Gå til innhold

Kan man bli a-seksuell?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Google etter sexolog i ditt nærområde :-) 

Anonymkode: 4536e...f60

jeg får prøve sexolog når jeg er ferdigutdannet. er student så har ikke råd til det nå :( tipper det er ganske dyrt.

Anonymkode: 37fad...12f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever det samme som aromantisk ( i samma sjanger som aseksuell).

Jeg ønsker og prøver, og dette har jeg holdt på med i mange år, helt til jeg begynte å undersøke saken. Jeg vil ikke ha forhold, jeg ønsker ikke å leve med en livspartner, jeg synes ikke noe om ekteskap. Jeg forstår heller ikke hvorfor andre ønsker det. 

Jeg tror kanskje du er i den samme båten jeg var i for mange år siden. Du har blindt prøvd å følge normalen, uten å tenke over det.

Anonymkode: 20259...d91

Hmm aromantisk, det skal jeg lese om. 

Men inni meg ønsker jeg kjærlighet og nærhet. Men ikke sex. Kan jo hende man får dette uten å være i et forhold, men egentlig er veldig glad i kos (ikke sex, men kos).

AnonymBruker
Skrevet
På 10.4.2017 den 3.39, AnonymBruker skrev:

Virker som dit tidligere forhold har gjort at du har fått avsmak for sex. Kanskje du bør prate med en sexolog?

Lurer på om jeg bør prate med noen også, det er vanskelig å gjøre det. Jeg er like gammel som deg. Jeg hadde en negativ erfaring når jeg var 18. Jeg ble utnyttet seksuelt og mistet venner som mente jeg var "lett på tråden", jeg levde lenge med skam. Jeg er ikke blitt aseksuelt, men jeg har veldig lite lyst på menn. Jeg var bi før, jeg har alltid likt kvinner, men nå vil jeg nesten bare ha kvinner. Jeg fantaserer litt om menn av og til, men jeg har ikke lyst på dem i virkeligheten. Jeg kan ikke bli seksuelt tiltrukket en mann, jeg blir bare redd av mannlig interesse. 

Anonymkode: 731c2...b46

Interessant. Hvis du ikke hadde den erfaringen da du var 18, hadde du vært mer interessert i menn da?

Jeg begynner til tider å tvile på egen seksualitet når jeg tenker på menn og føler meg kvalm. Men samtidig; klarer ikke tanken på å skulle feks sleike ei jente heller, så da kan jeg ikke være lesbisk heller

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/10/2017 at 1:17 AM, AnonymBruker said:

Meg og samboer er aseksuelle tro det eller ei :) Uten om det er vi helt normale :fnise: 

Anonymkode: 44e8b...7c5

Hvor møttes dere? 

Gjest HarryDotter
Skrevet

Psyken styrer mye, så ja, man kan nok bli det. Jeg tror sjokkerende mange er det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å drømme. Dette er min største drøm. En dag håper jeg vitenskapen ordner opp :) 

Anonymkode: bb65b...7f2

• 2 år senere...
Skrevet

har også fått helt avsmak på menn og sex. har vært sammen med så mange analfikserte menn som ikke gjør ting bedre. tror ikke lysten kommer tilbake i hele tatt. 

Anonymkode: 43bfa...5cd

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan man bli. Erfaringer med dating og menns krav siste årene har fratatt meg sexlyst. 

Anonymkode: 3903f...e3c

Skrevet

Synes det er trist å høre at så mange sliter med tidligere sexopplevelser og parforhold.

Kanskje inntog av alle sjekkeapper har gitt et overflatisk forhold til romantikk og kjærlighet. Virker som om det er mye bruk & kast. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...