AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Jeg har oppdaget en kul i endetarmsåpningen. Dette er ikke hemoriode. Det er ikke spesielt vondt, men jeg er bekymret for hva det kan være. Jeg har nettopp dratt på påskeferie, og her finnes det ikke legehjelp. Da må jeg kjøre 15 mil (en vei) Hjem er det 10 timer. Jeg skal være her med barna til neste søndag. Jeg er bekymret for dette, for jeg har en kreftdiagnose fra før (hudkreft) og selv om dette ikke går hånd i hånd, så melder det seg noen tanker Hva hadde dere gjort? Dratt hjem og satset på legetime før dem stenger for påsken, eller ventet til etter påsken? Og har noen vært borti dette og vet hva det kan være? Anonymkode: 10727...220
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Hvordan vet du at det ikke er en hemoroide? Det er sannsynligvis det. Ikke alle hemoroider blør. Anonymkode: 3b851...b56 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Ring og hør om du får time før påske, ingen grunn til å kjøre hjem før du vet det? Anonymkode: c709d...99b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Uansett hva det er, så skjer det ikke mye i helsevesenet med ting som ikke er akutte, før etter påske. Anonymkode: 2a34d...0a8 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det ikke er en hemoroide? Det er sannsynligvis det. Ikke alle hemoroider blør. Anonymkode: 3b851...b56 Fordi det ikke er vondt. Ikke svir det,Og ikke klør det. Og det gjør det nesten utelukkende alltid når det er hemoroide. Dette er ikke hemoroide. Anonymkode: 10727...220 Endret 10. april 2017 av Nori
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett hva det er, så skjer det ikke mye i helsevesenet med ting som ikke er akutte, før etter påske. Anonymkode: 2a34d...0a8 Det har du rett i. Tenker ikke helt klart når man blir engstelig. Takk for svar 😊 Anonymkode: 10727...220
Sh999 Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har oppdaget en kul i endetarmsåpningen. Dette er ikke hemoriode. Det er ikke spesielt vondt, men jeg er bekymret for hva det kan være. Jeg har nettopp dratt på påskeferie, og her finnes det ikke legehjelp. Da må jeg kjøre 15 mil (en vei) Hjem er det 10 timer. Jeg skal være her med barna til neste søndag. Jeg er bekymret for dette, for jeg har en kreftdiagnose fra før (hudkreft) og selv om dette ikke går hånd i hånd, så melder det seg noen tanker Hva hadde dere gjort? Dratt hjem og satset på legetime før dem stenger for påsken, eller ventet til etter påsken? Og har noen vært borti dette og vet hva det kan være? Anonymkode: 10727...220 skjønner at du blir engstelig, har også hatt kreft og får litt fort katasrofetanker. Dette er helt sikkert ingenting å bekymre seg for, men jeg ville ringt legen i morgen og forklart at du er bekymret. Evt kan du jo ringe kreft linjen og se om de kan roe deg ned. Det er ihverftfall ikke kjekt hvis du skal sitte hele påsken og være redd, så håper det ordner seg. Lykke til og god påske:-)
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 25 minutter siden, Sh999 skrev: skjønner at du blir engstelig, har også hatt kreft og får litt fort katasrofetanker. Dette er helt sikkert ingenting å bekymre seg for, men jeg ville ringt legen i morgen og forklart at du er bekymret. Evt kan du jo ringe kreft linjen og se om de kan roe deg ned. Det er ihverftfall ikke kjekt hvis du skal sitte hele påsken og være redd, så håper det ordner seg. Lykke til og god påske:-) Nei,jeg har lite lyst til å bekymre meg,eller få ødelagt påsken,for dette er første ferien vår på snart 7 år pga alvorlig sykdom. Takk for tips 😊 jeg skal forhøre meg litt i morgen tidlig 😊 God påske 😊 Anonymkode: 10727...220
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er vondt. Ikke svir det,Og ikke klør det. Og det gjør det nesten utelukkende alltid når det er hemoroide. Dette er ikke hemoroide. Anonymkode: 10727...220 Jeg gar en hemmoride. Periodevis har jeg hatt ubehag, somregel bare mild kløe og av og til litt blod. Men jeg kan gå månedsvis uten nie som helst ubehag. Anonymkode: 67ca6...981 Endret 10. april 2017 av Nori
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #10 Skrevet 9. april 2017 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er vondt. Ikke svir det,Og ikke klør det. Og det gjør det nesten utelukkende alltid når det er hemoroide. Dette er ikke hemoroide. Anonymkode: 10727...220 Jeg har hemoroide som hverken klør, svir eller gjør vondt. Ikke blør den heller. Anonymkode: 3b851...b56 Endret 10. april 2017 av Nori 1
Gjest Nori Skrevet 10. april 2017 #11 Skrevet 10. april 2017 Tråden er ryddet for brudd på regelen mot å signere som helsepersonell. Nori, mod
AnonymBruker Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 (endret) Hemorider trenger hverken å klø eller blø, eller være vonde. Husker eksen min kom helt hysterisk ut fra badet og hadde oppdaget en kul i endetarmsåpningen, sjekket det og det var en liten hemoride. Men jeg skjønner at du er redd pga du allerede har en kreftdiagnose. Legekontoret er mest sannsynlig åpent nå, så du kan ringe å bestille deg en time rett over påske. Vil tro du får kjapt time mtp sykehistorien din. Hvis du er i nærheten av et apotek så kunne du stukket innom og kjøpt reseptfri behandling mot hemoride å se om det hjelper. Husk det er viktig at du unngår å få hard avføring. Unngå å sitte lenge på do og å presse hardt. Anonymkode: f65a5...827 Endret 10. april 2017 av Nori
Gjest Nori Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Tråden er igjen ryddet for identifisering som helsepersonell. Nori, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå