AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Her sitter jeg da og har gått på trynet nok en gang i livet. Drømmen om å få fullført utdanningen min gikk nettopp i vasken og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med livet. Jeg har ingen å dele dette med så det gjør det enda tyngere. Hva gjør man når den planen man hadde for livet ble borte ? Jeg sliter med å komme meg opp på morgen å starte dagen for jeg ser ikke noe hensikt. Jeg har også tidligere depresjoner og nå er jeg på full fart tilbake den svarte og tunge tiden. Det siste jeg vil er å fullføre noe eller gjøre noe aktivt. Jeg vil bare råtne vekk på sofaen og vet jeg ikke blir lagt merke til. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Få en henvisning til psykolog. Du sliter med depresjon Anonymkode: 03344...c5f 1
GratefulOctopus Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Huff da. Det er dessverre ingen fasitsvar eller quick-fix når det gjelder sånt. Som AnonymBruker nevnte, kan det jo være lurt å snakke med en psykolog e.l. Har du noen erfaring med psykolog fra før? Selv om det er en fattig trøst, så kan du alltids snakke med meg hvis du vil. (Ikke at jeg er psykolog eller noe sånt, altså)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 Cipralex funket for min del. Psykolog gjorde det bare verre. "Your mileage will vary". Anonymkode: c5a7f...23d
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Vil bare gi deg en klemAnonymkode: 9fdaf...735
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 Har vært gjennom både medisinering og samtale terapi før. Psykolog dro opp så mye fra barndom og fortid at det var bare så vondt og ble mer nedtrykt etter timene der. Cipralex gjorde jeg til en zombie. Ble veldig asosial og stengte meg selv inne en måned i strekk en periode. Ellers har jeg brukt fluoxetin med moderat effekt. Jeg vil ikke på medisiner igjen da jeg legger på meg masse og jeg skal gifte meg om tre månder hvis jeg overlever det vonde her. Er så vondt at jeg ikke kan dele dette med min kjære. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Hvorfor får du ikke fullført utdanningen? Anonymkode: 1f2c1...67a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 Ble fratatt studieretten da jeg ikke fulgte alt som skulle gjøres før siste veiledning av bacheloroppgave. Det manglet kun et par spørsmål til veileder. Så føler meg ganske så tafatt. Det var så lite som skulle til. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble fratatt studieretten da jeg ikke fulgte alt som skulle gjøres før siste veiledning av bacheloroppgave. Det manglet kun et par spørsmål til veileder. Så føler meg ganske så tafatt. Det var så lite som skulle til. Anonymkode: 8a8e6...fe2 Går det an å snakke med skolen? Be om tilrettelegging for sykdom, hvis du nå er deprimert. Det burde være mulig å finne en løsning hvis dette var bacheloroppgaven din, du nesten er ferdig med 3 års studie, og alt som manglet var noen spørsmål. Prøv å snakke med en rådgiver på skolen. Ikke gi opp! Anonymkode: e6002...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går det an å snakke med skolen? Be om tilrettelegging for sykdom, hvis du nå er deprimert. Det burde være mulig å finne en løsning hvis dette var bacheloroppgaven din, du nesten er ferdig med 3 års studie, og alt som manglet var noen spørsmål. Prøv å snakke med en rådgiver på skolen. Ikke gi opp! Anonymkode: e6002...c7b Jeg har prøvd. De rikker ikke på avgjørelsen sin. Veileder mente det ville være urettferdig mot andre medstudenter. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd. De rikker ikke på avgjørelsen sin. Veileder mente det ville være urettferdig mot andre medstudenter. Anonymkode: 8a8e6...fe2 Funker det ikke med en sykemelding, brev fra legen? Anonymkode: bf21d...791 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Noen ting går ikke det som man planla og det er lov å føle seg nedtsemt etterpå. Men etterhvert må man reise seg og begynne i en ny retning om det ikke er mulighet for å fullføre det man begynte på. Det finnes flere veier man kan ta i livet, alt må ikke være 'perfekt' for å være bra Anonymkode: 03951...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Funker det ikke med en sykemelding, brev fra legen? Anonymkode: bf21d...791 Nei ingenting blir sett på som godkjent grunn. Jeg må finne en ny grunn til å leve. En ny vei. Selv om det nå virker helt umulig. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #14 Skrevet 11. april 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen ting går ikke det som man planla og det er lov å føle seg nedtsemt etterpå. Men etterhvert må man reise seg og begynne i en ny retning om det ikke er mulighet for å fullføre det man begynte på. Det finnes flere veier man kan ta i livet, alt må ikke være 'perfekt' for å være bra Anonymkode: 03951...fd7 Hva velger man da? Jeg skulle bli sykepleier og nå har det blitt tatt fra meg. Det virker helt umulig akkurat nå. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #15 Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva velger man da? Jeg skulle bli sykepleier og nå har det blitt tatt fra meg. Det virker helt umulig akkurat nå. Anonymkode: 8a8e6...fe2 Det kommer an på hva du liker og hva du kan oppnå. Jeg kan bare si at jeg har lært å leve med at jeg ble ufør og aldri fikk leve ut noen former for drømmer. Det er mulig om man er resurssterk og klarer snu perspektivet sitt. Anonymkode: 03951...fd7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva du liker og hva du kan oppnå. Jeg kan bare si at jeg har lært å leve med at jeg ble ufør og aldri fikk leve ut noen former for drømmer. Det er mulig om man er resurssterk og klarer snu perspektivet sitt. Anonymkode: 03951...fd7 Føler meg ikke så ressurssterk nå og er redd jg faller på ufør dessverre. Anonymkode: 8a8e6...fe2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #17 Skrevet 11. april 2017 Det er ingen som føler seg resurssterk når man er deprimert og skuffa. Det er valgene man tar når man har det som verste som forteller noe om hvem du er Anonymkode: 03951...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #18 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som føler seg resurssterk når man er deprimert og skuffa. Det er valgene man tar når man har det som verste som forteller noe om hvem du er Anonymkode: 03951...fd7 Føler ikke at jg tar store valgene nå. Er vist fortsatt i sjokk. Anonymkode: 8a8e6...fe2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå