Gå til innhold

P-piller og overgangsalder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva bruker dere? Nå har jeg meget uregelmessig menstruasjon, litt blødning ved flere mnd opphold. Men ønsker å ha beskyttelse selvfølgelig.

Anonymkode: 54375...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

P piller skal du ikke bruke når du begynner med overgangsplager. Gå og snakk med lege. 

Anonymkode: c55b6...fba

AnonymBruker
Skrevet

Sterilisering eller spiral vil trolig være gode alternativer for deg.

Anonymkode: 95112...326

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke spiral i meg.. så den dagen blir et problem for meg... Krampesmerten der skal ikke jeg ha inni meg. Som en annen krampe pumpe som lever sitt eget liv inni deg. urk!!

Anonymkode: 6e74a...1c0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

P piller skal du ikke bruke når du begynner med overgangsplager. Gå og snakk med lege. 

Anonymkode: c55b6...fba

Hvor har du hørt dette? Jeg har hørt motsatt. Tabletter man tar i overgangsalderen (f.eks. Trisekvens) begynner man ikke på før minst et halvt år ETTER siste menstruasjon. Slike tabletter vil ikke få orden på de uregelmessige blødningene, ettersom de ikke er sterke nok til å overstyre kroppens egen hormonproduksjon. Da er p-piller et bedre alternativ.

Men basert på svarene her inne - prøv heller gynekologiforumet på doktoronline.no. Der svarer gynekolog Mette Moen på det du lurer på. Det er gratis, og hun kan dette her.

Anonymkode: c1359...5da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakket med gynekologen i dag, og hun gav meg p-piller,  Loette 28 på 1 år resept i dag, mente det ikke var noe problem.

TS

Anonymkode: 54375...458

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...