Gå til innhold

Mor har truende holdning mot far

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg forstår at sånne situasjoner er vanskelig og at det ikke alltid er lett å være den klokeste i alle sammenhenger fordi man blir styrt av følelser selv.

Men jeg forstår OVERHODET IKKE hvorfor sosiale medier blir brukt når det provoserer.. Har man en "gal eks" som provoseres av FB, så la være og bruk FB som kommunikasjonskanal. Det er ikke slik at alle er så interessert i dagliglivet vårt eller lykken vår. Man kan fint holde det på et nøkternt, ikke-provoserende nivå.

SÅ når mor bli sjalu, sint eller noe hver gang dere er på kino, så velger dere fortsatt og legge ut at dere er på kino. Det er selvsagt deres rett! Men hva er vitsen?

Jeg har opplevd å være lei meg etter brudd og følelser tar helt overhånd. Men jeg har aldri, aldri forventet eller krevd at noen skal tilpasse seg mine følelser på det punktet. Det er tross alt mine følelser - det er JEG som må jobbe med meg selv og komme meg over ting. Når jeg traff eksen min var det ingen gærn eks som hang over vår lykke, og det må jeg da unne han selv om det ikke funker med oss? Om man ikke klarer å se at eksen har gått videre, bør man la være å ha han/henne på sosiale medier.

Anonymkode: 95ac8...9ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man tilpasse sitt liv på facebook etter andres behov. Folk må få legge ut hva de vil om livet sitt og det er moren som har problemet her. Takler hun ikke at eksmannen legger ut ting på FB så får hun la vær å forholde seg til det.

Anonymkode: 2994a...540

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å være lei meg etter brudd og følelser tar helt overhånd. Men jeg har aldri, aldri forventet eller krevd at noen skal tilpasse seg mine følelser på det punktet. Det er tross alt mine følelser - det er JEG som må jobbe med meg selv og komme meg over ting. Når jeg traff eksen min var det ingen gærn eks som hang over vår lykke, og det må jeg da unne han selv om det ikke funker med oss? Om man ikke klarer å se at eksen har gått videre, bør man la være å ha han/henne på sosiale medier.

Jeg er prinsipielt enig.

Men man får ikke regulert andres oppførsel. Det spiller ingen rolle om man selv mener å ha mer fornuft enn andre når man fortsetter å hause oppunder deres irrasjonelle ufornuft.Så dersom målet er fred og fordragelighet og hensyn til barnet, så er det kanskje en liten pris og betale likevel.

Konklusjonen min ville vært at jeg ønsker min sti fri ift adferd som kan ramme barnet mitt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg er prinsipielt enig.

Men man får ikke regulert andres oppførsel. Det spiller ingen rolle om man selv mener å ha mer fornuft enn andre når man fortsetter å hause oppunder deres irrasjonelle ufornuft.Så dersom målet er fred og fordragelighet og hensyn til barnet, så er det kanskje en liten pris og betale likevel.

Konklusjonen min ville vært at jeg ønsker min sti fri ift adferd som kan ramme barnet mitt.

Ser poenget ditt, men samtidig så er det en logikk som man finner i voldelige relasjoner hvor man går på eggeskall. "Hvis jeg gjør sånn og slik så slår/klikker han/hun ikke". Tenker også at hvis man må endre adferd for å beskytte et barn fra en irrasjonell og pågående forelder så er det et spørsmål i hvilken grad denne forelderen bør være i barnets liv.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser poenget ditt, men samtidig så er det en logikk som man finner i voldelige relasjoner hvor man går på eggeskall. "Hvis jeg gjør sånn og slik så slår/klikker han/hun ikke". Tenker også at hvis man må endre adferd for å beskytte et barn fra en irrasjonell og pågående forelder så er det et spørsmål i hvilken grad denne forelderen bør være i barnets liv.

Vel, vel. Du kan være en gal, irrasjonell og sjalu eks uten at man skal tenke at man ikke klarer å ivareta barnet og dets interesser.

Et barn har det da bedre med en mor som krangler med Pappa enn ikke en mor. 

AnonymBruker
Skrevet

Facebook kan dere enkelt løse ved å legge henne tilbake, men på restricted list funksjonen. Da vil hun ikke se en eneste oppdatering, og dersom hun spør kan far si at han har sluttet å bruke fb, siden det bare ble bråk av det. Dersom dere har felles venner som kan tenkes å sladre/spionere kan de legges på samme restricted list. 

Anonymkode: bb528...5cd

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Rotemor skrev:

Vel, vel. Du kan være en gal, irrasjonell og sjalu eks uten at man skal tenke at man ikke klarer å ivareta barnet og dets interesser.

Det er jeg uenig i. Er man gal, irrasjonell og sjalu har man sine egne behov i sentrum, mest sannsynlig setter man dem foran sine barns behov. Barn gjør også hva som helst for å ikke miste sine foreldres kjærlighet (fordi det betyr døden) og hvis det betyr å dekke sine ulykkelige og selvsentrerte foreldres behov så gjør de det. F. eks ved å være perfekte eller diskrè slik at de ikke lager flere bekymringer for forelderen. Barn som lever med foreldre som krangler kan tro at det er deres feil og lever med en skyldfølelse som de ikke skal ha. Å være mellom barken og veden (mor og far) kan være en veldig vanskelig situasjon for et barn. Jo yngre jo verre.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg uenig i. Er man gal, irrasjonell og sjalu har man sine egne behov i sentrum, mest sannsynlig setter man dem foran sine barns behov. Barn gjør også hva som helst for å ikke miste sine foreldres kjærlighet (fordi det betyr døden) og hvis det betyr å dekke sine ulykkelige og selvsentrerte foreldres behov så gjør de det. F. eks ved å være perfekte eller diskrè slik at de ikke lager flere bekymringer for forelderen. Barn som lever med foreldre som krangler kan tro at det er deres feil og lever med en skyldfølelse som de ikke skal ha. Å være mellom barken og veden (mor og far) kan være en veldig vanskelig situasjon for et barn. Jo yngre jo verre.

I foreldrekonflikt aå er aldri løsningen å ta fra foreldrene barna. (Da snakker jeg selvsagt om konflikt og ikke ekstrem mishandling av et eller annet slag)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Rotemor skrev:

Jeg er skilsmissebarn selv, så jeg har en slags hot spot for dette. Er veldig glad i begge foreldrene mine, men min mor har i mange år herset med far og faren min har som regel vært under hennes "styre". Det har vært veldig forvirrende for meg å se at mamma, som jeg er så glad i, kan herse sånn med en annen jeg er så glad i. Jeg vil jo ikke velge side, jeg vil forstå dem begge - noe jeg har gjort mitt ypperste på å gjøre. Min konklusjon? Mamma burde ha skjerpa deg, pappa burde satt ned foten. Men det har ikke vært sånn. Mamma har vært snill med meg, men kontrollstyrt pappa. Pappa har ikke stått opp for seg selv...og jeg har aldri vært glad for det, selv om det kan gi fred. Det gir egentlig aldri fred, slik han sikkert håper på og slik du kanskje ser for deg.. det gir bare mer kontorll til mamma.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Rotemor skrev:

Det blir ikke fred for barnet. Foreldre bør gå foran som gode eksempler selv, og da gjelder det å stå opp for seg selv når mennesker er irrasjonelle. Min mor oppfører seg ikke kontrollerende overfor andre enn faren min, og både jeg og søsken har alltid ønsket at han skal stå opp for seg selv. For vi er glad i dem begge,,, Faktisk hadde jeg skjønt det hvis de ikke var venner på FB eller lignende. Det er nesten som at det hadde gitt oss mer fred, om du skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...