Gå til innhold

Hvor reel er risikoen for krig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg poster denne i feil forum, men da må admin bare flytte :)

Som overskriften sier: Med all den uroligheten vi opplever i verden: Hvor stor sjangse er det for at 3. verdenskrig vil bryte ut? Har IS nok resurser til å faktisk gå til krig mot Europa? Hvilken konsekvenser vil dette få for oss i lille Norge? Hva gjør vi dersom vi havner i krig?

Jeg tenker på dette omtrent hele tiden :( Syntes det er skikkelig ekkelt og skummelt alt som skjer rundt omkring nå. Har noen noen fornuftige svar til meg? 

Anonymkode: bc501...a56

Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Ca like stor som å bli rammet av terror vil jeg tro, Altså 1 av 3.6 milliarder.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske sannsynlig at en tredje verdenskrig vil inntreffe, spørsmålet er bare når.

Anonymkode: d204d...b36

AnonymBruker
Skrevet

ISIS og sympatisører kan fortsatt finne på en del faenskap i form av terroraksjoner, men noen tredje verdenskrig i klassisk forstand er det nok liten sannsynlighet for. ISIS har på ingen måte tradisjonell militær kapasitet til å matche verken Russland, Kina eller NATO og vil bli fjernet fra kartet ved det minste forsøk på å angripe et nasjon på konvensjonell måte. 

Anonymkode: 95e2f...24d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske sannsynlig at en tredje verdenskrig vil inntreffe, spørsmålet er bare når.

Anonymkode: d204d...b36

Tredje verdenskrig har allerede inntruffet.

Anonymkode: 5d409...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Veldig stor

Anonymkode: 383e7...1d5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig stor

Anonymkode: 383e7...1d5

Nei den er ikke veldig stor. 

Anonymkode: 5d409...1dd

Skrevet

3 verdenskrig vil gi en negativ effekt over hele kloden. Tror det er av alles interesser og forhindre en ny verdenskrig, selv om den en gang vil komme så blir det nok lenge til. Terror organisasjoner kan ikke starte en verdenskrig alene. 

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet (endret)
13 minutter siden, brownbrown skrev:

3 verdenskrig vil gi en negativ effekt over hele kloden. Tror det er av alles interesser og forhindre en ny verdenskrig, selv om den en gang vil komme så blir det nok lenge til. Terror organisasjoner kan ikke starte en verdenskrig alene. 

Vel ja det et jo ganske opplagt at en verdenskrig vil ha en negativ effekt på kloden. Akkurat som 1 verdenskrig og 2 verdenskrig. og bare tenk over det 2 verdenskrig kom på grunn av 1 verdenskrig negative effekt. Og dermed også den kalde krigen og så og si alle andre problemer man har i verden i dag. 

Og sannheten er at noen ganger kan man ikke unngå krig uansett hvor mye man ønsker det. 1 verdenskrig er faktisk et fint bevis på det. Noen ganger er det slik at en krig som så lett kunne vært unngått faktisk er unngåelig. 

Selv om jeg har liten tro på en verdenskrig i nærmeste framtid- Selvsagt det samme sa de i begynnelsen av Juni 1914 og bare 2 måneder senere kom krigen...........................Kanskje en tanke vi burde huske på.

Endret av Balian de Ibelin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...