Snop Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Jeg vet at uføre kan bruke honnørkort på offentlig transport i området, men hvor ellers kan det brukes? Og er det forskjell på honnørkort for eldre og uføre? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Honnørkortet er det samme. Jeg bruker det på buss og museum. Noen få ganger har jeg brukt det på kino, men tror den rabatten er fjernet. Anonymkode: 035c1...df9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 15 minutter siden, Snop skrev: Jeg vet at uføre kan bruke honnørkort på offentlig transport i området, men hvor ellers kan det brukes? Og er det forskjell på honnørkort for eldre og uføre? Honnørkort er det bare folk på mer enn 50 % uføretrygd som får. Eldre over 67 år, viser legitimaejon på alder dersom det er tvil om alder ved å be om honnørrabatt. Personer på avtalefestet pensjon under 67 år, har ikke rett på honnørrabatter. Hvor det gies honnørrabatt varierer, den som mener å ha rett på honnørrabatt må selv orientere seg og kreve redusert pris på grunn av uførhet ved å legitimere seg og be om rabatt. Anonymkode: f7cef...5db 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #4 Skrevet 9. april 2017 Jeg bruker mitt på buss og tog. Og kulturkinoen her i kommunen. Fungerer ikke på alle kinoer riktig bok. Anonymkode: a440b...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #5 Skrevet 9. april 2017 Offentlig transport, noe kultur og turistattraksjoner, kino. Er 100% ufør. Anonymkode: 39a2c...164
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 Buss, kino, svømmehall, ferger og av og til teater. Anonymkode: 84895...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #7 Skrevet 9. april 2017 Jeg bruker det på tog og enkelte busser. Her i området får man ikke honnørrabatt på bussturer som krysser fylkesgrensene. Men hvis jeg går av bussen rett før fylkesgrensa så får jeg rabatt. Da kan jeg ta en annen, lokal buss videre, og spare penger. Men det tar tid og energi, så det er sjelden jeg orker å gjøre. Anonymkode: 3bf04...816
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 Jeg spør overalt. Ofte har de studentrabatt og gir meg samme rabatt. Anonymkode: 709f0...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå