Gå til innhold

P-ring, så dyrt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk resept på p-ring og har nettopp inne og kjøpte den. Jeg kjøpte også allergimedisin på resept. Jeg betalte tilsammen 603 kroner, det står at en vare kostet  373 og den andre 229. Kan dette stemme da? Når jeg søker på p-ring står det at de koster ca 100 kroner stykket. Jeg fikk jo en pakke på tre. Men virkelig, over 600? Burde jeg dra tilbake til apoteket og spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og allergimedisin min er telfast, og den er da ikke så dyr om jeg husker riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er NuvaRing du har fått resept på. Brukte den selv en periode i fjor høst, og den koster 373-374 kr. Slo den også opp i Felleskatalogen, og der står det at den ennå koster 373,80. Så den er dyr, ja. Måtte selv slutte med den etter 1 måned pga komplikasjoner, så er tilbake på Oralcon p-piller igjen..

Anonymkode: db777...18d

Skrevet

Om en koster 100, og du fikk tre, da er vel ikke 373 så ille, om det er p-ringene? Jeg betaler også en del for reseptbelagte allergimedisiner, så 229 er ikke mye for det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, dronningvinter skrev:

Om en koster 100, og du fikk tre, da er vel ikke 373 så ille, om det er p-ringene? Jeg betaler også en del for reseptbelagte allergimedisiner, så 229 er ikke mye for det. 

Jeg sjekket pris for den allergimedisinen jeg går på, og den koster 124 reseptfritt.

Skrevet
Akkurat nå, Persephone skrev:

Jeg sjekket pris for den allergimedisinen jeg går på, og den koster 124 reseptfritt.

Du sier jo selv at en vare kostet 229 og en annen kostet 373, så det vet dessverre ikke jeg mer om! Selv hadde jeg ikke giddet å sjekke, men jeg er litt lat.  

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, dronningvinter skrev:

Du sier jo selv at en vare kostet 229 og en annen kostet 373, så det vet dessverre ikke jeg mer om! Selv hadde jeg ikke giddet å sjekke, men jeg er litt lat.  

Det står ikke noe mer på kvitteringen enn det. Men jeg syns det er rart om allergimedisinen skal koste mer på resept enn den koster reseptfritt. 

Men jeg tror jeg går innom og spør. Jeg er student, og de 100 kronene betyr litt.

Skrevet

Ting på resept kommer ofte i større pakninger enn reseptfrie, en pakke er ikke en pakke.. .

Skrevet

Jeg betaler rundt 370 kr for en pakke med tre nuvaringer, så det er riktig. Den er dyr.

Skrevet
31 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Ting på resept kommer ofte i større pakninger enn reseptfrie, en pakke er ikke en pakke.. .

Jeg sjekket det, og det er samme pakning som reseptfritt. Hun hentet den også ute i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...