Gå til innhold

Dra alene til Los Angeles?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente i starten av 20 åra som vil dra til Los Angeles. Jeg har ingen venner og familien min vil ikke til Los Angeles. Jeg har veldig lyst til å dra til Los Angeles. Hvordan er det der? Er det et trygt sted å dra alene? Har du vært der alene før? Hvordan var det isåfall? 

Jeg vil dra ditt for å ta masse bilder siden jeg driver masse med fotografi. Jeg vil også benytte muligheten med å se universal studio og litt sånt. 

Anonymkode: d89d7...cda

Videoannonse
Annonse
Gjest Axl Rose
Skrevet

Ingen storbyer er trygt for jenter å reise alene. Lær deg i det minste selvforsvar først, gå med volds alarm, og pepperspray. 

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Reis og kos deg :) Reiser på turer alene selv innimellom og storkoser meg med det :)

Fordelen er at du kan se og gjøre det som faller deg inn uten å planlegge noe særlig :)

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som var der over en måned alene. Var helt trygt og fint. Men hun synes det var vanskelig å komme i kontakt med andre der. Også var det så store avstander der, så hun følte hun satt på en buss eller i en uber halve dagen når hun skulle noe. 

Anonymkode: ba830...d15

Gjest Overrasket
Skrevet

Hvis du vil til USA for å fotografere (noe jeg forstår veldig godt, tro meg), er det drøssevis av mye penere reisemål som er langt tryggere. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro dit alene da jeg var 20. (Jente)

Jeg følte meg stort sett trygg hver eneste dag jeg var der. Noen ganger på "subwayen" (husker ikke hva de kallte det)følte jeg meg ikke helt tilpass. Pass på å gå i vogner med mange folk, og "arbeidsfolk". Kom over en sint krangel mellom et narkomant par, og da ble jeg litt skremt. Men ellers så var det null stress med busser og annen kollektivtrafikk. 

Jeg "sov" en natt på togstasjonen også, og selv om jeg ikke var særlig komfortabel var jeg aldri utrygg. Det var bare problematisk for jeg var redd for at noen skulle ta sekken min og pengene mine om jeg sovna. Massevis av uteliggere og folk på medikamentell marijuana. Og det høres kanskje skremmende ut, men de var harmløse. Og det var alltid noen som så sympatiske og vennlige ut. Og reisende. Fikk mange interessante møter der, de snakker gjerne med deg liksom. 

Ville også holdt meg unna Jewelry district (tror det var det det hette), det ligger nokså nært financial district som er fullt med menn i dress og stresskofferter, så jeg rota meg bort der da og der var det mye ræl. Da var jeg ganske redd, så gikk jeg meg vill ikke sant. 

Hollywood følte jeg meg trygg, der er jo alle turistene, samme med Santa Monica og beachen, the grove virket helt trygt. Selv om jeg møtte på uteliggere der også, men jeg spanderte middag og slo meg ned sammen med dem, de var veldig hyggelige de også. 

Det er også veldig stort, noe som noen ganger ble litt skummelt. Hvis jeg gikk av bussen på feil stopp og gikk i feil retning, så kom jeg plutselig til et industriområde eller "soccer wife mom" område, og ingen var utendørs og så fant jeg aldri veien frem liksom. Tok noen busser helt feil, dro til feil Anaheim en dag, og endte opp i ingensteds. Men spurte meg for og folk hjalp meg med å finne løsningen tilbake. 

Anonymkode: 2be6a...708

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 20.36, Bootyhunter skrev:

Ingen storbyer er trygt for jenter å reise alene. Lær deg i det minste selvforsvar først, gå med volds alarm, og pepperspray. 

Dummeste jeg har lest! Noen ganger skulle det gått an å gitt en "pil ned"!

TS...med sunn fornuft, kan du reise alene hvor du vil. The sky is the limit!

Anonymkode: 3614f...0f2

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest! Noen ganger skulle det gått an å gitt en "pil ned"!

TS...med sunn fornuft, kan du reise alene hvor du vil. The sky is the limit!

Anonymkode: 3614f...0f2

Jenter må da absolutt reise alene i denne voldelige og voldtektverden. Må dere leke tøffe for å vise at dere klarer dere på reiser alene så vær så god. For min del må dere ta så mange sjanser dere vil. Er det egentlig så kjekt å reise alene? Blir det ikke ensomt? LA er tross alt en stooor by med all slags folk. 

Endret av Axl Rose
AnonymBruker
Skrevet

Ser de fleste er positive, men jeg ville faktisk ikke reist dit helt alene (og jeg er mann i midten av tredveårene) hvis det ikke var for konferanse/kurs/jobb etc. Grunnen til det er at det ER mer kriminalitet i LA enn mange andre byer, og som utenlandsk person alene har man ikke så mye å stille opp med hvis det først skulle skje noe. Da ville jeg heller tatt NY eller andre byer som er vesentlig lavere kriminalitet i. 

Anonymkode: d7415...5b2

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet

Det er tross alt mange store kriminelle gjenger i LA. Tenk deg alene mot de. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser de fleste er positive, men jeg ville faktisk ikke reist dit helt alene (og jeg er mann i midten av tredveårene) hvis det ikke var for konferanse/kurs/jobb etc. Grunnen til det er at det ER mer kriminalitet i LA enn mange andre byer, og som utenlandsk person alene har man ikke så mye å stille opp med hvis det først skulle skje noe. Da ville jeg heller tatt NY eller andre byer som er vesentlig lavere kriminalitet i. 

Jeg svarte tidligere, hun som hadde vært alene i LA da jeg var 20. Jeg derimot er mer redd for å dra til New York. Så lenge man holder seg unna visse nabolag i LA, så er man relativt trygg, for man kan ikke stikke under en stol at det er spesielle områder som er utsatt for all gjengkriminaliteten, eller tar jeg feil her? Jeg tror bare at det å velge å være redd og ikke leve livet sitt ikke er et godt valg. Hvis jeg dør, dør jeg i det minste mens jeg gjør det jeg elsker. Men det er jo lov å ta noen forholdsregler, selvsagt! 

Jeg tenker at hvis det er spesielt gjengopprør, og random drive-by-shooting man kan bli utsatt for, så er det vel like sannsynlig om man er to som om man er alene? 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna downtown(også på dagtid) og de andre ghetto-områdene, så går det fint. Og ikke gå rundt alene på natten, med mindre det er et folksomt område med mye liv. Hold deg unna mørke smågater generelt.

Jeg reiste med en venninne dit, og jeg opplevde det som trygt. Vi var mest rundt Beverly Hills, Venice og Santa Monica. Bruk Uber for å komme deg fra A til B. Det er enkelt og billig.

Busser, som nevnt over her, bør ikke tas i det hele tatt. Jeg kjenner ingen lokale i LA eller folk generelt som tok disse, da det ikke er trygt.

Anonymkode: 098f6...905

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

bo på hostell

Anonymkode: 9faec...7c8

Gjest Gjestinnom
Skrevet
På 10.4.2017 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei jente i starten av 20 åra som vil dra til Los Angeles. Jeg har ingen venner og familien min vil ikke til Los Angeles. Jeg har veldig lyst til å dra til Los Angeles. Hvordan er det der? Er det et trygt sted å dra alene? Har du vært der alene før? Hvordan var det isåfall? 

Jeg vil dra ditt for å ta masse bilder siden jeg driver masse med fotografi. Jeg vil også benytte muligheten med å se universal studio og litt sånt. 

Yes. Dette går bra. Du kan reise hvor som helst i verden alene. 

Det eneste du kan frykte er frykten selv.

Verden er en lekegrind. Fotografer. Kjøp kaffe. Se på folk. Dra på konsert. Gå på utstilling. Finn en hvileoase. Les en bok. 

Du leder deg selv. 

God reise! 

Gjest Gjestinnom
Skrevet
På 10.4.2017 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Men hun synes det var vanskelig å komme i kontakt med andre der. 

Anonymkode: ba830...d15

Med andre ord akkurat som i Norge 🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Jeg var der i én måned alene når jeg var 19 og bodde på hostel uten å ha noen problemer ift. sikkerhet. Vil si at det er trygt. Synes derimot det var en mye kjedeligere by enn f.eks. New York eller Las Vegas. Folk var (etter min oppfatning) mindre hyggelige og imøtekommende i L.A. enn i de fleste andre amerikanske byer jeg har besøkt.

Anonymkode: 1840c...fe3

AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte tidligere, hun som hadde vært alene i LA da jeg var 20. Jeg derimot er mer redd for å dra til New York. Så lenge man holder seg unna visse nabolag i LA, så er man relativt trygg, for man kan ikke stikke under en stol at det er spesielle områder som er utsatt for all gjengkriminaliteten, eller tar jeg feil her? Jeg tror bare at det å velge å være redd og ikke leve livet sitt ikke er et godt valg. Hvis jeg dør, dør jeg i det minste mens jeg gjør det jeg elsker. Men det er jo lov å ta noen forholdsregler, selvsagt! 

Jeg tenker at hvis det er spesielt gjengopprør, og random drive-by-shooting man kan bli utsatt for, så er det vel like sannsynlig om man er to som om man er alene? 

New York er forholdsvis trygt i forhold til LA når man ser på statistikken, så jeg hadde vært mindre bekymra for å gå alene der. Ja, det er noe mer gjengkriminalitet i LA. 

Sier ikke at man skal være så redd at man ikke tør gjøre noe, men man er jo mer utsatt når man reiser alene. Neida, man kan ikke gardere seg mot alt, men bare ved å være to stykker så er det flere som ikke ønsker å prøve seg da det er mange ranere som peiler seg ut offere som ferdes alene for eksempel. Og det er absolutt ikke ment i betydning av at bare man beveger seg utenfor døra så blir man rana, men om statistikk. Selv om det sannsynligvis går helt fint å være alene også i de fleste tilfeller, siden sjansen for å bli utsatt for noe uansett er mindre enn å ikke bli det (selv i områder med høy kriminalitet), så er det jo likevel lurt å gjøre sannsynligheten ennå mindre ved å være to. Det er ikke verre enn det. 

Eksempelvis har jeg noen venner av meg som tok toget fra Hollywood. Husker ikke helt hvor de gikk av, men de ble forfulgt av en gjeng, der en i den gjengen plutselig løp frem til dem for å "sjeffe forholdene". Men de var tre stykker sammen, noe dette gjengmedlemmet tydeligvis oppfattet, derfor skjedde det ikke noe mer og de ble etter det ikke forfulgt lengre. Hadde min kompis gått alene så hadde det nok vært mer sannsynlig at han hadde blitt forsøkt ranet. 

Skrevet

Ikke la deg skremme, reis :)

Kan dog være greit å lese deg opp litt på hvor det er trygt å oppholde seg, men regner med at du ikke har tenkt å traske rundt alene i nabolag som er kjent for høy kriminalitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...