Gå til innhold

Mikropenis igjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lawan (27) er født med mikropenis: – Det har vært et helvete

Lawan kom til et punkt hvor han ikke orket å bære hemmeligheten lengre. Han bestemte seg for å skrive selvbiografi om syndromet, som han valgte å kalle «4 cm» – fordi penisen hans alltid vil være fire centimeter kortere enn gjennomsnittet.

– Verden deler et skjevt bilde av hvordan «det perfekte» mennesket skal være.

Sexolog Winther sier gjennomsnittet er veldig varierende, men at det ligger mellom 12-18 centimeter.

Lawan er en av dem som er på grensen – han har 12 cm i erigert tilstand.

http://www.tv2.no/nyheter/9050074/

Det har vært tatt opp her tidligere, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han har fått diagnose når det likevel ikke er en mikropenis. 

12 cm skal være normalt, men stort er det ikke. 

Anonymkode: f7427...22e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulleartikkel. Nå kommer drøssevis av menn der ute til å gå rundt og tro at de har "mikropenis." 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er merkelig. Uansett, vagina er vel ikke lengre enn 10 cm? Så da passer den jo nesten perfekt i lengden. Det er så vondt når penisen stanger i livmorhalstappen. Kanskje den er veldig veldig tynn.

Anonymkode: 9c09c...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er merkelig. Uansett, vagina er vel ikke lengre enn 10 cm? Så da passer den jo nesten perfekt i lengden. Det er så vondt når penisen stanger i livmorhalstappen. Kanskje den er veldig veldig tynn.

Vagina blir dypere når en kvinne er tent :) 

Anonymkode: ac54f...e43

• Liker 4
Skrevet

Dette er en totalt idiotisk måte å ta opp en problemstilling på. Han har Kallmanns syndrom. Et syndrom som hemmer bla vekst av penis. Mange som har Kallmanns syndrom har mikropenis. Mikropenis er derimot en betegnelse på en penis som er under 7-8 cm erigert. Så, ja, han har Kallmanns, som kan føre til mikropenis, men en 12 cm penis er innenfor normalen, og dermed ingen mikro. Dette er bare med på å gjøre usikre gutter og menn enda mer usikre.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En vagina er ikke laget av betong. De fleste får inn vesentlig mer enn 12 cm. og mange nyter peniser opp i 25 cm lengde :) 

Anonymkode: 1aa20...d38

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nja, det kommer jo an på,  selv om den er 12 cm så får du ikke hele lengden inn, og det varierer fra størrelsen på damene.  

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Akhenaton skrev:

Tulleartikkel. Nå kommer drøssevis av menn der ute til å gå rundt og tro at de har "mikropenis." 

Ja. Og så får vi vel et nytt rush med penistråder på KG. :rolleyes:

Anonymkode: b3088...f93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Mikropenis defineres ved at penisen er 2.5 ganger standardavvik fra median. Hvis normalvariasjonen er 12-18 cm er medianen 15.

2.5 standardavvik fra 15 er 11.5 cm

Men det må mer enn lengde til for å få diagnosen. Kallman-syndrom er én, som er en hypothalamus-hypofys-kjønnskjertel-defekt. 

Som regel kan slike tilstander behandles med testosteron, men siden behandlingen må foregå i en alder hvor gutten enda ikke er ferdig utviklet, er det som regel for sent når diagnosen settes. 

Flere og flere steder er det vanlig at foreldre insisterer på behandling med veksthormoner på sine guttebarn for å sikre at de blir høye nok. Dette selv om det ikke foreligger noen sikker identifikasjon på at de vil bli lave. Det samme må gjøres med testosteronbehandling om man vil unngå mikropenis på gutter. Altså en før-var-behandling som må veies opp mot konsekvensene ved at gutten ender opp med mikropenis. Og som artikkelen viser er konsekvensene store for mann med mikropenis. Denne mannen har valgt å være åpen om det, andre velger å ta sitt liv. Og det er disse konsekvensene som må veie opp mot testosteronbehandling hos gutter før puberteten.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikropenis

Anonymkode: 07b15...49e

Endret av pinar
  • Liker 1
Skrevet

Tenkte akkurat det samme som deg når jeg leste artikkelen. 12 cm er ingen grunn til å klage. Tenkte først 3 cm var hva han hadde når jeg så boktittelen

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En penis må være mindre enn 7cm for å kunne defineres som mikropenis

Bare hvis gjennomsnittslengden defineres til 12 cm. 

De fleste forskningsrapporter viser til gjennomsnittslengde nærmere 15 cm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2.5 standardavvik fra 15 er 11.5 cm

Korreksjon. 10.5

AnonymBruker
Skrevet

Greit mannen har liten kuk, men den er ikke mikro. Jeg hadde ikke blitt skremt vekk av en kuk på 12 cm, hadde bare tenkt den var liten.

Anonymkode: 66124...483

Skrevet

12cm og mikropenis? Føler han spytter på de som faktisk har en mikropenis. 

Reddit har egne sider om dette. Herregud å mange triste sjeler det er der. Stakkars folk. Dette er folk med 4cm osv.

• Liker 4
Skrevet
På ‎10‎.‎04‎.‎2017 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Lawan (27) er født med mikropenis: – Det har vært et helvete

Lawan kom til et punkt hvor han ikke orket å bære hemmeligheten lengre. Han bestemte seg for å skrive selvbiografi om syndromet, som han valgte å kalle «4 cm» – fordi penisen hans alltid vil være fire centimeter kortere enn gjennomsnittet.

– Verden deler et skjevt bilde av hvordan «det perfekte» mennesket skal være.

Sexolog Winther sier gjennomsnittet er veldig varierende, men at det ligger mellom 12-18 centimeter.

Lawan er en av dem som er på grensen – han har 12 cm i erigert tilstand.

http://www.tv2.no/nyheter/9050074/

Det har vært tatt opp her tidligere, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han har fått diagnose når det likevel ikke er en mikropenis. 

12 cm skal være normalt, men stort er det ikke. 

beviser vel at jeg har hatt rett hele tiden....men jeg visste jo det da ! gjennomsnittet er mye mer en det som blir oppgitt .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk jo diagnosen da har var 12 år eller noe sånt, altså var sikker penisen hans mindre enn den har blitt. Og han har også en diagnose som betyr at han må ta testosteron, så ja.. det er jo ikke bare tull. 

Anonymkode: 42c42...b20

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for bilder med seksualisert innhold og svar.

pinar, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan måler man egentlig størrelsen på penis? Skal man måle på oversiden, på undersiden eller på siden? Finnes det noe konsensus på området?

Anonymkode: 5891c...1e6

AnonymBruker
Skrevet

Google BPEL. 

Anonymkode: 477bd...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...