Felicia Skrevet 19. desember 2004 #1 Skrevet 19. desember 2004 Jeg er ikke så glad i "tradisjonelle" julekaker, så jeg har tenkt på at i år skal jeg, i tillegg til de vanlige sortene bake noen kjeks til meg selv. Har kjøpt noen små søte former allerede og var klar til å sette i gang, da jeg betuttet måtte innse at ingen av mine kokebøker inneholder kjeksoppskrifter :oops: Har dere noen fantastiske oppskrifter å dele med meg?
Arkana Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 Jeg vet ikke om dette er det du ser etter, men disse er uansett de beste kjeksene jeg har smakt! Jeg anbefaler at du dobler oppskriften, for de forsvinner raskt. Kongelige nøttekaker 125 g margarin 125 g sukker 125 g brunt sukker 125 g hvetemel ½ ts natron 1 egg 100 g grovhakket sjokolade 100 g hakkede nøttekjerner Rør smøret lett og luftig med begge sukkerslagene. Sikt sammen mel og natron og rør det i smørkremen. Rør deretter inn egget, og til slutt sjokoladen og nøttene. Dekk stekebrettet med bakepapir og sett deigen på i små klatter. Stek kakene midt i ovnen ved 180-190 grader i ca 8 min. Avkjøles på rist.
Felicia Skrevet 19. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2004 Tusen takk - de hørtes kjempegode ut - skal definitivt bake et par posjoner av disse
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2004 #4 Skrevet 20. desember 2004 Jeg er ikke så glad i "tradisjonelle" julekaker, så jeg har tenkt på at i år skal jeg, i tillegg til de vanlige sortene bake noen kjeks til meg selv. Har kjøpt noen små søte former allerede og var klar til å sette i gang, da jeg betuttet måtte innse at ingen av mine kokebøker inneholder kjeksoppskrifter :oops: Har dere noen fantastiske oppskrifter å dele med meg? Jeg prøvde den som vant disse for noen dager siden. Enkle og gode: http://www.aperitif.no/index.db2?id=76777
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå