Gå til innhold

Borussia Dortmund-buss rammet av eksplosjon - terror igjen?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken by er det dette skjedde i? Beklager for dumt spørsmål, men er sykt stressa!!!

Anonymkode: b21d9...a71

AnonymBruker
Skrevet

Og hva skjedde med piping på stadion da beskjeden kom om at kampen er utsatt til i morgen.

Anonymkode: 5f462...e9a

Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by er det dette skjedde i? Beklager for dumt spørsmål, men er sykt stressa!!!

Dortmund, Tyskland.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Example skrev:

Dortmund, Tyskland.

Åja så det er det byen heter også! Herregud her følger man med, nå føler jeg meg dum. Tusen takk! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja så det er det byen heter også! Herregud her følger man med, nå føler jeg meg dum. Tusen takk! 

Null problem.

Sitat

«Ut fra det vi vet nå, ble hjulene på bussen helt eller delvis ødelagt, og én person ble skadet», heter det i en pressemelding fra politiet i den tyske byen, som også legger til at de ikke kjenner til hva som forårsaket eksplosjonene, eller nøyaktig hvor det eksploderte.

Avisen Bild skriver at det angivelig skal ha blitt plassert eksplosiver utenfor bussen til laget, og politiet undersøker nå om det kan være snakk om et målrettet angrep, ifølge den tyske avisen.

Politiet bekrefter selv at det har vært tre forskjellige eksplosjoner ved bussen. 

Borussia Dortmund opplyser på Twitter at det har vært en bombeeksplosjon ved lagbussen utenfor spillerhotellet, men at det ikke er noen fare i eller ved stadion.

Tror de skal være forsiktige med å konkludere helt. Håper politiet har full kontroll før de begynner å slippe folk ut av stadion.

AnonymBruker
Skrevet

Eksplosiver rundt bussen er neppe noen ulykke... i beste fall er det vel "guttestreker" igjen. 

Anonymkode: 53556...328

• Liker 3
Skrevet

Skal visst ha gått bra med den skadde spilleren. Kun små kutt på albuen fra knust glass fra vinduet fra bussen.

Virker som at angrepet har feilet veldig, men svært skremmende meldinger er det uansett, og et forsøk på et terrorangrep.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper det bare var noen feilkoblinger eller lignende ved bussen.

Men jeg har en gnagende tanke i bakhodet at det der ikke var noe feilkobling "eller lignende", og "bare" et angrep som feilet (Slik som Example over meg har skrevet).

Leste at det har vært 3 eksplosjoner. Det kan umulig være en feilkobling det vel? Det er et mirakel at at spilleren som ble skadet ikke ble så veldig hardt skadd, og at ingen andre ble skadet. 

Gleder meg til 17 Mai. Får vi den dagen overstått uten terror så føler jeg vi kan være trygge på at terror i Norge ikke vil skje...

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Fy faen! Jævla terrorister (hvis det var det), ligg unna BVB! 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva skjedde med piping på stadion da beskjeden kom om at kampen er utsatt til i morgen.

Ville ikke lagt så mye i det. Det er over 80 000 på tribunen, og det var meget spredt og forsiktig piping en kort stund. De har ikke fått halvparten så god informasjon på stadion som vi finner i nettavisene, og de fikk beskjed om at en storkamp (som mange av dem har reist for å se, og kanskje ikke kan se om den utsettes) ble utsatt i siste liten. Det gikk meget raskt over i applaus også. Selvfølgelig tåpelig, men det er sånt som skjer.

Ellers spent på hva dette er. Det kan være alt fra bangers og pøbelstreker til et (heldigvis relativt mislykket) terrorangrep. Dessverre tror jeg mest på det siste, men man får holde alle muligheter åpne inntil videre. Det viktigste er at det i det minste ser ut til at det gikk bra med alle, foruten en oppkuttet albue på Bartra.

Anonymkode: bb5b5...792

• Liker 2
Skrevet

Huff, håper ikke dette er begynnelsen på en spennende vår og sommer med mange "små" terroraksjoner

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Apis skrev:

Huff, håper ikke dette er begynnelsen på en spennende vår og sommer med mange "små" terroraksjoner

Tror nok dessverre det er tilfellet. Det har allerede startet med London, så St. Petersburg, så Stockholm, Egypt, og nå dette. 

17. mai i år blir skummel. Jeg håper og tror det går bra, men at det er et svært yndet mål, er det ingen tvil om.

Jeg tror også alle moderate muslimer i Tyskland og Europa skal være sjeleglade for at dette ikke endte verre. Jeg tror sinnet kommet til ekstremt mye nye høyder dersom deler eller hele laget til Borussia Dortmund skulle gått bort i en slik terroraksjon.

• Liker 4
Skrevet

Får håpe det bare er dekkene som har eksplodert, 

Skrevet
Sitat

– Det har vært et bombeangrep mot bussen vår. Hele laget er i sjokk. Slike bilder får du ikke ut av hodet, sier Borussia-sjefen Hans-Joachim Watzke til TV-kanalen Sky. 

Mye som tyder på at det er bomber, dessverre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke av dem som er redd for terror, men er pittelitt glad for at jeg ikke pleier å være på Karl Johan på 17 mai, men på sjøen. Ser for meg at det hadde blitt rimelig kaos hvis noen skulle kødde for å skape frykt. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Stakkars Bartra da, bra han ikke er alvorlig skadet. Jævla terrorister!!

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Det undersøkes nå er brev, hvor en islamist påtar seg ansvaret. 

Anonymkode: a4471...58b

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det undersøkes nå er brev, hvor en islamist påtar seg ansvaret. 

Anonymkode: a4471...58b

Wow, denne var spesiell.

Det jeg misliker mest med utviklingen, er hvor ukontrollert og strukturløst det har blitt. Man kan argumentere for at det er litt positivt i og med at begrepet terror blir såpass ideologisk utvannet at det er vanskeligere og vanskeligere å bruke begrepet på aksjoner vi ser, alt ender opp som massedrap. Hvilket vi er bedre utstyrt til å takle.

Muligens jeg er paranoid, men jeg ville brukt noen ressurser for å se om noen har veldig mye investert i fotballkampen, det er ting her som absolutt ikke rimer

Endret av Druid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...