AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Jeg er en ung mann på straks 18 år og er redd for å få testikkelkreft. Minsker sannsynligheten for å få det om jeg runker/tømmer meg ofte? Anonymkode: 144f9...cef
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Nope, har ingenting å si om du gjør det eller ikke. Anonymkode: 466c1...978
Hjärtat Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 Det er godt mulig, men har hørt at om man onanerer blir man blind.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Hadde noen visst hva som øker eller minsker sjangsen for ulike typer kreft, så hadde dette blitt opplyst om både på kreftforeningens sider, i skolen og andre steder der de aktuelle gruppene finnes. Testikkelkreft og andre kreftformer i mannens kjønnsorganer er der ingen restriksjoner eller anbefalinger mht. Anonymkode: d5518...b13
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 3 minutter siden, Hjärtat skrev: Det er godt mulig, men har hørt at om man onanerer blir man blind. Hvor har du hørt det? Da blir det vanskeli, digger å dra løken og om det forebygger kreft tror jeg at jeg heller vil bli blind, veldi vanskeli valg 😞 Anonymkode: 144f9...cef
FluffyJuggernaut Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Nei, det har jeg ikke lest eller hørt at skal ha noe å si. Det er fælt å være redd. Jeg har ett familiemedlem som har hatt det, og han ble helt frisk. Vet ikke om det hjelper å lese eller ikke, men selv i det verste scenarioet så kan man bli frisk, legene er kjempe flinke i dag. Om du bekymrer deg veldig så har du sikkert lest deg opp for symptomene du må være på vakt for. Og om du kjenner deg usikker, få deg en undersøkelse hos lege.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 Bare husk å kjenne etter klumper eller andre unormalheter ca.én gang i måneden. Da vil du øke sannsynligheten betraktelig for å bli frisk, hvis du noen gang får testikkekkreft. Det er gode prognoser hvis den krefttypen oppdages tidlig. Sånn ellers synes jeg ikke du bør gå rundt å tenke så mye på kreft i hverdagen. Husk at det er svært få unge mennesker som blir rammet av kreft. Og av de som blir rammet, så er det mange som blir friske igjen. Ikke kast bort de beste årene i livet ditt på å tenke på "hva hvis?" og "hva om?" Anonymkode: a81a3...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 13 minutter siden, Hjärtat skrev: Det er godt mulig, men har hørt at om man onanerer blir man blind. Kan sikkert skje, en av en milliard eller rundt der. Anonymkode: 466c1...978
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #9 Skrevet 12. april 2017 16 minutter siden, Elliespelli skrev: Nei, det har jeg ikke lest eller hørt at skal ha noe å si. Det er fælt å være redd. Jeg har ett familiemedlem som har hatt det, og han ble helt frisk. Vet ikke om det hjelper å lese eller ikke, men selv i det verste scenarioet så kan man bli frisk, legene er kjempe flinke i dag. Om du bekymrer deg veldig så har du sikkert lest deg opp for symptomene du må være på vakt for. Og om du kjenner deg usikker, få deg en undersøkelse hos lege. Takk for hyggelig svar Ts Anonymkode: 144f9...cef
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #10 Skrevet 12. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare husk å kjenne etter klumper eller andre unormalheter ca.én gang i måneden. Da vil du øke sannsynligheten betraktelig for å bli frisk, hvis du noen gang får testikkekkreft. Det er gode prognoser hvis den krefttypen oppdages tidlig. Sånn ellers synes jeg ikke du bør gå rundt å tenke så mye på kreft i hverdagen. Husk at det er svært få unge mennesker som blir rammet av kreft. Og av de som blir rammet, så er det mange som blir friske igjen. Ikke kast bort de beste årene i livet ditt på å tenke på "hva hvis?" og "hva om?" Anonymkode: a81a3...cd0 Skal prøve å ikke tenke på det, skal også tenke på at legene er kjempe flinke og at verden går framover Ts Anonymkode: 144f9...cef
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #11 Skrevet 12. april 2017 Tror nok den eneste måten å forebygge på er å jevnlig sjekke dine egne testikler. Hvis du skulle være så uheldig å få testikkelkreft så er det faktisk 98% sannsynlighet for å bli frisk! Min samboer fikk testikkelkreft med spredning for noen år siden og han er helt frisk i dag. Behandlingen var tøff og intensiv, men allerede etter fem måneder var han helt frisk. Testikkelkreft er en kreftform som er forholdsvis lett å behandle og det er veldig sjelden at unge mennesker får kreft, så tror nok ikke du skal bruke så mye tid på å bekymre deg over dette Anonymkode: 5a92c...a21
Cronosgjesten Skrevet 12. april 2017 #12 Skrevet 12. april 2017 Noe som visstnok KAN være forebyggende, er å sørge for jevnlige utløsninger for å forebygge prostatakreft i godt voksen alder, og det grunnlaget legger du nå 🙂 Uansett er det overhode ikke skadelig, det eneste du kan tenke på som 18-åring, er å tilføre kroppen litt sink igjen om det blir mange utløsninger. Sinktilskudd fra apoteket, og spis nok protein (egg, kjøtt osv), så har du lite å bekymre deg over nå 👍🙂
MajorasMaske Skrevet 12. april 2017 #13 Skrevet 12. april 2017 Fjern testikkelene så er du helt safe.
Cronosgjesten Skrevet 12. april 2017 #14 Skrevet 12. april 2017 Akkurat nå, MajorasMaske skrev: Fjern testikkelene så er du helt safe. Satan du er grei!
MajorasMaske Skrevet 12. april 2017 #15 Skrevet 12. april 2017 Akkurat nå, Cronosgjesten skrev: Satan du er grei! Heh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå