AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #1 Skrevet 8. april 2017 Leser på VG at svensk politi sier nordmenn burde ha med pass inn til Sverige. Jeg reiser til Sverige om noen dager. I går reiste jeg til et sted i Norge flere timer unna der jeg bor. Så passet mitt ligger jo hjemme. Satse på at det går bra? Eller reise flere timer bare for å hente passet...? Hvor strenge kan de være om vi blir stoppet ved grensen? Kjipt om hele ferien blir ødelagt :/ Anonymkode: c1d72...609
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Tviler på at det blir noe problem hvis du ser norsk ut. Anonymkode: 3e0da...371 2
dillyduzit Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Antar du også har norske bankkort og førerkort med bilde? 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser på VG at svensk politi sier nordmenn burde ha med pass inn til Sverige. Jeg reiser til Sverige om noen dager. I går reiste jeg til et sted i Norge flere timer unna der jeg bor. Så passet mitt ligger jo hjemme. Satse på at det går bra? Eller reise flere timer bare for å hente passet...? Hvor strenge kan de være om vi blir stoppet ved grensen? Kjipt om hele ferien blir ødelagt :/ Anonymkode: c1d72...609 Har du bankkort med bilde eller annet ID-kort med bilde eller førerkort? Forrige gang det var kontroller ved grenseovergangene, var det tilstrekkelig med dette. Anonymkode: 0ede6...e25
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Ta av deg niqab'en i det du passerer grensa. Så går det bra. Anonymkode: 71f1d...629 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 " Politiet anbefaler alltid å ha med pass eller nasjonalt ID-kort ved utenlandsreise, opplyser svensk politi. " " – I og med at Sverige har økt grensekontrollen, så er pass eneste gyldige legitimasjon. Det kan hende at svensk politi godkjenner annen legitimasjon også, som for eksempel norsk førerkort, men det må svensk politi eventuelt svare på, sier Horne." http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2017/04/08/Nordmenn-bes-ta-med-pass-på-tur-til-Sverige-14572717.ece Anonymkode: 0ede6...e25
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #7 Skrevet 8. april 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: " Politiet anbefaler alltid å ha med pass eller nasjonalt ID-kort ved utenlandsreise, opplyser svensk politi. " " – I og med at Sverige har økt grensekontrollen, så er pass eneste gyldige legitimasjon. Det kan hende at svensk politi godkjenner annen legitimasjon også, som for eksempel norsk førerkort, men det må svensk politi eventuelt svare på, sier Horne." http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2017/04/08/Nordmenn-bes-ta-med-pass-på-tur-til-Sverige-14572717.ece Anonymkode: 0ede6...e25 Så lenge politiet kan avvise all annen legitimasjon enn pass, må en regne med at dette blir normen. Pass må derfor alltid has lett tilgjengelig på kroppen ved alle utenlandsopphold. I tillegg har det lenge vært slik at mange hoteller ikke godtar annen legitimasjon enn pass, en bør derfor ha med pass også ved reiser i Norge. Anonymkode: dfa2a...d3e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå