AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #21 Skrevet 13. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle må få lov å ønske seg barn. Men det er ikke alltid det passer at man får barn, av ulike grunner. Du er nå trolig i et stabilt forhold, du har kommet deg over de fleste problemene dine. Ting kan jo falle på plass bare ved å møte den rette! Men tenk litt over noen ting. Hva slags mamma vil du være, og hva slags mamma kommer du realistisk sett til å bli? Når du er sliten etter søvnmangel på 8 døgnet og huser ser ut som en slagmark. Hvordan blir dere som foreldre sammen? Hvordan vil dere hjelpe hverandre når utfordringene kommer? Har dere like tanker om oppdragelse og grensesetting? Sinnemestring? Alle kan få barn men ikke alle blir like gode foreldre. Det at barnevernet eller helsestasjonen kommer inn tidlig syns jeg er bra. Det er mange ting en som nybakte førstegangsforeldre ikke tenker over og som en kan få veiledning på. Det er mange ting en bør tenke gjennom og ta et bevisst valg til lenge før problemet oppstår. Mange foreldre burde hatt kurs, spesielt i grensesetting. Hvordan ligger forholdene ellers til rette for å få barn, fast jobb, bosted, livsstil? Det er ikke alle steder det passer inn med et lite barn, selv om en har lyst på. Men hvis ting ligger til rette så er det bare å kjøre på, og det kommer nok til å bli topp! Ikke bry deg om hva folk sier, men heller snakk mindre om det og planlegg mellom dere. Det må jo ikke skje om en mnd, 26 er fortsatt ungt. Lykke til ts! Anonymkode: bcc35...2f4 Dette var godt skrevet, hadde bare de bekjente jeg snakker om vært like reflekterte. Grensesetting er jo alltid lettest når det ikke er ditt barn. Selv har jeg hatt ganske strenge foreldre og setter idag stor pris på deres håndfasthet på enkelte ting. Jeg passer barn i familien hele tiden, og de har en respekt for meg jeg har bygget med en fast tone og masse tillit. Håper jo naturligvis jeg vil klare det samme med egne barn etter 8 dager med minimalt med søvn. Finnes det kurs i grensesetting for foreldre? Kjenner selv mange som skulle hatt slik veiledning. var i en vanskelig prosess med meg selv når jeg gikk inn i mitt nåværende forhold (1 året). Så vi har hatt mange utfordringer, men vi jobber godt sammen og finner alltid ut av ting. Hjemme er det rolig og stabilt og vi eier stort hus med 4 soverom hvor bare ett er i bruk, så her her både husrom å hjererom. Anonymkode: e838f...5c1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #22 Skrevet 13. april 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var godt skrevet, hadde bare de bekjente jeg snakker om vært like reflekterte. Grensesetting er jo alltid lettest når det ikke er ditt barn. Selv har jeg hatt ganske strenge foreldre og setter idag stor pris på deres håndfasthet på enkelte ting. Jeg passer barn i familien hele tiden, og de har en respekt for meg jeg har bygget med en fast tone og masse tillit. Håper jo naturligvis jeg vil klare det samme med egne barn etter 8 dager med minimalt med søvn. Finnes det kurs i grensesetting for foreldre? Kjenner selv mange som skulle hatt slik veiledning. var i en vanskelig prosess med meg selv når jeg gikk inn i mitt nåværende forhold (1 året). Så vi har hatt mange utfordringer, men vi jobber godt sammen og finner alltid ut av ting. Hjemme er det rolig og stabilt og vi eier stort hus med 4 soverom hvor bare ett er i bruk, så her her både husrom å hjererom. Anonymkode: e838f...5c1 https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=gkntWMKnO9nwgAbklZ7YDQ&q=grensesetting+kurs+foreldre&oq=grensesetting+kurs+forwldre&gs_l=mobile-gws-serp.1.0.30i10k1.102868.112801.0.113994.30.21.0.9.9.0.474.3531.0j17j3j0j1.21.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..0.28.3507.3..0j41j0i131k1j0i22i30k1j33i21k1j33i160k1.eLUCysG_T70 Anonymkode: bcc35...2f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå