Gå til innhold

angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år og er ferdigutdannet. Jeg ble mye mobbet før. Jeg har i de siste 4-5 åra isolert meg på rommet så fort jeg kom hjem fra skole da jeg gikk på det og da jeg kom hjem fra jobb da jeg var lærling. Jeg ble ferdig med lærlingstiden min for et år siden og var aktiv etter det med å søke jobb, men siden jul så begynte jeg å slite med meg selv så jeg turte ikke søke jobber fordi jeg er redd om jeg faktisk skal få jobb. Nå tørr jeg så vidt å gå en tur alene. Jeg lever konstant med en uro i meg. For noen uker siden så hadde jeg angstanfall. Jeg er veldig lite sosial fordi det tar så veldig på meg jeg blir kjempe sliten av å være med mennesker. Jeg aner ikke hva som er galt med meg for tiden. Jeg blir så fort psykisk sliten av alt. Det beste er å isolerer meg. 

Til høsten skal jeg på folkehøgskole og det er ikke noe nytt at jeg strever å være med jevnaldrende. Jeg har omtrent blitt presset til å gå på folkehøgskole. For og få noen venner. Så er det den regelen da om at man ikke gjennomfører så får man ikke noe igjen av lånet og må betale alt selv. Må man det om man dropper ut pga psyken også? At jeg rett og slett ikke klarer å gjennomføre fordi jeg sliter med å være der. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg håper på å få noen råd på hva jeg kan gjøre videre og hva dere tenker om dette. 

Anonymkode: b399d...f46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal se på folkehøgskole som en utfordring. Unnvikelse er veldig vanlig ved angst, men dette vil skape grobunn for forverring. Det kommer nok til å bli tøft, og det er nok flere ganger du bare ønsker å dra hjem. Jeg vil likevel sterkt oppfordre deg til å gjennomføre det. Selv om det på kortsikt er vanskelig, kan dette være fordelaktig for deg på langsikt. 

Når det er sagt kan du også få hjelp fra lege, psykolog eller annet. Dette kan særlig være hjelpsomt i de periodene du ønsker å avslutte. 

Anonymkode: 7f9f5...e68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...