Gå til innhold

Forbanna dritt hotell!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Booket et hotellrom for helgen. Ser nå i booking bekreftelsen der det står "ingen måltider inkludert" Det sto ingenting om det da jeg booket rommet, det sto som sagt i mailen jeg fikk etter jeg hadde booket rommet. Det er ikke mulig og få tilbake betalt beløpet heller. Jeg gikk inn på hotellets hjemmeside, å der står det med liten skrift at det ikke vil bli servert frokost i påsken. Jeg booket oppholdet via trivago og der sto det ingen info om at det ikke vil bli servert frokost.. Skal ringe hotellet i morgen. Ble skuffet og lei meg nå. 

Anonymkode: ea5ff...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her har du da ingenting å komme med.  Dersom frokost serveres så vil det spesifikt stå oppført når du velger rom og bestiller, det at du blir skuffet i ettertid er vel din egen feil da du ikke har satt deg skikkelig inn i bestillingsprosessen.

Det er normalt at det står "frokost inkludert" dersom det er det, står det ikke noe så er dette ikke inkludert. Easy peasy.

Her kommer du ingen vei og burde heller bruke tiden på å sjekke på nett hvor du kan nyte en bedre frokost i nærheten av hotellet ditt.

Anonymkode: edfa7...a64

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Nå for tiden er det ganske uvanlig at det er med frokost når man booker - i allefall dersom man booker en tilbudspris. Men det pleier å være mulig å bestille frokost i tillegg, når du kommer dit.

Anonymkode: 36b91...83a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er det du som er dum. 

Anonymkode: 7e773...fb0

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Booket et hotellrom for helgen. Ser nå i booking bekreftelsen der det står "ingen måltider inkludert" Det sto ingenting om det da jeg booket rommet, det sto som sagt i mailen jeg fikk etter jeg hadde booket rommet. Det er ikke mulig og få tilbake betalt beløpet heller. Jeg gikk inn på hotellets hjemmeside, å der står det med liten skrift at det ikke vil bli servert frokost i påsken. Jeg booket oppholdet via trivago og der sto det ingen info om at det ikke vil bli servert frokost.. Skal ringe hotellet i morgen. Ble skuffet og lei meg nå. 

Anonymkode: ea5ff...2fb

Du får ikke pengene tilbake, men hvorfor i himmelens navn bestiller/betaler du ikke med kredittkort? Da har du pengene tilbake garanti i kredittkortet. 

Her har du bare deg selv å takke. 

Anonymkode: dca76...91f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan være skuffet over deg selv. Hotellet har ikke gjort noe galt

Anonymkode: f30f4...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke pengene tilbake, men hvorfor i himmelens navn bestiller/betaler du ikke med kredittkort? Da har du pengene tilbake garanti i kredittkortet. 

Her har du bare deg selv å takke. 

Det er da vel ikke slik at hvis du betaler med kredittkort, så kan du trekke deg fra forpliktende avtaler/bomkjøp uten god grunn? Det er vel mer det at det ligger en forsikring der inne, hvis noen svindler deg så får du pengene tilbake - eller det er en innebygget reiseforsikring, dersom du blir syk å må kansellere turen? Jeg bare spør, altså...

• Liker 8
Skrevet

Som flere andre sier: her er det ikke hotellet som har gjort noe feil, det er du som ikke har satt deg inn i betingelsene for prisen du fikk før du booket rommet.  Det er faktisk ikke uvanlig at hoteller har to forskjellige priser for rommene sine, en med og en uten frokost.  Og tilbudspriser er ofte uten frokost inkludert.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pakk med frokost da vel. Sjekk først om de har minibar på hotellrommet;)

Anonymkode: 26fdb...a19

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner skuffelsen. Jeg var nylig på et hotell her i Norge som er kjent for sine overdådige frokost. Stor var derfor skuffelsen da det viste seg at frokosten ble servert så sent på helg at jeg ikke rakk å spise frokost før jeg måtte dra. Jeg fikk med en ta-med-frokost i pose som besto av et trist rundstykke og en liiten flaske juice. Det var ikke dette jeg i utgangspunktet hadde betalte dyrt for!! Greit, jeg kunne ha sjekket frokosttidene på forhånd,  men følte meg likevel snytt.. 

