AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Jeg er en jente på 23 år som har oppdaget en kul bak brystvorten, ca på størrelse med en ert. Det kjennes ut som at den henger sammen med kjertelen bak brystvorten, men står liksom litt ut fra den. Jeg oppdaget det for flere måneder siden, men tenkte at det sikkert var noe som var betent. Leste dessuten at det nærmest var bortkastet å dra til legen pga. mistanke om brystkreft på min alder. Tror ikke den har blitt større siden da, men vil likevel være på den sikre siden. Er det vanlig å ha slike kuler som jeg beskriver eller burde jeg dra til legen? Anonymkode: 5be0c...5ad
Macro Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 DU GÅR TIL LEGEN!!! Det er ikke sikkert det er noe, men du går. Heller en gang for mye enn for lite i slike tilfeller. 2
Gjest Tamsi Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Er den veldig hard og sitter liksom fast bør du få det sjekket, men ellers høres det ikke unormalt ut. Om du er usikker er det bare å få det sjekket, så er det ute av verden, de er nødt å ta deg på alvor.
FluffyJuggernaut Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Om du har det i bare ene brystet så ville jeg fått legen til å sjekke. Bedre føre var enn etter snar.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Jeg har noen små kuler i brystet. De er myke, har en glatt overflate og er bevegelige. Dette er ganske vanlig og ufarlig. Dersom kulen er hard og virker som den sitter fast til underlaget bør du få det undersøkt. Dersom du er bekymret skader det heller ikke å få det sjekket uansett. Du har rett i at det ikke er vanlig å få brystkreft i den alderen du er i, men det er ikke umulig. Anonymkode: c180b...768
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 TS her. Takk for svar, jeg ringer legen i morgen og bestiller time for sikkerhets skyld. Anonymkode: 5be0c...5ad
Honey Dew Skrevet 12. april 2017 #7 Skrevet 12. april 2017 (endret) Bortkastet å dra til lege pga din lave alder??? Da skal jeg jammen fortelle deg en ting. Jeg ble kalt inn til etterundersøkelse på mammografisenteret pga at de fant en kul. På venteværelse satt det tre kvinner på din alder, som ventet på videre undersøkelse. Endret 12. april 2017 av Honey Dew
boblevann Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 Ja, det er sikkert normalt - og ja, brystkreft er uvanlig på din alder, men det kan skje!! Og det er mye bedre å sjekke en gang for mye brystkreft er en av de typene som er relativt greie å hamle opp med DERSOM det blir oppdaget tidlig. De må ta deg på alvor
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå