Gå til innhold

Startreplikker tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er en grei startreplikk på nårm det gjelder tinder? Har selv prøvd eksempelvis:

"Hei, hvordan går det?"

Fått minimum har svar med den. Trenger derimot ikke å ha noe med det at de ikke svarer men.

Anonymkode: 51a1f...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder aldri å legge alt for mye i åpningsreplikken. Starter som regel med "Hei, ser ut i fra profilen din at du studerer på UiO. Hva studerer du der?" eller "Hei, ser ut i fra dine bilder at du spiller håndball. Hvilket lag spiller du for?". Har personen du matchet med ingen informativ profil er det litt verre. Da skriver jeg ""hei, hva gjør du for å få dagene til å gå?". Siden svært mange ikke skriver noen ting på Tinder bruker jeg den nokså ofte.

Anonymkode: d6ea4...904

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta utgangspunkt i et av bildene er et godt utgangspunkt. Hvis bildene ikke er særlig informative pleier jeg bare å starte med "Heihei, hvordan har dagen din vært (så langt)?". Har alltid pleid å få respons på dette.

Anonymkode: ee7d3...498

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste åpningsreplikker jeg har fått har tatt utgangspunkt i noe av informasjonen jeg har oppgitt eller skrevet i bio. Av typen "ser du jobber i X, hva driver du med der?" eller en morsom referanse til det jeg har skrevet om meg. 

Dette forutsetter selvsagt at du har en bio. Har du ikke det, så får du bare det generiske "hvordan går det?" - og det er din egen feil. 

Anonymkode: 1f9bb...826

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var en som prøvde "hvis du var en mc donalds meny ville du vært mc deilig." 😂 

Ellers fungerer Hei og noe man ser på profilen. 

Anonymkode: 77082...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,så fin du er;) si at du vil prate litt, du er så sjelden at jeg blir nesten ivrig ;)

Hello

Hei

Er du veldig glad i ( henvisning til bilde ) samtalestarter,det er bedre en neddopa tigre iallefall:)

God kveld:)

Flott dame :)

Hei, hvordan går det?

How are you?

Dare to find out more?

 

Selv om den første der er skrevet til 1001 før meg synes jeg den var litt fin, en mann som kan spille på slike strenger kan være et godt tegn. ( Ikke nødvendigvis, men det finner man fort ut av, damer i slike settinger vil jo gjerne føle seg litt spesielle ( selv om de bare er en av mange på TInder ) men det vekker nysgjerrighet.

Anonymkode: 3a566...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes "hei, hvordan går det?" er greit jeg. Har allerede matchet med mannen så interessen er allerede på plass.

Anonymkode: 2d2eb...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes "hei, hvordan går det?" er greit jeg. Har allerede matchet med mannen så interessen er allerede på plass.

Anonymkode: 2d2eb...add

Ikke nødvengvis, ikke alle som tar kontakt.

Anonymkode: 3a566...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart dere er single hvis det er dette dere starter med!! Min gode gud så mye kleint. 

De jeg svarer er de som skriver en artig setning, gjerne med selvironi, eller ihvertfall morsom på et vis. Og gjerne spiller på min eller hans profiltekst. Ikke noe gørrkjedelig spørsmål som hvordan går det, eller hva man studerer. Jeg er ikke interessert i et avhør, jeg vil ha en morsom samtale for å se om vi ligger på samme nivå hva gjelder humor. 

De som starter med feks: 

Hei

Hvordan går det? 

Hva gjør du ikveld?

Hei, du var søt!

eller hva som helst innen den sjangeren svarer jeg aldri. Kjedelige mennesker uten kreativitet har aldri interessert meg :) Og ja, jeg sender også først om det er jeg som får matchen. 

Anonymkode: bbb14...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg over her. 

Hvordan går det? er det mest kjipeste av de alle.. og så de som nesten bare kommuniserer med billedmeldinger ( mangler de sosiale antenner ) ?

Menn må være morsomme i slike settinger, det liker alle damer!!

Anonymkode: 3a566...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvengvis, ikke alle som tar kontakt.

Anonymkode: 3a566...6c9

Mulig det. Jeg er nok ikke den beste personen til å gi råd siden jeg alltid svarer :laugh:

Anonymkode: 2d2eb...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vil du se hvor langt jeg klarer å stikke fingeren ned i halsen?" 

eller

"Jeg hater at nesten alle forveksler meg med Kim Kardashian"

og favoritten min

"Jeg glemte å lukke porten"

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart dere er single hvis det er dette dere starter med!! Min gode gud så mye kleint. 

De jeg svarer er de som skriver en artig setning, gjerne med selvironi, eller ihvertfall morsom på et vis. Og gjerne spiller på min eller hans profiltekst. Ikke noe gørrkjedelig spørsmål som hvordan går det, eller hva man studerer. Jeg er ikke interessert i et avhør, jeg vil ha en morsom samtale for å se om vi ligger på samme nivå hva gjelder humor. 

De som starter med feks: 

Hei

Hvordan går det? 

Hva gjør du ikveld?

Hei, du var søt!

eller hva som helst innen den sjangeren svarer jeg aldri. Kjedelige mennesker uten kreativitet har aldri interessert meg :) Og ja, jeg sender også først om det er jeg som får matchen. 

Anonymkode: bbb14...f7d

Og hva starter du med når du sender en melding? 

Anonymkode: 02097...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart dere er single hvis det er dette dere starter med!! Min gode gud så mye kleint. 

De jeg svarer er de som skriver en artig setning, gjerne med selvironi, eller ihvertfall morsom på et vis. Og gjerne spiller på min eller hans profiltekst. Ikke noe gørrkjedelig spørsmål som hvordan går det, eller hva man studerer. Jeg er ikke interessert i et avhør, jeg vil ha en morsom samtale for å se om vi ligger på samme nivå hva gjelder humor. 

De som starter med feks: 

Hei

Hvordan går det? 

Hva gjør du ikveld?

Hei, du var søt!

eller hva som helst innen den sjangeren svarer jeg aldri. Kjedelige mennesker uten kreativitet har aldri interessert meg :) Og ja, jeg sender også først om det er jeg som får matchen. 

Anonymkode: bbb14...f7d

Nå har det seg slik at nesten ingen jenter har profiltekst, så om du skal gi noen råd om hvordan du skal starte en Tindersamtale, gjør deg selv en tjeneste, gjør litt research om hvordan ting er før du bare begynner å skrive bambus. Mange orker ikke å bruke mye tid på å formulere en første Tinderreplikk fordi de vil se om motparten faktisk er verdt å investere tid i. Både damer og menn opplever at en god del personer ikke svarer og da er det bedre å skrive en helt grei Tinderreplikk for å starte samtalen enn å sitte lang tid på å prøve å være kreativ. Da kunne man heller ha investert tiden sin på å snakke med noen andre på Tinder. Du er ganske forhåndsdømmende om du mener at folk er kjedelig som skriver "hei, (hvorpå du spør om noe om profilen til personen)". Man kan umulig vite om en person er kjedelig eller ikke ut i fra første melding. Du nevner humor uten å faktisk vite at det er ganske vanskelig å spille på humor. Det er ikke sikkert at motparten forstår eller foretrekker den type humor du serverer.  Skulle gjerne ha sett noen eksempler på dine kreative sider ved å starte en samtale. Som regel er jo ikke kvinner særlig flink til å starte samtaler på Tinder. Det ser man jo på forumet her er at mange mener det er mannens jobb å gjøre det.

Anonymkode: d6ea4...904

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg over her. 

Hvordan går det? er det mest kjipeste av de alle.. og så de som nesten bare kommuniserer med billedmeldinger ( mangler de sosiale antenner ) ?

Menn må være morsomme i slike settinger, det liker alle damer!!

Anonymkode: 3a566...6c9

Hvordan går det passer kun langt inn i en samtale hvor man har blitt kjent med personen. Ikke i åpningsreplikken. Humor er som nevnt ovenfor vanskelig å formidle mtp. en del ikke forstår diverse type humor, samt foretrekker det. Det er nesten ingen som starter samtalen med å være morsom. Det kan man se på forum for Tinder om hvordan folk gjør det i engelskspråklige land.

Anonymkode: d6ea4...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Humor er som nevnt ovenfor vanskelig å formidle mtp. en del ikke forstår diverse type humor, samt foretrekker det.

Anonymkode: d6ea4...904

Men hvem er det som ikke vil finne noen med samme type humor som en selv?

Jeg f.eks har en rimelig mørk humor, jeg kan ikke være sammen med noen som blir lett fornærmet. Så da vil jeg heller fornærme noen med en gang enn å finne ut på tredje date at vi ikke passe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det passer kun langt inn i en samtale hvor man har blitt kjent med personen. Ikke i åpningsreplikken. Humor er som nevnt ovenfor vanskelig å formidle mtp. en del ikke forstår diverse type humor, samt foretrekker det. Det er nesten ingen som starter samtalen med å være morsom. Det kan man se på forum for Tinder om hvordan folk gjør det i engelskspråklige land.

Anonymkode: d6ea4...904

Sant det, "how are you"  er ganske så vanlig. 

Anonymkode: 02097...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Men hvem er det som ikke vil finne noen med samme type humor som en selv?

Jeg f.eks har en rimelig mørk humor, jeg kan ikke være sammen med noen som blir lett fornærmet. Så da vil jeg heller fornærme noen med en gang enn å finne ut på tredje date at vi ikke passe

Så det er full kjemi ved første startreplikk hvis han startet med humor? 

Anonymkode: 02097...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...