Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at uføre kan bruke honnørkort på offentlig transport i området, men hvor ellers kan det brukes? Og er det forskjell på honnørkort for eldre og uføre? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Honnørkortet er det samme. 

Jeg bruker det på buss og museum. Noen få ganger har jeg brukt det på kino, men tror den rabatten er fjernet. 

Anonymkode: 035c1...df9

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Snop skrev:

Jeg vet at uføre kan bruke honnørkort på offentlig transport i området, men hvor ellers kan det brukes? Og er det forskjell på honnørkort for eldre og uføre? 

Honnørkort er det bare folk på mer enn 50 % uføretrygd som får. Eldre over 67 år, viser legitimaejon på alder dersom det er tvil om alder ved å be om honnørrabatt. Personer på avtalefestet pensjon under 67 år, har ikke rett på honnørrabatter. 

Hvor det gies honnørrabatt varierer, den som mener å ha rett på honnørrabatt må selv orientere seg og  kreve redusert pris på grunn av uførhet ved å legitimere seg og be om rabatt. 

Anonymkode: f7cef...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mitt på buss og tog. Og kulturkinoen her i kommunen. Fungerer ikke på alle kinoer riktig bok. 

Anonymkode: a440b...e3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Offentlig transport, noe kultur og turistattraksjoner, kino. Er 100% ufør.

Anonymkode: 39a2c...164

AnonymBruker
Skrevet

Buss, kino, svømmehall, ferger og av og til teater.

Anonymkode: 84895...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det på tog og enkelte busser. Her i området får man ikke honnørrabatt på bussturer som krysser fylkesgrensene. Men hvis jeg går av bussen rett før fylkesgrensa så får jeg rabatt. Da kan jeg ta en annen, lokal buss videre, og spare penger. Men det tar tid og energi, så det er sjelden jeg orker å gjøre.

Anonymkode: 3bf04...816

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør overalt. Ofte har de studentrabatt og gir meg samme rabatt. 

Anonymkode: 709f0...916

AnonymBruker
Skrevet

Toget. 50%.

Anonymkode: 7f218...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...