AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Jeg har et lite sår som starter å blø hver gang jeg gjør noe med hånden. Men har ikke plaster.. Går det an å bruke teip som plaster og teipe over såret? Jeg har teip. Anonymkode: b2026...e1b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #2 Skrevet 10. april 2017 Ja bare legg noe akkurat der hvor såret er så tapen ikke går rett på såret. Bomullpads eller noe Anonymkode: dc493...db6 2
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Har brukt en slik ghetto metode utallige ganger, funker fint det. Superlim funker jo også
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Det positive med tape, er at du kan få limt sammen såret. Det gror fortere, og blir et penere arr. Anonymkode: d24fc...24d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 Legg en liten bit dasspapir akkurat rett over såret. Så teiper du over. Anonymkode: 396dc...f73
PaperFlower Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Som det har blitt sagt før meg, ta litt papir, bomull, e.l. (så lenge det er helt rent) og legg sånn at teipen ikke er borti såret. Bruk da teipen til å holde dette på plass. Fungerer kanskje ikke like bra som et ordentlig plaster, men vil tro det er verdt et forsøk. Husk at teip ikke puster på samme måte som et plaster, noe som er viktig for et sår. Prøv å ikke bruk denne metoden mer enn du absolutt må. F.eks. kan du kanskje sove uten "plasteret" og la det lufte og tørke i løpet av natta, men bruke det frem til du legger deg ikveld? 1
Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 35 minutter siden, Kim skrev: Har brukt en slik ghetto metode utallige ganger, funker fint det. Superlim funker jo også Superlim skal aldri komme i sår 1
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #8 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Superlim skal aldri komme i sår Klarer vel å klemme huden sammen først?http://www.realfirstaid.co.uk/superglue/
Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Kim skrev: Klarer vel å klemme huden sammen først?http://www.realfirstaid.co.uk/superglue/ Superlim inneholder giftige substanser og skal ikke brukes på den måten du anbefaler
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Superlim inneholder giftige substanser og skal ikke brukes på den måten du anbefaler Har brukt det mange ganger og jeg lever enda, så det er nok veldig overdrevent det du sier. Superlim har blitt brukt i bla militæret i mange år, lenge før de utviklet egne superlim for å lukke sår, men man må selvsagt ha litt common sense, det er ikke alt det funker på.
Honey Dew Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Kim skrev: Har brukt det mange ganger og jeg lever enda, så det er nok veldig overdrevent det du sier. Superlim har blitt brukt i bla militæret i mange år, lenge før de utviklet egne superlim for å lukke sår, men man må selvsagt ha litt common sense, det er ikke alt det funker på. Spør en lege om han anbefaler det. Tror jeg vet svaret. Bruk av superlim kan føre til alvorlige infeksjoner.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 5 minutter siden, Honey Dew skrev: Superlim inneholder giftige substanser og skal ikke brukes på den måten du anbefaler Stemmer det at det er cyanid i superlim? Anonymkode: 02b3a...87d
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Spør en lege om han anbefaler det. Tror jeg vet svaret. Bruk av superlim kan føre til alvorlige infeksjoner. Hvis du ikke får det nedi såret, så går det nok fint. Men klart plaster og sårstrips er mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #14 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at det er cyanid i superlim? Anonymkode: 02b3a...87d Ja Anonymkode: 521ca...f4f
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at det er cyanid i superlim? Anonymkode: 02b3a...87d https://en.wikipedia.org/wiki/Cyanoacrylate
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #16 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja Anonymkode: 521ca...f4f Ok, det er nemlig det jeg har hørt. Å putte cyanid i et sår høres IKKE lurt ut. Det tipset der burde nesten slettes, det er jo livsfarlig. Anonymkode: 02b3a...87d 1
Gjest Kim Skrevet 10. april 2017 #17 Skrevet 10. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, det er nemlig det jeg har hørt. Å putte cyanid i et sår høres IKKE lurt ut. Det tipset der burde nesten slettes, det er jo livsfarlig. Anonymkode: 02b3a...87d Men du spiser mandler?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 59 minutter siden, PaperFlower skrev: Som det har blitt sagt før meg, ta litt papir, bomull, e.l. (så lenge det er helt rent) og legg sånn at teipen ikke er borti såret. Bruk da teipen til å holde dette på plass. Fungerer kanskje ikke like bra som et ordentlig plaster, men vil tro det er verdt et forsøk. Husk at teip ikke puster på samme måte som et plaster, noe som er viktig for et sår. Prøv å ikke bruk denne metoden mer enn du absolutt må. F.eks. kan du kanskje sove uten "plasteret" og la det lufte og tørke i løpet av natta, men bruke det frem til du legger deg ikveld? Puster ikke tape? Trodde iallfall micropore gjør det, og sikkert andre hudtapetyper også.. Anonymkode: 3a62d...ec0
PaperFlower Skrevet 10. april 2017 #19 Skrevet 10. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Puster ikke tape? Trodde iallfall micropore gjør det, og sikkert andre hudtapetyper også.. Anonymkode: 3a62d...ec0 I og med at TS spør så går jeg ut ifra at han/hun mener "vanlig" plastteip som man bruker for å teipe papir o.l. med. Hvis TS snakker om sånn sårteip som man kan kjøpe på apoteket så er det uproblematisk å bruke på sår. Når jeg var liten pleide jeg alltid å få den type "plaster" rett over såret av foreldrene mine, og det har alltid grodd helt greit. (Jeg snakker da om denne, og sikkert lignende også.) 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #20 Skrevet 10. april 2017 23 minutter siden, Kim skrev: Men du spiser mandler? Er det cyanid i vanlige mandler? Er det ikke kun i de bitre mandlene at det er cyanid? Anonymkode: da603...f48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå