Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje utleier er bekymret for at dere får barn? Ikke alle utleiere som vil ha små barn og baby i leilighetene sine.

Anonymkode: 6d4ba...0d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje utleier er bekymret for at dere får barn? Ikke alle utleiere som vil ha små barn og baby i leilighetene sine.

Anonymkode: 6d4ba...0d1

Kanskje det. Vi har definitivt ikke planer om barn enda, men er det noe man bør si ifra om liksom? Vi var litt spent i dag da vi var på en fellesvisning, men alle andre var helt normale folk som oss, og var bare på utkikk etter et sted å bo, så ja. Har vel kanskje mye med kjemi å gjøre.

Anonymkode: 7e268...1f1

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Oslo-området. Vi er et par og leier leilighet allerede. Opptil 10.000 ser vi på. Dere som er utleiere, noe spesielt dere ser etter? Vi er ærlige, rolige, begge i fulle jobber som er fast, vi kler oss helt fint og oppfører oss bra med normal høflighet liksom, skjønner ikke helt hva vi eventuelt gjør gærent.

alder er litt viktig for meg. Vi leier ut en 25 kvm i Oslo sentrum og jeg blir skeptisk når 50 åringer som ønsker å leie (ikke pendlere) da tenker jeg det må være noe galt et sted her. 

Er også litt irritert på folk som kommer inn og klager på ting på visning. Ja det er hva det er, ingen tvinger deg til å leie... Så ringer de etterpå og sier de er interesserte... Er det en taktikk du bruker å snakke ned leiligheten eller hva? 

Alle sier de er rolige og ryddige, man bør også fremstå slik på visning. 

Anonymkode: 7d9db...3de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

alder er litt viktig for meg. Vi leier ut en 25 kvm i Oslo sentrum og jeg blir skeptisk når 50 åringer som ønsker å leie (ikke pendlere) da tenker jeg det må være noe galt et sted her. 

Er også litt irritert på folk som kommer inn og klager på ting på visning. Ja det er hva det er, ingen tvinger deg til å leie... Så ringer de etterpå og sier de er interesserte... Er det en taktikk du bruker å snakke ned leiligheten eller hva? 

Alle sier de er rolige og ryddige, man bør også fremstå slik på visning. 

Anonymkode: 7d9db...3de

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, vi kikker på finn hele tiden.

Legg ut annonse på Finn selv. Det har jeg gjort, og fikk 50+ henvendelser i løpet av en uke.

Anonymkode: 6b038...5e0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Leo skrev:

Hvis alt tilsynelatende er i orden lurer de på hva som er galt og hvorfor dere ikke allerede eier egen bolig!

Det er ikke mange som eier sin egen bolig når de er 24 år med mindre de har fått masse hjelp av foreldrene eller kausjonist. Mange eier ikke før de nærmer seg 30 års alderen idag eller litt over om de er nødt til å spare all egenkapitalen selv. Med lav inntekt feks og de høye leieprisene som er så kan det å spare ta lang tid. Er man kanskje  alene forsørger  i tillegg tar det gjerne enda lenger enn tid. Ikke alle har muligheter for å spare  100 000 feks per år. Noen har kanskje bare mulighet for 25000 eller mindre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk leid leilighet for 8.000 en halvtimes tid med toget utenfor Oslo med husdyr. Men måtte gå på noen visninger før jeg fikk en, takket også nei til noen. Sa til husverten at lyder fra barn på dagtid ikke plager meg, men er glad så lenge de ikke spiller musikk til langt på natt. Så får jeg formidlet at jeg heller ikke gjør det.

Skrevet

Hver gang jeg skal leie ut velger jeg de som er mest entusiastisk.  De som sier på visning at de virkelig håper de får bo der blir som regel valgt. Såfremt økonomi og kjemi er på plass ☺ 

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut annonse selv på finn.no og hybel.no. 

Anonymkode: c5fa3...7d4

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Oslo-området. Vi er et par og leier leilighet allerede. Opptil 10.000 ser vi på. Dere som er utleiere, noe spesielt dere ser etter? Vi er ærlige, rolige, begge i fulle jobber som er fast, vi kler oss helt fint og oppfører oss bra med normal høflighet liksom, skjønner ikke helt hva vi eventuelt gjør gærent.

10.000 kroner er svært lite for en leilighet med plass til 2 personer i Oslo, og de som leier ut til slike priser blir nedringt og kan velge og vrake i leieboere. For å få leid en anstendig leilighet til slike priser må dere være "de perfekte leieboere".  Pene i tøyet, høyere utdannelse, fast jobb, god økonomi, ikke røyke, ikke ha dyr, ha svært gode referanser fra tidligere leieforhold, planer om å bo passe lenge, score høyt på trynefaktor, osv.

De som leier ut så billig i Oslo gjør det ikke for å være snille, men for å kunne velge "på øverste hylle" blant leietakerne slik at de slipper tull og tøys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...