Gå til innhold

Hvordan starte eget firma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Vet ikke om dette er rette plassen å spørr, men jeg prøver! :)

Min største drøm er å få jobbe med noe innen mote, sminke og styling. Jeg har lenge vurdert å starte mitt eget firma der kunder bestiller timer for å bli fotografert, men sminking og styling (klær osv) skal vær inkludert i prisen. Jeg skal altså style dem først, så fotografere dem. 

Jeg har NULL peiling på hvordan mann starter noe eget, er det forsatt mulig å gjøre det da? Eller går jeg mest sannsynlig konkurs fordi jeg har ingen erfaring eller kjenner ingen andre som har staret opp selv? Må jeg vær utdannet innen foto/mote osv for å gjøre dette?

Hvordan begynner mann med et slikt prosjekt? Jeg har jo ingen peiling ...

Jeg er forresten 19 år og utdannet helsesekretær, neste år skal jeg gå påbygging for å få generell studiekompetanse, så om jeg må gå høyskole for dette, så er jeg villig til det! Kjæresten min vil også bli med.

Anonymkode: 7648f...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste som starter bedrift selv går det ikke bra med, men man kan alltids prøve. Det er veldig mye du må sette deg inn i, så håper ikke du forventer et steg for steg- svar for hvordan du skal gjøre det her inne. 

 

Anonymkode: a1717...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet et firma selv, og det er MYE å sette seg inn i. Når det gjelder det formelle så kan du , uten store vanskligheter, registrere foretak på altinn.no.  Men før du gjør det så tenk på:

- Hvordan skal du markedsføre produktet ditt?

- Hva slags type kunder er det du vil tiltrekke?

- Hvor skal du drive bedriften din fra?

- Har du et budsjett for utstyr, utgifter etc?

- Nøyaktig hva er spesielt med DITT foretak/produkt? 

- Skal du ha egen hjemmeside, og/eller profil på SoMe, i så fall har du noe erfaring med å drive business fra SoMe?