Gå til innhold

PST oppdaterer trusselnivået i Norge

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå kom jeg inn her http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/04/09/PST-oppjusterer-trusselnivået-14576104.ece

"Oppjusterer trusselnivået

Som en følge av hendelsen i Oslo og utlandet den siste tiden, opplyser PST på pressekonferansen at trusselnivået mot Norge oppjusteres noe i en tomånedersperiode.

- Dette baserer seg på etterretning både fra innland og utland, sier Bjørnland."

Anonymkode: d395d...d28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fælt så mye du skulle like til adressa.no akkurat nå da. Hvis du ikke kommer deg inn på siden så finnes det andre nettaviser du kan sjekke hos der du kommer deg inn. Det er ikke noe sjokk at trusselnivået økes etter det som skjedde i Sverrige + funn av bombe i Oslo.

Anonymkode: 174fc...c5a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BOOOOM! :D

Anonymkode: 320ce...789

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Bare et tidsspørsmål før det skjer i Oslo. Får angst når jeg ser 17.mai-bilder fra Oslo. Kommer aldri til å delta i slike store folkeansamlinger fremover. Aldri. Tør rett og slett ikke. 

Alle gågater i de store byene bør stenges av slik at kjøretøy ikke kan kjøre inn. Heller ikke vareleveranser. Her får de tenke nytt når det kommer til leveranser av varer. 

Anonymkode: e1169...b5e

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et tidsspørsmål før det skjer i Oslo. Får angst når jeg ser 17.mai-bilder fra Oslo. Kommer aldri til å delta i slike store folkeansamlinger fremover. Aldri. Tør rett og slett ikke. 

Alle gågater i de store byene bør stenges av slik at kjøretøy ikke kan kjøre inn. Heller ikke vareleveranser. Her får de tenke nytt når det kommer til leveranser av varer. 

Anonymkode: e1169...b5e

Tydelig at terroren fungerer. Trist.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, utrolig trist :( Vi kommer til å oppleve terror før eller senere, men det er umulig å være forberedt. Så man kan ikke slutte å gjøre ting. Sjansen er mye større for å dø i en ulykke, men man slutter jo ikke å kjøre bil osv.

Anonymkode: 5e538...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, King in the North skrev:

Tydelig at terroren fungerer. Trist.

Det er jo ikke akkurat moro å dø:) 

• Liker 5
Gjest Newroz
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke akkurat moro å dø:) 

Nei, så derfor bør du slutte å kjøre bil. 

Gjest Newroz
Skrevet

Sånne tråder som dette er så dumt. Det fører ingenting godt med seg overhode. 

Ja, det kan skje et terrorangrep i Norge. At det skjedde i Sverige viser at det er nærmere Norge enn vi kanskje har tenkt tidligere. Men så skal det jo utrolig mye til for at du er så uheldig at du havner opp i noe slikt. Hver dag dør det noen i trafikkulykker. Det er så utrolig mye mer farlig å sette seg inn i en bil enn hva det er å gå gatelangs i Oslo. 

Vi mister totalt gangsyn når det gjelder terror, og tror at vi skal rammes alle sammen hele tiden til en hver tid. Det stemmer jo så klart ikke. Og vi vet jo at det ikke stemmer også. 

Pust ut. Vi lever i en farlig verden, men livet generelt er også farlig. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, det kan skje et terrorangrep i Norge. At det skjedde i Sverige viser at det er nærmere Norge enn vi kanskje har tenkt tidligere. Men så skal det jo utrolig mye til for at du er så uheldig at du havner opp i noe slikt. Hver dag dør det noen i trafikkulykker. Det er så utrolig mye mer farlig å sette seg inn i en bil enn hva det er å gå gatelangs i Oslo. 

Vi mister totalt gangsyn når det gjelder terror, og tror at vi skal rammes alle sammen hele tiden til en hver tid. Det stemmer jo så klart ikke. Og vi vet jo at det ikke stemmer også. 

Det skjedde nesten noe i Oslo i går, fikk du det ikke med deg?

Anonymkode: 81ef9...062

• Liker 4
Gjest Newroz
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei....? 

Så klart fikk jeg det med meg! 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Newroz skrev:

Nei....? 

Så klart fikk jeg det med meg! 

Så da er egentlig ditt innlegg "invalid", da vi nesten hadde et terrorangrep i Oslo.... Oslo er nærmere enn Sverige!

• Liker 3
Gjest Newroz
Skrevet

Så da er egentlig ditt innlegg "invalid", da vi nesten hadde et terrorangrep i Oslo.... Oslo er nærmere enn Sverige!

Ironi? hørt om det...? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Newroz skrev:

Ironi? hørt om det...? 

Jeg tenkte på det lange innlegget du skrev...

Gjest Newroz
Skrevet

Jeg tenkte på det lange innlegget du skrev...

Ok, sorry, jeg henger ikke med på hva du mener? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er ikke innlegget "invalid". Det Newroz skriver er like sant enten det var en bombelignende gjenstand i Oslo i går eller ikke. (Og forresten, det kan synes som den bomben var så liten og så dårlig at den uansett ikke kunne drept noen.) 

Jeg skjønner at du er redd, men det å være redd gjør deg ikke mer forberedt til å takle en slik situasjon om du skulle havne oppi den, og hvis du er redd for å dø, så er det mange andre områder du heller burde ta tak i enn akkurat terror. Sjansen for å dø av terror i Norge er svært, svært liten. Så det du gjør er å gå gjennom en slagplan innimellom "hva gjør jeg hvis jeg kommer opp i en slik situasjon", forbered deg mentalt, og så legger du det fra deg et trygt sted i hjernen din, på samme måte som man gjør med brann og bilulykker. Og så bruker du det om du skal komme i en slik situasjon, noe som er svært lite sannsynlig at kommer til å skje med akkurat deg. 

Anonymkode: 577ea...223

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Newroz skrev:

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17 minutter siden, Newroz skrev:

Ok, sorry, jeg henger ikke med på hva du mener? 

Altså at Oslo er nærmere Sverige, og at det ser ut som om terroren sprer seg til Norge da vi nesten hadde et angrep i går, eller i nærmeste fremtid om dette ikke ble oppdaget.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er ikke innlegget "invalid". Det Newroz skriver er like sant enten det var en bombelignende gjenstand i Oslo i går eller ikke. (Og forresten, det kan synes som den bomben var så liten og så dårlig at den uansett ikke kunne drept noen.) 

Jeg skjønner at du er redd, men det å være redd gjør deg ikke mer forberedt til å takle en slik situasjon om du skulle havne oppi den, og hvis du er redd for å dø, så er det mange andre områder du heller burde ta tak i enn akkurat terror. Sjansen for å dø av terror i Norge er svært, svært liten. Så det du gjør er å gå gjennom en slagplan innimellom "hva gjør jeg hvis jeg kommer opp i en slik situasjon", forbered deg mentalt, og så legger du det fra deg et trygt sted i hjernen din, på samme måte som man gjør med brann og bilulykker. Og så bruker du det om du skal komme i en slik situasjon, noe som er svært lite sannsynlig at kommer til å skje med akkurat deg. 

Anonymkode: 577ea...223

Om den var liten eller ei spiller ingen rolle. Det er tanken bak det, den syke syke tankegangen! Hadde han ikke drept noen med den, hadde han drept noen på en annen måte en annen gang... Det finnes flere av han gjemt i alle Norges kriker og kroker... Jeg bare venter til det skjer i Norge, for det kommer det garantert til å gjøre :( 

Jeg har allerede prøvd å tenke hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd. Tenker meg forskjellige scenarioer. Likevel føler jeg meg overhodet ikke forberedt. Jeg begynner å tenke på om noen hadde drept mine venner, min familie, mine små søskner... Det er helt forferdelig.

• Liker 2
Gjest Newroz
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså at Oslo er nærmere Sverige, og at det ser ut som om terroren sprer seg til Norge da vi nesten hadde et angrep i går, eller i nærmeste fremtid om dette ikke ble oppdaget.

Om den var liten eller ei spiller ingen rolle. Det er tanken bak det, den syke syke tankegangen! Hadde han ikke drept noen med den, hadde han drept noen på en annen måte en annen gang... Det finnes flere av han gjemt i alle Norges kriker og kroker... Jeg bare venter til det skjer i Norge, for det kommer det garantert til å gjøre :( 

Jeg har allerede prøvd å tenke hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd. Tenker meg forskjellige scenarioer. Likevel føler jeg meg overhodet ikke forberedt. Jeg begynner å tenke på om noen hadde drept mine venner, min familie, mine små søskner... Det er helt forferdelig.

Sorry altså, men det er fortsatt en større mulighet for at du blir drept i en bilulykke.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...