AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #1 Skrevet 7. april 2017 Noen som har ikeas integrerte hvitevarer? Mer de Ok i kvaliteten eller skiller de seg veldig fra type Bosch ol? skal ha ikea kjøkken så tenker at det letteste mtp montering er at hvitevarene også er derfra... og har de noen gang rabatt på hvitevarer? Anonymkode: b7ede...240
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #2 Skrevet 7. april 2017 Jeg har dobbel ovn, induksjonstopp og oppvaskmaskin. Har hatt det i 7 år nå, og er veldig fornøyd. Har ikke vært noe tull med det. Anonymkode: 2fdc4...d5f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #3 Skrevet 7. april 2017 Har oppvaskmaskin fra Ikea. Den har begynt å skrante nå, men er nesten 10 år gammel. Anonymkode: b7660...8d1
Surreal Skrevet 7. april 2017 #4 Skrevet 7. april 2017 IKEA sine hvitevarer er ikke et eget merke. De er laget for IKEA av feks. Whirlpool, AEG, Elektrolux osv. Du kan spørre de som jobber der hvem produsent som står bak de ulike hvitevarene. Forskjellen på de og andre hvitevarer er gjerne designet, da IKEA vil sette sitt eget preg på de. Du finner feks. at noen av ovnene har samme utformingen på håndtaket til ovnen som de du kan få kjøpt løst til å ha på skapdørene. Noen ganger har de også en annen kombinasjon av funksjoner, eller litt eldre (men velprøvd!) teknologi for å presse prisen ned Det viktigste du kan gjøre er å se på hvilke funksjoner du ønsker deg, så kan du sammenligne hvitevarene fra ulike steder. De har god kvalitet, mye bedre kvalitet enn mange tror. Men som alle andre steder får du det du betaler for! Jeg er veldig fornøyd med mine hvitevarer, det feiler ikke de noe og vi har hatt de i 8 år. Som du sier TS, så er det lettest med IKEA sine egne hvitevarer, da slipper du å sjekke målene på hvitevarene og om de passer i skrogene, du skal ikke se bort ifra at du får mest for pengene heller Lykke til med nytt kjøkken og valg av hvitevarer :D
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Jeg kjenner flere som har hatt hvitevarer fra Ikea og som angrer og bytter dem ut. De er lagd av kjente merkevareprodusenter, men det betyr ikke det samme. Whirlpool har f.eks ovner som koster 15000 og ovner som koster 3000 og de er ikke like. Ikeas egne merkevarer ligger i den nedre sjiktet av hva produsentene lager. Som eksempel på dårlig produksjon kan det nevnes kjøleskap som er så trange at det ikke er plass til å legge en stor brusflaske eller vinflaske til kjøling fordi hyllene er for smale. Mange slike ting merker du ikke før du har fått varen i hus og du faktisk skal begynne å bruke den. Hvitevarer kommer i standardmål, og det er således ikke nødvendig å kjøpe hvitevarene Ikea selger for å få plass i kjøkkeninnredningen fra Ikea. Jeg kjøpte nytt kjøkken fra Ikea i fjor, men hvitevarene ble anskaffet hos Elkjøp, og det var ingen problem. Dvs den sure kjerringen på kjøkkenavdelingen hos Ikea mente det kom til å være helt umulig å få de hvitevarene til å passe, men det gikk aldeles problemfritt. Så du må ikke kjøpe hvitevarer hos Ikea fordi du kjøper kjøkken der. Både Elkjøp og Ekspert selger innimellom hvitevarer til kjøkken i en pakke med sterkt rabatterte priser, kan være verdt å sjekke ut. Anonymkode: 94b7d...429 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 Vi har ovn, induksjonstopp og vifte - fornøyd så langt. Ble frarådet av mange å kjøpe oppvaskmaskin og kjøleskap derfra, så kjøpte et annet sted. Anonymkode: 751e1...ee9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå