AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #1 Del Skrevet 10. april 2017 Hei, er det noen generelle "tips" når en skal ut på leiemarkedet igjen? Har vært på x antall visninger, og det viser seg å være ganske vanskelig da de fleste vil ha alle de "fineste" leilighetene. Er det virkelig sånn at man skal ha med CV på hver visning man går på nå? Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 10. april 2017 #2 Del Skrevet 10. april 2017 Du trenger ikke cv, men snakk godt for deg selv og vær ærlig (Hilsen utleier) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #3 Del Skrevet 10. april 2017 Hvor i Norge har du tenkt å leie og hva er budsjettet og bakgrunnen din? Jeg er utleier selv, og kan velge og vrake av leietaker. Da er det naturlig at man velger den som er best egnet. Anonymkode: e8bbb...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. april 2017 #4 Del Skrevet 10. april 2017 CV er en god ting. For utleier er det litt mer informasjon om dere enn man ofte rekker å få med seg. Særlig om det er mange på visning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 10. april 2017 #5 Del Skrevet 10. april 2017 Det er jo ting som utleier ser på som negativt: Mye festing, hund, rotete økonomi, kortidsutleie, negativitet f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #6 Del Skrevet 10. april 2017 Takk for svar. Oslo-området. Vi er et par og leier leilighet allerede. Opptil 10.000 ser vi på. Dere som er utleiere, noe spesielt dere ser etter? Vi er ærlige, rolige, begge i fulle jobber som er fast, vi kler oss helt fint og oppfører oss bra med normal høflighet liksom, skjønner ikke helt hva vi eventuelt gjør gærent. Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. april 2017 #7 Del Skrevet 10. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Oslo-området. Vi er et par og leier leilighet allerede. Opptil 10.000 ser vi på. Dere som er utleiere, noe spesielt dere ser etter? Vi er ærlige, rolige, begge i fulle jobber som er fast, vi kler oss helt fint og oppfører oss bra med normal høflighet liksom, skjønner ikke helt hva vi eventuelt gjør gærent. Anonymkode: 7e268...1f1 Hvis alt tilsynelatende er i orden lurer de på hva som er galt og hvorfor dere ikke allerede eier egen bolig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #8 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Hvis alt tilsynelatende er i orden lurer de på hva som er galt og hvorfor dere ikke allerede eier egen bolig! Så bare fordi man er et par og alt er i orden så må man eie bolig? Vi er 24 og har ikke egenkapital til noe huslån enda. Anonymkode: 7e268...1f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. april 2017 #9 Del Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bare fordi man er et par og alt er i orden så må man eie bolig? Vi er 24 og har ikke egenkapital til noe huslån enda. Anonymkode: 7e268...1f1 Nei, men du lurte på hva som var galt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #10 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Nei, men du lurte på hva som var galt. Er da mange som leier bolig hele livet. Det er egen preferanse. Men jaja, litt spesielt at det skal være "galt". Anonymkode: 7e268...1f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 10. april 2017 #11 Del Skrevet 10. april 2017 Det hjelper å ha faste inntekter,og helst ha den inntekten i form av jobb. Ufør eller andre stønader fra nav er det mange som ser ned på. Dere må også gjøre det klart for huseier at dere har depositumet klart. Ingen form for garanti. I tillegg kan det være en god ide å være rolige leietakere. En del utleiere vil nok tenke fest omtrent hver helg siden dere er så unge enda. Her kan referanser fra tidligere eller nåværende huseier hjelpe. Ha orden på økonomien. Noen huseiere ønsker kredittvurdering. Dyr er ikke alltid velkomne hos utleiere. Har dere katt eller hund er det mindre sjans for å leie et sted. Og sist er det viktigste å selge seg selv. Vær imøtekomme og nysgjerrig på en positiv måte. Prat godt for dere å gi godt inntrykk. Til slutt kommer det dessverre ann på kjemien etter hvem han velger. Kanskje dere kan bo utenfor oslo og? Feks Asker,Ski,Bærum,Lillestrøm. Alle disse stedene ligger jo kort pendler avstand fra Oslo. Det gir dere flere muligheter. Når det er sagt er det ikke enkelt å finne noe til 10000kr lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #12 Del Skrevet 10. april 2017 Se på finn.no, jeg så nylig en 3-roms til den prisen. Dessverre ville ikke kjærsten bo i Bærum:( Anonymkode: 53a08...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #13 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, tussi84 skrev: Det hjelper å ha faste inntekter,og helst ha den inntekten i form av jobb. Ufør eller andre stønader fra nav er det mange som ser ned på. Dere må også gjøre det klart for huseier at dere har depositumet klart. Ingen form for garanti. I tillegg kan det være en god ide å være rolige leietakere. En del utleiere vil nok tenke fest omtrent hver helg siden dere er så unge enda. Her kan referanser fra tidligere eller nåværende huseier hjelpe. Ha orden på økonomien. Noen huseiere ønsker kredittvurdering. Dyr er ikke alltid velkomne hos utleiere. Har dere katt eller hund er det mindre sjans for å leie et sted. Og sist er det viktigste å selge seg selv. Vær imøtekomme og nysgjerrig på en positiv måte. Prat godt for dere å gi godt inntrykk. Til slutt kommer det dessverre ann på kjemien etter hvem han velger. Kanskje dere kan bo utenfor oslo og? Feks Asker,Ski,Bærum,Lillestrøm. Alle disse stedene ligger jo kort pendler avstand fra Oslo. Det gir dere flere muligheter. Når det er sagt er det ikke enkelt å finne noe til 10000kr lenger.. Takk for svar. Det er et par av de stedene vi ser på, men det er jammen ikke lett. Vi har begge jobb, depositum har vi, ingen husdyr, vi røyker ikke.. Jeg føler vi har gjort det meste for å "selge oss inn", vi er hyggelige og blide og spør spørsmål om det vi lurer på og har også sagt ifra etterpå om vi er interessert osv. Det er vel sikkert bare et hardt marked, når huseier kan velge og vrake. Man har ikke så mye man skulle sagt. Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #14 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se på finn.no, jeg så nylig en 3-roms til den prisen. Dessverre ville ikke kjærsten bo i Bærum:( Anonymkode: 53a08...5d5 Takk, vi kikker på finn hele tiden. Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #15 Del Skrevet 10. april 2017 Jeg har en leilighet som ligger sentralt i forhold til trikk, bane og buss. Leiligheten er nyoppusset og 3-roms. Har leid ut til par og studenter med dårlig råd. De er tre stykker som deler på husleien til 10 000,- Jeg har heller aldri krevd depositum. Jeg velger heller å kreve lav husleie og stabile leietakere. Så du finner alltids noen snille leietakere, ts:) Anonymkode: e8bbb...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #16 Del Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se på finn.no, jeg så nylig en 3-roms til den prisen. Dessverre ville ikke kjærsten bo i Bærum:( Anonymkode: 53a08...5d5 Det kommer an på hvor i Bærum. Følg t-banelinjen, så har dere bredere utvalg:) Anonymkode: e8bbb...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #17 Del Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en leilighet som ligger sentralt i forhold til trikk, bane og buss. Leiligheten er nyoppusset og 3-roms. Har leid ut til par og studenter med dårlig råd. De er tre stykker som deler på husleien til 10 000,- Jeg har heller aldri krevd depositum. Jeg velger heller å kreve lav husleie og stabile leietakere. Så du finner alltids noen snille leietakere, ts:) Anonymkode: e8bbb...b0b Hyggelig å høre at det finnes utleiere som deg! Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. april 2017 #18 Del Skrevet 10. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da mange som leier bolig hele livet. Det er egen preferanse. Men jaja, litt spesielt at det skal være "galt". Anonymkode: 7e268...1f1 Jeg verken leier eller leier ut, så jeg svarte bare på spørsmålet om hva som eventuelt er galt. Og det er ganske normalt å tenke at hvis noe er for godt til å være sant så er det nettopp det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brownbrown Skrevet 10. april 2017 #19 Del Skrevet 10. april 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er det noen generelle "tips" når en skal ut på leiemarkedet igjen? Har vært på x antall visninger, og det viser seg å være ganske vanskelig da de fleste vil ha alle de "fineste" leilighetene. Er det virkelig sånn at man skal ha med CV på hver visning man går på nå? Anonymkode: 7e268...1f1 Vist du bor i sandefjord kan du leie hos meg. 11 000 mnd for 70 kvadrat helt nyoppuset. Den er klar til sommeren tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #20 Del Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, brownbrown skrev: Vist du bor i sandefjord kan du leie hos meg. 11 000 mnd for 70 kvadrat helt nyoppuset. Den er klar til sommeren tror jeg Takk, men det blir litt langt unna dessverre! Vi befinner oss nærme Oslo Anonymkode: 7e268...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå