Jerry Lee Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 (endret) ...avledet av tyske lapschaus. .en kraftig rett for sjøfolk i sin tid. Norsk lapskaus ble opprinnelig basert på rester. Alt måtte brukes. Samme som amerikansk "left over hash". Deres oppskrifter, meninger, tanker og minner ønskes. Endret 11. april 2017 av Jerry Lee
EvaLena Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Lapskaus er det beste jeg vet om. Kan spise det flere ganger i uka om så er. Har bare ett krav og det er å skrelle og kutte grønnsakene selv, ikke kjøpe ferdigpose i butikken. Det er juks!!! 1
Salka Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Åh, lapskaus er godt og det lages selvsagt fra scratch. Lapskausen er alltid best på dag to, så er en stor fordel at ikke gubbe/kone/samboer spiser til det er tomt! 2
Jerry Lee Skrevet 11. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2017 24 minutter siden, EvaLena skrev: Lapskaus er det beste jeg vet om. Kan spise det flere ganger i uka om så er. Har bare ett krav og det er å skrelle og kutte grønnsakene selv, ikke kjøpe ferdigpose i butikken. Det er juks!!! Enig. Tidsnød KAN forsvare ferdigløsninger... men helst ikke.
Jerry Lee Skrevet 11. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2017 14 minutter siden, Salka skrev: Åh, lapskaus er godt og det lages selvsagt fra scratch. Lapskausen er alltid best på dag to, så er en stor fordel at ikke gubbe/kone/samboer spiser til det er tomt! Ja. Som det meste av gryterett...som lapskaus jo er..Best dag 2 og 3. ((Jærri spiser alt slikt tomt... ))
MarianneE Skrevet 12. april 2017 #6 Skrevet 12. april 2017 Lapskaus på salt knoke.... Har noen rester i kjøleskapet etter søndagens middag. 1
Jerry Lee Skrevet 12. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2017 Men hva er det dere har minner om med lapskaus? Som meg, med husmorbestemødre som serverte både brun og lys på et trygt og varmt bestemorkjøkken? Eller noe helt annet?
MarianneE Skrevet 12. april 2017 #8 Skrevet 12. april 2017 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Men hva er det dere har minner om med lapskaus? Som meg, med husmorbestemødre som serverte både brun og lys på et trygt og varmt bestemorkjøkken? Eller noe helt annet? Det er I hvertfall det jeg forbinder med lapskaus
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå