Gå til innhold

Operasjon prolaps i rygg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal opereres for prolaps i korsryggen om to uker. Jeg har gått med litt ryggvondt av og på i snart 10 år , siden jul har jeg fått mer vondt og er nesten helt sengeliggende nå med sterke isjias smerter. Har nesten ikke fått trent noe siste året grunnet vondt i ryggen og savner veldig å kunne gjøre ting, er så rastløst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er veldig nervøs for operasjonen samtidig som jeg gleder meg. Er redd for å ikke bli bedre.

Operasjoner av denne typen er ganske vanlig og det er rimelig å anta at flere her på forumet har blitt operert for prolaps, eller kjenner noen som har blitt det. Håper dere kan dele litt historier om hvordan det gikk og om dere har noen gode tips til ting som burde eller burde ikke gjøres. 

Anonymkode: d6ec1...520

Videoannonse
Annonse
Gjest Lofilteret
Skrevet

En enkel og grei operasjon i mitt tilfelle. Var smertefri, oppe og gikk og i god form dagen etter. Det er bare ¨glede seg :)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Betrakteren skrev:

En enkel og grei operasjon i mitt tilfelle. Var smertefri, oppe og gikk og i god form dagen etter. Det er bare ¨glede seg :)

Hvordan var tiden etter operasjonen? Var du redd for å bruke ryggen i lang tid etter? har du vært helt smertefri i etterkant?

Anonymkode: 1a751...19e

Gjest Lofilteret
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var tiden etter operasjonen? Var du redd for å bruke ryggen i lang tid etter? har du vært helt smertefri i etterkant?

Anonymkode: 1a751...19e

Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, det er nærmere 5 år siden. Det jeg husker er den store forskjellen mellom før og etter operasjonen. Da jeg våknet av narkosen var jeg nærmest smertefri, sett i forhold til før operasjonen. Strålesmertene var helt vekk, og jeg var veldig sprek med en gang. Gikk lange turer dagene etter operasjonen, uten at det var smertefullt eller på noen måte problematisk. Bortsett fra det husker jeg egentlig dårlig. Jeg trente hos fysioterapeut i flere måneder etterpå og vi jobbet mye med styrke og bevegelighet, samt at vi prøvde å få liv i en nummen fot. Det gikk dessverre dårlig. Jeg kan ikke huske at jeg var redd for å "bruke meg" fysisk på noen måte. Den dag i dag sliter jeg med ryggen, så prolapset var nok bare en del av bildet. 

Jeg håper at det går bra med deg og ønsker deg masse lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

takk for at du deler din erfaring

Anonymkode: d6ec1...520

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på dere som har hatt strålesmerter, gikk det kun nedover i beinet eller var det mer utbredt stråling? 

Anonymkode: 7a695...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...