Gå til innhold

Cola-svindel!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å kjøpe en 1,5 liters flaske cola, men fant i stedet ut at jeg skulle kjøpe en 6-pakning med 1,5-litere i stedet. Fant en pakning hvor det stod "Mer drikke til samme pris!", og ante fred og ingen fare.

Da jeg kom hjem, vi satte oss foran TV'en i går kveld, tok fram mat/chips/godtesnop, og cola, og så viste det seg..

At flaskene var på kun 1,25 liter! Er jo juks!

Anonymkode: 80989...beb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godtesnop? Du må være et troll. 

Anonymkode: 9fcd1...700

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så da nektet du å dele colaen?

Anonymkode: 5ed57...4dd

• Liker 2
Skrevet

Flaskene er jo tydelig merket, så det kan ikke ha vært svindel. Det hadde vært svindel om det var merket med noe annet enn 1,25 liter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å kjøpe en 1,5 liters flaske cola, men fant i stedet ut at jeg skulle kjøpe en 6-pakning med 1,5-litere i stedet. Fant en pakning hvor det stod "Mer drikke til samme pris!", og ante fred og ingen fare.

Da jeg kom hjem, vi satte oss foran TV'en i går kveld, tok fram mat/chips/godtesnop, og cola, og så viste det seg..

Se på literprisen, neste gang du handler væske, kiloprisen neste gang du handler noe med vekt pris. 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe, du fikk med deg lærdom til neste handletur her. 

Anonymkode: f04fb...7ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du kjøpte en 6 pakning med det du trodde var 1.5 litere, men er sikkert merket at det er 6x1.25 litere, og det hevder du er juks?

På hvilken måte er det juks?

Anonymkode: ff486...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjøres med veldig mange typer matvarer. Mengden reduseres litt og litt, samtidig som prisen er den samme.

Anonymkode: ad60f...a32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kjøpte en 6 pakning med det du trodde var 1.5 litere, men er sikkert merket at det er 6x1.25 litere, og det hevder du er juks?

På hvilken måte er det juks?

Anonymkode: ff486...9df

Det er juks fordi flaskene ligner på 1,5-litersflaskene, og jeg og mange andre har ikke engang hørt om at de har innført 1,25-litere!

Og når de i tillegg reklamerer med "Mer drikke til samme pris!" når sannheten er at det er MINDRE drikke (sikkert dyrere også for alt jeg vet), så er det god grunn til å føle seg lurt!

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er juks fordi flaskene ligner på 1,5-litersflaskene, og jeg og mange andre har ikke engang hørt om at de har innført 1,25-litere!

Og når de i tillegg reklamerer med "Mer drikke til samme pris!" når sannheten er at det er MINDRE drikke (sikkert dyrere også for alt jeg vet), så er det god grunn til å føle seg lurt!

Men hva tror du de mener med mer? Mer enn hva? Det er jo bare å sjekke literprisen. Jeg tror kanskje de sammenligner med 4 x 1,5 liter.

Hvis du ser her så er den pakningen billigere per liter enn alt annet: https://kolonial.no/sok/?q=coca+cola

Endret av penny_
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du åpen øynene på butikken og ellers. 1,25 liters flasker har Cola hatt siden pruduktslippet i oktober 2016.

Anonymkode: f04fb...7ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Følg med! 

Anonymkode: b0fc8...2ea

Skrevet

Jeg har også stusset over dette. Har bare sett det hos Rema 1000. Har ikke vært mye hos Rema 1000 etter endringene etter nyttår og det har blitt enda mindre etter at jeg oppdaget dette. Bryr meg ikke så mye om prisen, men det er upraktisk om man vil ha en stor flaske. I den butikken jeg oppdaget dette var det ikke annet å få.

Skrevet

Det står tydelig merket hvor mange liter som er i flaskene. Og en 6-pack med 1,25 liter (7,5 liter) koster det samme som en 4- pack med 1,5 liters flasker (6 liter).

Du får mer brus til samme pris. AKKURAT som det står på pakken.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Coca-Cola Coca-Cola Zero 6 x 1,25l, 7,5 l

Det står jo tydelig at det er 6 X 1,25L

Anonymkode: 7c608...49d

• Liker 1
Skrevet

Ronja! :hjerte: You're back 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, toothfairy skrev:

Ronja! :hjerte: You're back 

Dette har ingenting med den gamle tråden å gjøre, den saken er jeg ferdig med for lenge siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

liker bedre 1,25 liter flaskene jeg :) kaster alltid siste skvett i 1,5 litersflaskene uansett. 1,25 klarer vi alltid og drikke opp. 

Anonymkode: 3b795...a9b

AnonymBruker
Skrevet
På 9.4.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Fader. Jeg hater det når det jukses med snopet.  :raven:

Anonymkode: f638a...e7a

• Liker 1
Skrevet

hahaha - fæn også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...