Kaktusfavoritt Skrevet 9. april 2017 #1 Skrevet 9. april 2017 Trenger desperat hjelp da jeg ikke har en fastlege her jeg bor ennå.. jeg har lenge slitt med at jeg drømmer ekstremt ekte om nettene, og ikke klarer å skille drøm og virkelighet. De siste 3 månedene har jeg også slitt med at jeg våkner flere ganger i løpet av natten i panikk av mareritt, og kan ikke bevege meg. Hele kroppen skjelver og hjertet dunker ekstremt fort. Jeg er våken, men hele kroppen min er lam, og dette skjer hver eneste natt nå! Kan liksom ikke bevege meg, vare hodet er våkent! flere ganger hver natt! Jeg har mareritt hver natt, og som jeg sa, drømmer jeg veldig sterkt om jeg kan si det sånn. Når jeg våkner tar det meg flere minutter, oftes rundt 7-10 min før jeg innser at jeg ligger trygt i sengen min.. dette er veldig slitsomt, som gjør at jeg hver kveld har angst for å sove, angst der det knyter seg i brystet, føler jeg kveles og bryter ofte ut i gråt og fortvilelse for at jeg ikke kan få sove i fred.. hva skal jeg gjøre, og kan jeg få hjelp for dette? Og hva feiler det meg?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #2 Skrevet 9. april 2017 Søvnparalyse. Hvordan er hverdagen din ellers? Eliminer så mange stressende faktorer du kan, og tren kondisjon regelmessig. Anonymkode: 3eb30...50f 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #3 Skrevet 9. april 2017 Huff,stakkars deg. Du har nok en form for søvnsykdom eller søvnlidelse. Jeg har opplevd søvnparalyse bare en gang og det var helt forferdelig! Du må jo bare komme deg til en lege. Det finnes medisiner mot sånt og du kan bli henvist til spesialist i søvnlidelser. Du kan ikke ha det sånn. Selv om du ikke har fått fastlege ennå så har du rett på hjelp hos en annen lege. Håper det ordner seg for deg Anonymkode: dcff8...12a
Kaktusfavoritt Skrevet 9. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2017 Hverdagen min ellers er preget av at jeg er veldig psykisk syk med alvorlig depresjon og angst. + en spiseforstyrrelse som gjør at jeg ikke er i stand til å trene kondisjon som du anbefalte.. men akkurat nå er søvnproblemene det verste i hverdagen
Kaktusfavoritt Skrevet 9. april 2017 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff,stakkars deg. Du har nok en form for søvnsykdom eller søvnlidelse. Jeg har opplevd søvnparalyse bare en gang og det var helt forferdelig! Du må jo bare komme deg til en lege. Det finnes medisiner mot sånt og du kan bli henvist til spesialist i søvnlidelser. Du kan ikke ha det sånn. Selv om du ikke har fått fastlege ennå så har du rett på hjelp hos en annen lege. Håper det ordner seg for deg Anonymkode: dcff8...12a Har bare følt meg gal, at det har vært noe unormalt med meg, men har innsett nå at det bare er å komme seg til lege å få hjelp.. er slitsomt i lengden, og det gir seg jo tydeligvis ikke med tiden! Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #6 Skrevet 9. april 2017 8 minutter siden, Kaktusfavoritt skrev: Hverdagen min ellers er preget av at jeg er veldig psykisk syk med alvorlig depresjon og angst. + en spiseforstyrrelse som gjør at jeg ikke er i stand til å trene kondisjon som du anbefalte.. men akkurat nå er søvnproblemene det verste i hverdagen Håper du får søkt hjelp, og at du den får hjelpen du trenger! Ønsker deg masse lykke til Anonymkode: 3eb30...50f
Kaktusfavoritt Skrevet 9. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper du får søkt hjelp, og at du den får hjelpen du trenger! Ønsker deg masse lykke til Anonymkode: 3eb30...50f Tusen takk! 😊
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #8 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, Kaktusfavoritt skrev: Har bare følt meg gal, at det har vært noe unormalt med meg, men har innsett nå at det bare er å komme seg til lege å få hjelp.. er slitsomt i lengden, og det gir seg jo tydeligvis ikke med tiden! Takk for svar! Ja,du må det,for uten skikkelig søvn blir jo ting verre,men det vet du jo. Jeg har selv vært veldig deprimert og i den tyngste perioden hadde jeg også dårlig søvn med mange vonde drømmer. Men det var ikke sånn som for deg at jeg hadde angst for å sove. Og det der med søvnparalyse er jo helt forferdelig opplevelse,og føler veldig med deg for at du har det ofte. Men prøv å husk at det er ikke farlig å få det,det er bare ufattelig ubehagelig.Men du må få hjelp så du slipper sånne vonde ting. God klem til deg Anonymkode: dcff8...12a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #9 Skrevet 9. april 2017 Huff, søvnparalyse er ikke noe gøy i det hele tatt! Kjæresten min har det, og behandlingen han får har funket veldig bra for ham, så jeg håper det kan hjelpe deg også! Du kan ordne deg fastlege der du bor veldig kjapt og enkelt på nett, og om jeg husker riktig fra sist jeg gjorde det kan man bestille time med en gang det er registrert (tok typ fem minutter da jeg gjorde det) - si at det haster skikkelig så du får en time før de stenger til påske. Krysser fingrene for at du får hjelp på mandag Og med samme du er hos legen, ta en prat om depresjon og angst også, det er ikke umulig at alt dette henger sammen og de kan hjelpe med flere ting på en gang. Du får overført journalen din fra den gamle fastlegen såklart, men det er like greit å bare gi så mye info som du kan, særlig når det nå er noe nytt som har dukket opp. Hold ut, dette ordner seg, det er jeg sikker på Anonymkode: 72cb4...177
Kaktusfavoritt Skrevet 9. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, søvnparalyse er ikke noe gøy i det hele tatt! Kjæresten min har det, og behandlingen han får har funket veldig bra for ham, så jeg håper det kan hjelpe deg også! Du kan ordne deg fastlege der du bor veldig kjapt og enkelt på nett, og om jeg husker riktig fra sist jeg gjorde det kan man bestille time med en gang det er registrert (tok typ fem minutter da jeg gjorde det) - si at det haster skikkelig så du får en time før de stenger til påske. Krysser fingrene for at du får hjelp på mandag Og med samme du er hos legen, ta en prat om depresjon og angst også, det er ikke umulig at alt dette henger sammen og de kan hjelpe med flere ting på en gang. Du får overført journalen din fra den gamle fastlegen såklart, men det er like greit å bare gi så mye info som du kan, særlig når det nå er noe nytt som har dukket opp. Hold ut, dette ordner seg, det er jeg sikker på Anonymkode: 72cb4...177 Skal få ringt til legekontoret på mandag! Når det gjelder angsten og depresjonen så får jeg veldig mye hjelp for dette! Så akkurat nå må jeg bare få til en behandling for dette søvn greiene.. som du sier, kanskje det har en sammenheng med alt annet som foregår i livet mitt nå.. tusen takk for svar og støttende ord💗
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #11 Skrevet 9. april 2017 29 minutter siden, Kaktusfavoritt skrev: Hverdagen min ellers er preget av at jeg er veldig psykisk syk med alvorlig depresjon og angst. + en spiseforstyrrelse som gjør at jeg ikke er i stand til å trene kondisjon som du anbefalte.. men akkurat nå er søvnproblemene det verste i hverdagen Hvis du kan gå tur: gå en lang rolig tur før du legger deg. Hvis du spiser for lite kan dette forresten gjøre det verre. For lite næring stresser kroppen, gir mer angst og kan gjøre det lettere at en får søvnparalyse.. Anonymkode: d6113...da5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #12 Skrevet 9. april 2017 går du på antidepressiva? Husker jeg gikk på efexor og hadde mange syke drømmer nesten hver natt. Kun mareritt. Egentlig litt spennende, men svettet helt sykt om nettene så måtte slutte 😅 Anonymkode: 86938...d20
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #13 Skrevet 9. april 2017 6 timer siden, Kaktusfavoritt skrev: Trenger desperat hjelp da jeg ikke har en fastlege her jeg bor ennå.. jeg har lenge slitt med at jeg drømmer ekstremt ekte om nettene, og ikke klarer å skille drøm og virkelighet. De siste 3 månedene har jeg også slitt med at jeg våkner flere ganger i løpet av natten i panikk av mareritt, og kan ikke bevege meg. Hele kroppen skjelver og hjertet dunker ekstremt fort. Jeg er våken, men hele kroppen min er lam, og dette skjer hver eneste natt nå! Kan liksom ikke bevege meg, vare hodet er våkent! flere ganger hver natt! Jeg har mareritt hver natt, og som jeg sa, drømmer jeg veldig sterkt om jeg kan si det sånn. Når jeg våkner tar det meg flere minutter, oftes rundt 7-10 min før jeg innser at jeg ligger trygt i sengen min.. dette er veldig slitsomt, som gjør at jeg hver kveld har angst for å sove, angst der det knyter seg i brystet, føler jeg kveles og bryter ofte ut i gråt og fortvilelse for at jeg ikke kan få sove i fred.. hva skal jeg gjøre, og kan jeg få hjelp for dette? Og hva feiler det meg? Om du går på medisiner for depresjonen din kan dette ha sammenheng med det. I så tilfelle er det andre medisiner å prøve ut som kan fungere bedre for deg. Husk å ta opp eventuelle medisiner med legen din når du er der. Anonymkode: 201f1...97f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2017 #14 Skrevet 9. april 2017 Noe som hjalp for meg var å før jeg sovnet, tenkte jeg på noe positivt. I 10-15 min drømte jeg meg bort, forestilte meg feks at jeg var på en tropisk øy og alt jeg gjorde der. Da jeg sovnet drømte jeg om dette istedet. Man må imidlertid leve seg inn i fantasien. Anonymkode: 038cc...f88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå