AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Jeg er en kvinne på 31 år som har hatt et ganske hardt år bak meg. I 2016 ble jeg skilt og man kan vel si at samlivsbrudd er sålangt det værste jeg har vært igjennom i livet. På toppen av det så har jeg blitt oppsagt av jobben, og er arbeidsledig fra mai. Nå har jeg fått ting litt på avstand og jeg føler meg litt mer som meg selv igjen, men jeg merker at jeg kjenner på et stort behov for å komme meg litt vekk, og gjøre noe helt annet. Jeg tror det hadde gjort godt. Jeg har bodd samme sted i åtte år i samme leilighet sammen med eksmannen. Nå skal vi selge leiligheten, og da kommer jeg til å få en del til overs siden boligen har hatt så stor verdiøkning. Nå vurderer jeg veldig å reise ut i verden alene. Ser kanskje for meg August/september. Det har alltid vært min drøm å få reist mer, men aldri har det passet helt.. Nå har jeg faktisk både økonomi og tid. Jeg vet at langsiktig så er det ikke det smarteste valget økonomisk, selvfølgelig burde jeg spare pengene og prøve å finne meg ny jobb, men jeg har vært så fornuftig og forsiktig med penger/utdannelse hele livet, at nå kjenner jeg at jeg har lyst til å være litt "crazy" og bare gjøre det. Men jeg må innrømme at jeg føler meg litt for gammel.. de fleste som backpacker er jo gjerne i tidlig tyveåra. Jeg ønsker jo å bli kjent med folk på turen. Jeg synes det er litt skummelt å reise alene, men jeg kjenner ingen som har tid til å bli med på en sånn tur. Så da tenker jeg at jeg kan ikke la andre mennesker hindre meg i å følge drømmene mine.. Er det noen andre kvinner der ute som har noen erfaringer å dele? Anonymkode: e24e0...640 2
Zienna Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Dette synes jeg høres fornuftig ut! Høres ut som trenger å gjøre noe helt nytt og føle frihet. Jeg var over 40 da jeg gjorde det samme, så jeg smiler når jeg leser at du bekymrer deg over ikke å treffe folk på egen alder. Du treffer folk i alle aldre! Hvor har du tenkt deg? 2
Gjest Amsj Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 Hei! Så gøy at du vil reise. Jeg reiste selv helt alene for noen år siden, og det er det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Nyheter og media fremstiller alt veldig negativt, men når du kommer ut i verden får du erfare selv at de aller fleste mennesker er hyggelig og hjelpsomme. Jeg var ung da jeg reiste, men jeg møtte på mennesker i alle aldre. Så det finnes ingen aldersgrense! Når man reiser er man som regel mye mer åpen, og jeg fikk kjempegode venner som var både 25, 35 og 50 Jeg vil også påstå at mennesker i andre land er mer åpen enn det folk i Norge er, det gjør jo det å bli kjent med nye mennesker mye enklere.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #4 Skrevet 8. april 2017 Gjør det! Var igjennom noe tilsvarende i vinter og kom nettopp hjem fra 2 mnd alene i Asia. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke ble lenger... Jeg er 38 år, og selv om det selvfølgelig var overvekt av folk i starten av 20 årene traff jeg mange på min alder, og eldre!! I alle livssituasjoner. Dette er det lureste jeg noen sinne har gjort for min egen del, og alt det andre kommer til å orden seg for meg, og det gjør det for deg og... Jeg er glad i å trene, og oppsøkte gym/CrossFit Boxer over alt, traff mange på den måten. Tinder fungerer også supert på tur, ikke som sjekke app, men mange i tilsvarende situasjon som vil treffes. Traff mange via tinder, men ikke for sjekking/sex... Reis, nyt det og kos deg. Jeg startet med en uke på surfecamp på Bali, fikk masse tips om reising og litt selvtillit av det, så kan jo være en fin start med noe sånt?? God tur!!! Anonymkode: b9ba5...947
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 På 4/7/2017 den 21.34, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne på 31 år som har hatt et ganske hardt år bak meg. I 2016 ble jeg skilt og man kan vel si at samlivsbrudd er sålangt det værste jeg har vært igjennom i livet. På toppen av det så har jeg blitt oppsagt av jobben, og er arbeidsledig fra mai. Nå har jeg fått ting litt på avstand og jeg føler meg litt mer som meg selv igjen, men jeg merker at jeg kjenner på et stort behov for å komme meg litt vekk, og gjøre noe helt annet. Jeg tror det hadde gjort godt. Jeg har bodd samme sted i åtte år i samme leilighet sammen med eksmannen. Nå skal vi selge leiligheten, og da kommer jeg til å få en del til overs siden boligen har hatt så stor verdiøkning. Nå vurderer jeg veldig å reise ut i verden alene. Ser kanskje for meg August/september. Det har alltid vært min drøm å få reist mer, men aldri har det passet helt.. Nå har jeg faktisk både økonomi og tid. Jeg vet at langsiktig så er det ikke det smarteste valget økonomisk, selvfølgelig burde jeg spare pengene og prøve å finne meg ny jobb, men jeg har vært så fornuftig og forsiktig med penger/utdannelse hele livet, at nå kjenner jeg at jeg har lyst til å være litt "crazy" og bare gjøre det. Men jeg må innrømme at jeg føler meg litt for gammel.. de fleste som backpacker er jo gjerne i tidlig tyveåra. Jeg ønsker jo å bli kjent med folk på turen. Jeg synes det er litt skummelt å reise alene, men jeg kjenner ingen som har tid til å bli med på en sånn tur. Så da tenker jeg at jeg kan ikke la andre mennesker hindre meg i å følge drømmene mine.. Er det noen andre kvinner der ute som har noen erfaringer å dele? Anonymkode: e24e0...640 Forsto ikke helt...overskriften er "Kvinner som reiser alene" - men i innleggetskriver du at du satser på å reisesammen med andre og backpacking? Jeg trodde du mente"2 uker alene i New York", etc.med fly og hotell,der du ble kjent med lokalbefolkningen. Å reise alene gjør individer sterke - det er da bare å reise! : ) Anonymkode: a8d57...5f0
Aviale Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Hvis du ønsker reisefølge anbefaler jeg deg å melde deg inn i gruppa Girls love travel på facebook (teller over 200.000 medlemmer, flest fra USA). Her kan du få inspirasjon, spørre om ting, høre om noen er i området du er/skal etc. Det fins også egne arrangement-sider der du kan søke etter reisevenner, både generelt og innenfor ulike land. Jeg tror de fleste medlemmene der er i 20-åra, men det er mange i ulike aldre. Da jeg leste innlegget ditt, leste jeg mellom linjene at det er jo dette du vil! Når vil du ellers få en slik sjanse? Noen ganger er det greit å si "fuck it!" og ikke være så fornuftig, mener jeg Selv om det også høres ut som et veldig fornuftig tidspunkt! Anbefaler deg å se filmen "Eat pray love" om du ikke har sett den, passelig inspirasjon tror jeg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Gjør det, du treffer nok av andre i 30-årene som reiser alene:) Anonymkode: 777f4...29a
Listen Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 Jeg var yngre enn deg og reiste ut i store verden alene. Det var en fantastisk ting å gjøre, et eventyr uten like - som jeg 20 år etterpå, enda henter frem og koser meg med! Gjør det! Og bli så lenge du føler nødvendig. Ikke se deg tilbake, bare favne alt du blir å oppleve! 😊😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå