Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Tar gjerne imot tips til en god ansiktskrem til tørr og irritert babyhud. Helst lett tilgjengelig, f.eks. fra apotek :)

Anonymkode: 5d062...f26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aderma

Anonymkode: b3c01...423

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aderma

Anonymkode: b3c01...423

Kan du være litt mer spesifikk? :) Aderma er vel navnet på selve merket, de har vel ørten kremer. 

AnonymBruker
Skrevet

Til baby bør du spørre om råd på apoteket eller helsestasjonen. Mange kremer inneholder stoffer baby ikke skal ha. Apobase er en av svært få kremer som kan brukes under/etter strålebehandling, fordi den ikke inneholder mangt og mye alt annet inneholder. Den vil jeg tro også er ok til baby. Bader du med olje?

Anonymkode: c7938...50c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til baby bør du spørre om råd på apoteket eller helsestasjonen. Mange kremer inneholder stoffer baby ikke skal ha. Apobase er en av svært få kremer som kan brukes under/etter strålebehandling, fordi den ikke inneholder mangt og mye alt annet inneholder. Den vil jeg tro også er ok til baby. Bader du med olje?

Anonymkode: c7938...50c

Takk for svar, bør vel kanskje spørre på apoteket ja. Bader med olje, men har aldri brukt olje i ansiktet. Kan man det?

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk anbefalt repair av barnelegen. Den fungerer veldig godt. Veldig drøy.

Anonymkode: 18269...da5

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, bør vel kanskje spørre på apoteket ja. Bader med olje, men har aldri brukt olje i ansiktet. Kan man det?

Bruker du ikke klut i stampen og vasker ansiktet til babyen med oljet vann?

Ellers er morsmelk fantastisk å smøre på litt sånn sporasisk i noen dager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smurt med bepanthen på tørr hud. Mange kremer svir på sår hud, det gjør ikke denne så vidt jeg har kjent.

Anonymkode: b7edb...de8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har smurt med bepanthen på tørr hud. Mange kremer svir på sår hud, det gjør ikke denne så vidt jeg har kjent.

Anonymkode: b7edb...de8

Den er fantastisk men veldig seig da. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble anbefalt Aderma Exomega balm (ikke "krem") på apotek til min baby som da var ca. 1 mnd gammel, og synes den er veldig god. Den har svært god effekt.

Anonymkode: a0ece...2ee

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Forundret.. skrev:

Bruker du ikke klut i stampen og vasker ansiktet til babyen med oljet vann?

Ellers er morsmelk fantastisk å smøre på litt sånn sporasisk i noen dager.

Klart jeg vasker babyen ordentlig, men til nå har jeg vasket babyens ansiktet med kun vann før/etter badet. Bruker vann med olje helt opp til halsen. Trodde ikke man skulle bruke olje i ansiktet. Ts

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble anbefalt Aderma Exomega balm (ikke "krem") på apotek til min baby som da var ca. 1 mnd gammel, og synes den er veldig god. Den har svært god effekt.

Anonymkode: a0ece...2ee

Tusen takk for tips :) Ts 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart jeg vasker babyen ordentlig, men til nå har jeg vasket babyens ansiktet med kun vann før/etter badet. Bruker vann med olje helt opp til halsen. Trodde ikke man skulle bruke olje i ansiktet. Ts

Åh, jeg har aldri hørt at en ikke skal bruke det i ansiktet. Jeg har brukt klut i ansiktet som er dyppa i badevannet til begge barna og de har nesten aldri hatt tørr hud.

Jeg bruker nafoljen.

Skrevet

Vi bruker kun a creme. Den gjør underverker enten på eksem eller sår babystump. Har vært innom det meste, men denne liker vi best

Gjest Geirfuglen
Skrevet
2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Vi bruker kun a creme. Den gjør underverker enten på eksem eller sår babystump. Har vært innom det meste, men denne liker vi best

Men skal babyer ha særlig med a vitamin? Har ikke greie på det jeg altså, så er derfor jeg spør.

Jeg har brukt en krem for irritert hud fra La Roche som jeg fikk med i Apotek 1 sin gratis babypakke. Har fungert fint.

Skrevet
8 timer siden, Geirfuglen skrev:

Men skal babyer ha særlig med a vitamin? Har ikke greie på det jeg altså, så er derfor jeg spør.

Jeg har brukt en krem for irritert hud fra La Roche som jeg fikk med i Apotek 1 sin gratis babypakke. Har fungert fint.

Vi fikk anbefalt denne av barnelege på sykehuset😊 

AnonymBruker
Skrevet

Decubal! Fikk anbefalt den av helsestasjonen, inneholder ikke parfyme, parabener eller skummle ting :) 

Anonymkode: 024df...bbc

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være litt mer spesifikk? :) Aderma er vel navnet på selve merket, de har vel ørten kremer. 

Jeg prøvde mange forskjellige aderma og er IKKE fornøyd. Den lå bare som ei feit hinne uten å gjøre noen jobb. Agrosan fungerte mye bedre.

Folk er forskjellige så du må nesten prøve deg frem.

Anonymkode: 00cb5...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...