Anonymkode: 9a989...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er å gjøre feil og booke uten å få frokost inkludert i prisen, men nå skjønner jeg det slik at de ikke serverer frokost i det hele tatt i påsken? Altså, de har frokostservering, bare ikke i påsken? Det er jo helt merkelig. Det er jo ikke sånn at man nødvendigvis har mange alternativer i påsken, mye er jo stengt..

Anonymkode: 97f32...1a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vel ikke slik at hvis du betaler med kredittkort, så kan du trekke deg fra forpliktende avtaler/bomkjøp uten god grunn? Det er vel mer det at det ligger en forsikring der inne, hvis noen svindler deg så får du pengene tilbake - eller det er en innebygget reiseforsikring, dersom du blir syk å må kansellere turen? Jeg bare spør, altså...

Jo det kan du fordi du ikke bruker forsikringsbiten på kortet men loven som ligger i bunn for kredittkortbruk. Hvor lite vet folk egentlig om kortene de fleste har og bruker? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner skuffelsen. Jeg var nylig på et hotell her i Norge som er kjent for sine overdådige frokost. Stor var derfor skuffelsen da det viste seg at frokosten ble servert så sent på helg at jeg ikke rakk å spise frokost før jeg måtte dra. Jeg fikk med en ta-med-frokost i pose som besto av et trist rundstykke og en liiten flaske juice. Det var ikke dette jeg i utgangspunktet hadde betalte dyrt for!! Greit, jeg kunne ha sjekket frokosttidene på forhånd,  men følte meg likevel snytt.. 

Anonymkode: 9a989...e5f

? Det er jo ikke hotellet sin feil at du måtte dra før frokosten ble servert? Jeg har bodd mye på hotell, og har aldri opplevd at frokosten har startet senere en kl 8-9 i helgene. Den varer gjerne til 11, det er fint for oss som ikke skal fly videre før fuglene fiser...

Anonymkode: 057c6...4db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk tar du grundig feil her. Det samme gjør dem som har gitt deg 4 likes, så langt. 

Kredittkjøpslovens paragraf 8, kjenner dere ikke til den? Jeg har gjort folk oppmerksom på den et utall antall ganger på kg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk tar du grundig feil her. Det samme gjør dem som har gitt deg 4 likes, så langt. 

Kredittkjøpslovens paragraf 8, kjenner dere ikke til den? Jeg har gjort folk oppmerksom på den et utall antall ganger på kg. 

Hvorfor svarer du to ganger på samme innlegg?

Anonymkode: c3ccb...cb4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du to ganger på samme innlegg?

Anonymkode: c3ccb...cb4

Sier ikke det seg selv at det er en feil der innlegget 1 ble postet før det ble skrevet ferdig? 

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg bruker også Booking. Da kommer det opp en grønn stripe under bildet av hotellet der det står "breakfast included". Den grønne stripen er veldig synlig. Da blir jeg positivt overrasket fordi frokost så å si aldri er inkludert i sånne tilbudspriser.

Men opp med hodet ts, det er sånn vi lærer. Spis frokost på en hyggelig cafe i nærheten eller kjøp deg brød og pålegg på et lokalt supermarked.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den som tar grundig feil her er faktisk deg selv. Kredittkjøpslovens paragraf 8 sier at du kan rette samme krav mot kredittgiver som mot selger. I praksis betyr det at har du kjøpt en vare med kredittkort og ikke fått denne levert så kan du kreve pengene tilbake av bank / kortutsteder.

Et godt eksempel er når Lowcostholidays gikk konkurs sto mange reisende med forhåndsbetalte hotell bookinger som de ikke fikk brukt da hotellene ikke hadde fått oppgjør av Lowcostholidays. Da kan man bare snu seg mot banken og kreve pengene refundert.

TS har bestilt et rom uten frokost og kommer til å få levert et rom uten frokost så her er det ingen som helst grunn til at banken skal betale tilbake noen penger. Så å gå ut og påstå at kredittkort har en "pengene tilbake garanti" er rett og slett pølsevev....

Og TS du har ikke bestilt noe hotellrom av Trivago, de er bare en søkemotor som viser deg hvor du finner billigst pris på det hotellet du har bestilt. Og med mindre det stod spesifikt på den siden du bestilte på at frokost var inkludert har du dessverre kun deg selv å takke. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...