Gå til innhold

Gode kjeks/småkaker anyone?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i "tradisjonelle" julekaker, så jeg har tenkt på at i år skal jeg, i tillegg til de vanlige sortene bake noen kjeks til meg selv.

Har kjøpt noen små søte former allerede og var klar til å sette i gang, da jeg betuttet måtte innse at ingen av mine kokebøker inneholder kjeksoppskrifter :oops: :wink:

Har dere noen fantastiske oppskrifter å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er det du ser etter, men disse er uansett de beste kjeksene jeg har smakt! Jeg anbefaler at du dobler oppskriften, for de forsvinner raskt. :sikle:

Kongelige nøttekaker

125 g margarin

125 g sukker

125 g brunt sukker

125 g hvetemel

½ ts natron

1 egg

100 g grovhakket sjokolade

100 g hakkede nøttekjerner

Rør smøret lett og luftig med begge sukkerslagene. Sikt sammen mel og natron og rør det i smørkremen. Rør deretter inn egget, og til slutt sjokoladen og nøttene. Dekk stekebrettet med bakepapir og sett deigen på i små klatter. Stek kakene midt i ovnen ved 180-190 grader i ca 8 min. Avkjøles på rist.

Skrevet

Tusen takk - de hørtes kjempegode ut - skal definitivt bake et par posjoner av disse :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er ikke så glad i "tradisjonelle" julekaker, så jeg har tenkt på at i år skal jeg, i tillegg til de vanlige sortene bake noen kjeks til meg selv.

Har kjøpt noen små søte former allerede og var klar til å sette i gang, da jeg betuttet måtte innse at ingen av mine kokebøker inneholder kjeksoppskrifter :oops: :wink:

Har dere noen fantastiske oppskrifter å dele med meg?

Jeg prøvde den som vant disse for noen dager

siden. Enkle og gode:

http://www.aperitif.no/index.db2?id=76777

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...