AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #1 Skrevet 12. april 2017 Min far ble bøtelagt for å kaste en sigarettsneip i et avløp utenfor hotellet. Han viste ikke legitimasjon men oppga navn og fødselsdato. Det er stavet feil. Boten er på 80 pund. Betale eller la være? Anonymkode: a54ab...579
stan Skrevet 12. april 2017 #2 Skrevet 12. april 2017 Hvorfor skal han ikke betale? Fordi han er utlending? 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #3 Skrevet 12. april 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min far ble bøtelagt for å kaste en sigarettsneip i et avløp utenfor hotellet. Han viste ikke legitimasjon men oppga navn og fødselsdato. Det er stavet feil. Boten er på 80 pund. Betale eller la være? Anonymkode: a54ab...579 Bare å la være å betale, da er han sikret å få inkasso og andre større utgifter. De kan enkelt finne ut hvem han er og få riktig stavet navn m.m. Hotell og andre er pålagt å gi info som er nødvendig. Hotellet har jomog kopi av pass etter innsjekking. I beste/verste? fall blir han nektet innreise ved neste besøk. Ergo, å tulle med bøter og et fremmed lands myndigheter er aldri klokt. Anonymkode: 359c8...a3f 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4 Skrevet 12. april 2017 Så om dere ble tatt i sniking på trikken som utlending i Oslo, da hadde dere gjort opp på stedet, enda dere ikke har legitimasjon? Og det er en mer bevisst handling enn å kaste en sneip i et sluk utenfor et hotell der det ikke finnes askebegere eller søppelbøtter? Pass ble ikke fremvist på hotellet og de vet ikke hvor han bor. Klarer de da å inndrive boten er spørsmålet? Hvordan kan han vite at folk løper rundt i sivil og kaster seg over intetanende turister? Anonymkode: a54ab...579
Gjest Linaria Skrevet 12. april 2017 #5 Skrevet 12. april 2017 Da jeg bodde i Storbritannia glemte jeg å betale en regning. De fant meg lett i Norge gjennom folkeregisteret og jeg fikk tilsendt inkasso hit og måtte betale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå