Gå til innhold

Det å ta tatovering..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, Jente på 19 her. Har tenkt mye på å få meg en tatovering og har endelig bestemt meg:) Dette vil bli min første.

Det jeg lurer på som jeg håper at noen kan svare meg på er:

Hvordan går jeg frem når jeg er inne på et tatoverings studio? Må man ha med seg en kopi av tatoveringen man vil ha på et ark? Eller kan jeg f.eks screenshotte et bilde fra Google av tatoveringen på mobilen og vise det til tatovøren? Er det nok? Er litt redd for at hvis jeg screenshotter et bilde av tatoveringen jeg ønsker meg, så sier de at jeg MÅ ha med meg en kopi på er ark eller noe.. Har nemlig ikke kopi maskin tilgjengelig nå.

Hva gjorde dere når dere kom inn der? Hadde dere med dere bilde av tatoveringen dere ville ha? Og hvordan er man sikker på at tatoveringen blir slik man vil ha det?? Har tenkt flere ganger at det er en mulighet for at jeg ikke blir fornøyd om det ikke er gjort en  ordentlig jobb..

Anonymkode: 1f101...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var innom, viste tatovøren hvor jeg ville ha tatoveringen, størrelse og motiv. Da jeg kom hjem sendte jeg motivet på mail. Kom tilbake senere, og da hadde han tegnet det. Det var akkurat slik jeg hadde tenkt det, så da satte vi igang med en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sendte et bilde til tattovøren på mail da jeg ville ha noen forandringer. Det er vanskelig å være sikker på at det blir slik man vil. Det sikreste er så klart å gå for en flink tattovør :P De fleste har en portfolio med tidligere arbeid. Be om å få se på den.

Anonymkode: a53d4...4b7

• Liker 1
Skrevet

Ta med bilder er ikke så dumt det. Holder sikkert med å ha noen på mobilen. Det viktigste er jo å finne en tatovør som er flink på den stilen du vil ha.Veldig få som er gode på alt. Skrift krever helt andre skills en portretter eller Americana osv.

Skrevet

Da jeg tok min første tatovering, så sjekket jeg først nøye hvilke tatoveringsstudioer som hadde best omdømme. Dette er noe du skal ha resten av livet, så ta deg god tid til å sjekke. Da jeg hadde bestemt meg for studio, dro jeg til dem og beskrev hva jeg ville ha. Det eneste jeg hadde med meg var en klønete nedtegnet skisse av ca det jeg ønsket meg. Da jeg hadde beskrevet hva jeg ville ha, fikk jeg  snakke med den tatovøren som var flinkest på den type tatovering jeg ønsket meg. Jeg fikk bla i et hefte av tatoveringer hun hadde laget (hun hadde også en nettside), og da jeg fant ut at jeg likte arbeidet hennes, godtok jeg å få henne som tatovør.

Vi diskuterte tatoveringen og så tegnet hun et utkast til meg som hun sende meg på mail. Vi diskuterte skissen hennes og hun gjorde de endringene jeg ønsket. Når vi begge var komfortabel med resultatet, avtalte vi tatoveringstime.

Er du sikker på at du vil gå for noe du har funnet på nettet og ikke noe tatovøren har tegnet selv? (tatoveringen blir ofte best hvis tatovøren får sette sitt personlige preg på den). 

Ønsker deg lykke til! 

Bare spør om du lurer på noe mer!

• Liker 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du holder til, men kan anbefale en sabla god tatovør i Trondheim 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i Bergen, så er Let´s buzz og Leading light veldig gode på hver sine ting :)

Anonymkode: 1543e...987

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...