Gå til innhold

Terror i samfunnet

Er terror, kriminalitet og ukultur en pris verdt å betale for human asyl og innvandringspolitikk?  

24 stemmer

1. 1. Er du villig til å tolerere mer terror, kriminalitet og ukultur for en mer human asyl og innvandringspolitikk?

• Ja
      2
    • Nei
      22
  2. 2. Er det naivt å tror at dette kan unngås med store mengder mennesker i fra land med veldig annerledes levesett og kultur som oss?

• Ja
      20
    • Nei
      4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, ville bare ta opp et spørsmål som jeg tenkte kunne passe inn i en meningsmåling. 

Setter pris på om folk tenker seg nøye igjennom før de svarer da jeg vet folk kan eksplodere litt i følelsesregisteret sitt av sånt. Selv syns jeg det er et helt legitimt spørsmål å stille og syns flere burde reflektere litt mer rundt dette. På godt og vondt. 

Har du mer å tilføye utover spørsmålene så legg gjerne igjen et innlegg. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt folks avsky mot terror mer alvorlig om de hadde samme reaksjon mot det uansett hvor i verden det skjedde.

Anonymkode: f5379...d34

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt folks avsky mot terror mer alvorlig om de hadde samme reaksjon mot det uansett hvor i verden det skjedde.

Ja jeg forstår, noen tenker jo sånn og vi er alle forskjellige. Selv syns jeg det blir litt voldsomt om vi skal ta inn alt som foregår i hele verden, blir litt mye å forholde seg til for min del. Trist er det selvsagt uansett. 

Men nå snakker vi om vårt samfunn i denne tråden, bare sånn for å understreke det. Du kan gjerne ta standpunkt å legge igjen en stemme. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tøys! Selvfølgelig reagerer du sterkere på ugjerninger som foregår i nabohuset enn i Kamtchatka. Det er en helt normal menneskelig reaksjon. Eller at du synes det er mye verre at din egen sønn blir overkjørt enn en fra Ålesund! Alle mennesker er slett ikke like mye verdt for meg!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vox_populi skrev:

Tøys! Selvfølgelig reagerer du sterkere på ugjerninger som foregår i nabohuset enn i Kamtchatka. Det er en helt normal menneskelig reaksjon. Eller at du synes det er mye verre at din egen sønn blir overkjørt enn en fra Ålesund! Alle mennesker er slett ikke like mye verdt for meg!

Med mindre naboen er Russland.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da misforstår du reaksjonen. Den er ikke hovedsaklig avsky, men ønsket om å unngå at en selv eller ens nærmeste blir utsatt for det. Det er mer eller mindre forventet i land der kulturen aksepterer og til og med oppfordrer til diktatur og undertrykkelse, mens vi har mye høyere forventninger til trygghet, forutsigbarhet og generell sivilisert oppførsel i Vesten.

Anonymkode: e4599...1d7

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I nabohuset, skrev jeg. Russland er ikke der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vox_populi skrev:

I nabohuset, skrev jeg. Russland er ikke der.

Se på kartet

Russland har grense til Norge.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på kartet

Russland har grense til Norge.

Lær deg litt geografi og kultur så skjønner du det nok. Vennligst ikke spor av mer i tråden. Hold tema. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det blir feil å kalle det å skulle importere flest mulig mennesker hit en "mer human asyl- og innvandringspolitikk". For det første er de ikke asylanter når de allerede har nådd en trygg destinasjon (som f.eks. Tyrkia), men allikevel velger å reise videre nordover. Fra det øyeblikket er de økonomiske migranter. Det er heller ikke noe "humant" ved det å narre folk til å vandre over et helt kontinent for å komme hit. Det er heller ikke noe "humant" ved denne metoden for å hjelpe folk i krig, ettersom det er en veldig dyr metode som hjelper veldig få.

Anonymkode: 01d68...d5a

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det blir feil å kalle det å skulle importere flest mulig mennesker hit en "mer human asyl- og innvandringspolitikk". For det første er de ikke asylanter når de allerede har nådd en trygg destinasjon (som f.eks. Tyrkia), men allikevel velger å reise videre nordover. Fra det øyeblikket er de økonomiske migranter. Det er heller ikke noe "humant" ved det å narre folk til å vandre over et helt kontinent for å komme hit. Det er heller ikke noe "humant" ved denne metoden for å hjelpe folk i krig, ettersom det er en veldig dyr metode som hjelper veldig få.

Jeg er helt enig med deg. Jeg brukte det ordet kun fordi det er hva media, idealistene og disse politikerne bruker. 

Vurderte og skrive human i anførselstegn, men folk blir jo provosert om alt i dette temaet så er jo aldri godt å vite hva man skal si :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg er helt enig med deg. Jeg brukte det ordet kun fordi det er hva media, idealistene og disse politikerne bruker. 

Vurderte og skrive human i anførselstegn, men folk blir jo provosert om alt i dette temaet så er jo aldri godt å vite hva man skal si :P

Jeg skjønte egentlig det, og det er riktig å kamuflere dine egne meninger når du formulerer et spørsmål som skal opp til avstemming. Men jeg ville allikevel bare poengtere det for diskusjonens skyld :)

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, debattanten skrev:

Lær deg litt geografi og kultur så skjønner du det nok. Vennligst ikke spor av mer i tråden. Hold tema. 

Så Norge har ikke grense til Russland ?

Tror det er dere som må lære dere geografi.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er dere som må lære dere geografi.

Selvsagt, men det ligger mer i ordet geografi en landegrenser. 

Så nært, likevel så fjernt osv.

Nok om det. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men det har ingenting med saken å gjøre.
Jeg skrev at det er normalt å reagere sterkere på ugjerninger som foregår i nabohuset enn i Kamchatka, som er et tilfeldig eksempel på noe som ligger langt borte. Altså: forskjell på det som foregår i et hus noen meter unna deg og det som foregår tusenvis av kilometer borte.
Alt du har bidratt med, er vrøvlete avsporinger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsto ikke det du mente, men det er ganske mange som fortsatt sitter og "shutter" noe de kaller "asylpolitikk, navere og terror" uten å vite noe om det. Tipper det provoserer ganske mange. Ikke rart de sitter på de tjukke rumpene sine langt ute på bygdene og utdanner seg til å bli frisører, eller hva enn... 

Terroristene skal ikke vinne sier dem - kan ikke disse som mener noe om det der klappe igjen snart a... 

Anonymkode: b9ac0...a3f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til det alle allerede har nevnt vil jeg også nevne at selvsagt tar vi avsky mot ALL terror. Før ble vi ikke så sjokkert om terror skjedde der nede, fordi det var blitt "vanlig". Nå er jeg ikke sjokkert over terror i Europa, for det har blitt "vanlig". Jeg sitter egentlig bare å venter på at det skjer i Norge, i min by :( Ellers er jeg 100% enig i det de andre sier, og det er ikke vits i å repetere det. Det var egentlig et ganske lite reflektert innlegg av deg.

Anonymkode: 584ea...6b2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også lagt merke til dette, men det er logisk grunn til at det er slik. 

Pga. USA så har Norge en spent relasjon til Russland, spesielt fordi vi er naboen deres og samtidig så og si alliert med USA. Russland og USA er så og si fortsatt to makter som er fiender , noe som selvsagt henger igjen fra Den Kalde Krigen da USA og Sovjet kjempet mot hverandre.

Den Kalde Krigen sies å være slutt, men er den virkelig det når Russland og USA fortsetter å være uenige i ALT? Ta Syria som et eksempel på at de to landa IKKE klarer å bli enige i noe som helst, noe som bare har ført til at tilstanden i Syria blir verre og verre.

Det er i grunn trist, men slik er det altså.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Spiteful skrev:

Pga. USA så har Norge en spent relasjon til Russland, spesielt fordi vi er naboen deres og samtidig så og si alliert med USA. Russland og USA er så og si fortsatt to makter som er fiender , noe som selvsagt henger igjen fra Den Kalde Krigen da USA og Sovjet kjempet mot hverandre.

Tror du virkelig at vi hadde hatt det bedre hvis ikke vi var alliert med USA? Da hadde vi nok heller endt opp med samme type diktatur som østblokklandene, slik de gjorde da Russland nektet å trekke seg ut av dem etter andre verdenskrig. Man kan si mye dårlig om USA, men de er mye større tilhengere av demokrati enn Russland. Det finnes vel knapt et eneste land i verden som har demokrati på grunn av Russland, men mange som har diktatur.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at vi hadde hatt det bedre hvis ikke vi var alliert med USA? Da hadde vi nok heller endt opp med samme type diktatur som østblokklandene, slik de gjorde da Russland nektet å trekke seg ut av dem etter andre verdenskrig. Man kan si mye dårlig om USA, men de er mye større tilhengere av demokrati enn Russland. Det finnes vel knapt et eneste land i verden som har demokrati på grunn av Russland, men mange som har diktatur.

Siter meg der jeg skrev at vi hadde hatt det bedre uten USA.

Det jeg skrev i innlegget mitt var bare grunnen til at media ikke skrev like mye om terroren i Russland slik som terror i andre land. 

Må da få lov til å uttrykke at det er trist, men det betyr ikke at jeg mener det er negativt at Norge har allianse med USA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...