Gå til innhold

Ubaydullah Hussain, er han bare ærlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og sikkert ganske mange andre så den provoserende brennpunkt episoden i går med Ubaydullah Hussain, hvor det kommer ganske klart fram hva han og sin gjeng vil, og hvilke metoder han synes er greit å bruke. Da tenker jeg på vold, terror og et håp om en islamsk stat i Norge hvor kirkeklokkene er byttet ut med bønnerop på arabisk.

I kommentarfelt rundt omkring leser jeg om nordmenn som er sjokkert, provosert og forferdet. Men det er alltid en sånn liten, han representerer jo ikke "vanlige muslimer"...

Men gjør han ikke det egentlig? Vi har hatt en rekke muslimske personer gjennom årene som media har løftet opp som gode eksempler på "riktig islam", men det viser seg jo nesten ALLTID, at hvis man undersøker litt mer, så har disse gode eksemplarene gjerne gitt uttrykk for de mest ekstreme og konspiratoriske teorier. Gjerne hat mot jøder, homofile og andre. Teorier om at jøder sto bak 9/11, eller at de indirekte innehar verdier som er diametralt forskjellige fra hva vi i vesten har basert oss på.

Det kan godt være de færreste muslimer vil verve seg til ISIL, eller gjøre noe voldelig for å fremme religionen sin, men la oss være ærlige; de er jo ofte enige i målet, men kanskje ikke midlene for å nå målet..

Jeg synes dette er veldig bekymringsverdig, og det hele minner meg veldig om nazismens fremmarsj under andre verdenskrig. Mange nazister gasset ikke folk i konsentrasjonsleire, men det holdt at noen gjorde det, og de fleste andre var enige i saken. Ta Norge f.eks, det var det norske politi som hentet jødene og fikk sendt dem ut av landet.

Ser med skrekk og gru på utviklingen fremover. Det virker ikke som folk skjønner alvoret. Jeg vil leve i et fritt land, og jeg vil at etterkommere også skal få lov til det. Det føles som det er solnedgang i Europa :(

Anonymkode: 238be...fb1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slapp av. