Devana Skrevet 18. desember 2004 #1 Skrevet 18. desember 2004 Noen her som har hørt om pinas eller pipas eller noe lignende? Det skal visst være solsikkefrø (tror jeg) med salt på. Som et alternativ til potetgull. :o
Dru Skrevet 19. desember 2004 #2 Skrevet 19. desember 2004 De er helt geniale! Men de er dessverre ikke så mye sunnere enn potetgull, tror jeg. Fulle av fett, og enorme mengder salt. Og jeg tror det er pipas de heter, ja. I bunn og grunn er det ristede og saltede solsikkefrø. Man brekker opp skallet med tennene, og spiser kjernen. Inntaket begrenser seg selv, siden man fort blir sår i munnen, og fryktelig tørst Likevel går de ned på høykant Fås kjøpt i innvandrerbutikker, og i velassortert dagligvare. Venninna mi tar med fra Spania.
Gjest Gjesta Skrevet 19. desember 2004 #3 Skrevet 19. desember 2004 I bunn og grunn er det ristede og saltede solsikkefrø. Man brekker opp skallet med tennene, og spiser kjernen. Inntaket begrenser seg selv, siden man fort blir sår i munnen, og fryktelig tørst Uvitende som jeg var, så spiste jeg skallet i 3mnd før noen sa at man ikke skulle gjøre det. :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2004 #4 Skrevet 19. desember 2004 Uvitende som jeg var, så spiste jeg skallet i 3mnd før noen sa at man ikke skulle gjøre det. :oops: Var det godt?
Dru Skrevet 19. desember 2004 #5 Skrevet 19. desember 2004 Det smaker faktisk ikke så ille, og det er ikke farlig å spise. Får bare litt vondt i magen
Titti Skrevet 20. desember 2004 #6 Skrevet 20. desember 2004 Det er ikke pistasjnøtter dere tenker på?? :o
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2004 #7 Skrevet 20. desember 2004 Det finnes også saltede gresskarkjerner, så vidt jeg vet. Solsikkefrø er kjempegodt, men jeg har ikke testet saltede. Jeg bruker de naturelle i alt mulig fra normal brøddeig og frokostblanding, til salater og gryteretter.
Ylajali Skrevet 20. desember 2004 #8 Skrevet 20. desember 2004 I Israel gikk de og gnagde på sånne hele dagen. Jeg falt aldri helt for det, brukte altfor lang tid på å få de opp. Det som var inni, var liksom ikke verdt jobben. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå