Gå til innhold

Lapskaus...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

...avledet av tyske lapschaus. .en kraftig rett for sjøfolk i sin tid.

Norsk lapskaus ble opprinnelig basert på rester. Alt måtte brukes. Samme som amerikansk "left over hash".

Deres oppskrifter, meninger, tanker og minner ønskes.  :)  :spise:

Endret av Jerry Lee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lapskaus er det beste jeg vet om. Kan spise det flere ganger i uka om så er. Har bare ett krav og det er å skrelle og kutte grønnsakene selv, ikke kjøpe ferdigpose i butikken. Det er juks!!!

• Liker 1
Skrevet

Åh, lapskaus er godt og det lages selvsagt fra scratch. Lapskausen er alltid best på dag to, så er en stor fordel at ikke gubbe/kone/samboer spiser til det er tomt! :hoho: 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, EvaLena skrev:

Lapskaus er det beste jeg vet om. Kan spise det flere ganger i uka om så er. Har bare ett krav og det er å skrelle og kutte grønnsakene selv, ikke kjøpe ferdigpose i butikken. Det er juks!!!

Enig. Tidsnød KAN forsvare ferdigløsninger... men helst ikke. :)

Skrevet
14 minutter siden, Salka skrev:

Åh, lapskaus er godt og det lages selvsagt fra scratch. Lapskausen er alltid best på dag to, så er en stor fordel at ikke gubbe/kone/samboer spiser til det er tomt! :hoho: 

Ja. Som det meste av gryterett...som lapskaus jo er..Best dag 2 og 3.  :Nikke:

((Jærri spiser alt slikt tomt...  :fnise:))

Skrevet

Lapskaus på salt knoke.... Har noen rester i kjøleskapet etter søndagens middag. 

• Liker 1
Skrevet

Men hva er det dere har minner om med lapskaus? Som meg, med husmorbestemødre som serverte både brun og lys på et trygt og varmt bestemorkjøkken?  :)

Eller noe helt annet? 

Skrevet
2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Men hva er det dere har minner om med lapskaus? Som meg, med husmorbestemødre som serverte både brun og lys på et trygt og varmt bestemorkjøkken?  :)

Eller noe helt annet? 

Det er I hvertfall det jeg forbinder med lapskaus 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...