Gå til innhold

Insomnia eller bare adhd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Så lenge jeg kan huske har jeg slitt med innsovning. Kan være kjempe trøtt og sliten når jeg legger meg, men alikevell ligge timesvis i senga og ikke få sove. Ofte kan jeg ligge lys våken og andre ganger følels det ut som jeg er på stadie mellom å sove og være bevisst og våken i flere timer. Det bare funker ikke. Tidligere har jeg ikke sett på det som et stort problem i og med at det ikke var like ille vil jeg si, det var iallefall ikke like ofte. Men i det siste har det vært så ekstremt. Om jeg er heldig får jeg sovne etter "normal tid" 1-2 ganger i uken. Det er utrolig slitsomt når man ikke sovner før 2-3 tiden og skal opp klokka 6 igjen(de fleste dagene iallefall). Hodet bare jobber i mot. Jeg kan merke at jeg begynner å sovne, også brå våkner jeg sekunder etterpå og sånn holder det på kanskje 3 ganger før jeg er ordentlig våken. Men føler ikke akkurat at det sklir inn i insomnia, for har hørt om folk som har det som opplever det så mye værre enn dette. Vet ikke om det finnes noe "grader" eller om det bare varierer? Jeg har diagnosen ADHD, og der følger det jo med litt søvnproblemer der også, men har som sagt aldri hatt det så ille som jeg har hatt det det siste halvåret (?). Jeg er så trøtt på dagen, jeg orker ikke å dra ut eller være med venner og isolerer meg så mye. Og jeg aner rett og slett ikke om det er en sammenheng eller iforhold til adhd. Er det mulig å både ha adhd og insomnia? På tanke med at man sliter litt med søvn med adhd også? Og er det noe hjelp å få? Vet iallefall at jeg ikke orker å være så sliten Og trøtt lengre. Blir bare så stressa av at det ikke gir seg. 

Anonymkode: 1e644...51d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du medisiner for ADHD? Jeg og broren min har ADHD, prøvd ritalin og concerta, begge hadde store problemer med å sovne. 

Anonymkode: 7edd9...59a

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du medisiner for ADHD? Jeg og broren min har ADHD, prøvd ritalin og concerta, begge hadde store problemer med å sovne. 

Anonymkode: 7edd9...59a

Bruker Ritalin kapsler. Har tenkt at det hadde sikkert noe med det å gjøre, men har liksom ikke vært like ille før nå.

Anonymkode: 1e644...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...