Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er ikke sær eller rar som ikke drikker. Langt ifra. Hvorfor skal man drikke når man ikke liker smaken? Syns du er tøff som ikke drikker og som tør å stå imot. Jeg drikker svært lite. Tar en cider eller et glass vin en sjelden gang, men ikke noe mer enn det. Har kanskje vært full 5 ganger i mitt liv, det er ikke noe å trakte etter. Har dessuten enorm respekt for alkohol siden eksen min drakk altfor mye og drev psykisk terror mot meg i fylla. Han var sykelig sjalu, kontrollerende og gjorde alt for å få meg ned i kjelleren psykisk, noe han også klarte. Han var sånn i edru tilstand også, men ble ti ganger verre i fylla.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke, og jeg er 18 så RT nærmer seg snart. Har vært på noen småfester og tom vært på vors, hvor jeg da har kanskje tatt 2-3 slurker av vennina mi, bare for å smake liksom. Folk reagerer jo litt på at jeg ikke drikker, men de aller fleste aksepterer og bryr seg ikke. Selvsagt spør de, men da sier jeg bare at jeg ikke liker det så gir de seg.

Syns det økonomisk sett er positivt, og dessuten er det en trygghet for både meg selv og mine foreldre å vite at jeg er ved mine fulle fem til enhver tid. Dessuten er det en trygghet før mine venniner at de alltid har med seg en person som kan tenke klart hvis noe skulle skje.

Skjønner ikke at folk orker å drikke seg drita på fest. Har vært full én gang før og da var det under rolige omstendigheter. På fest selv uten å ha drukket føles det ut som om jeg er drukket masse... Og jeg ville engang starte med å fortelle hvor forderdelig dagen etter er. 

Er det flott at du klarer å avstå fra alkohol ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Winza/Jacklost skrev:

25

Tenker at det kan endre seg. Du er fremdeles ung. Kanskje ender du opp med å være avholds hele livet og kanskje ikke. 

Anonymkode: 65ba8...d7f

Skrevet
14 timer siden, Winza/Jacklost skrev:

Er det andre her som aldri drikker alkohol? Jeg har bare smakt på alkohol 3 ganger i livet og det var noen dråper med ei venninne noen måneder siden og synes det smaker nasty og jeg har egentlig ikke lyst å drikke alkohol noensinne. Er det fare for at folk vil synes jeg er sær fordi at jeg aldri har lyst å drikke alkohol?

Noen andre i samme situasjon?

Drit i hva andre synes.

Skrevet (endret)
14 timer siden, Winza/Jacklost skrev:

Har da altså aldri vært full før da, mon tro om jeg blir den første mannen i moderne tid som ikke har blitt full før?

Det er du garantert ikke, Winza. Det finnes massevis av folk som ikke drikker. Stå på ditt du
...og hvis folk ikke respekterer deg der, så er det dem det er noe galt med og ikke deg. Ikke oss.
:nigo: Skål!  >  :perebrus: < Oskar Syltes pærebrus

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette innlegget viser hvorfor man ikke innviterer folk som ikke drikker i festlig lag, de er nemlig full av fordommer.

Virker som dere er nokså like fulle av fordommer begge to.

Anonymkode: cbe8e...204

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...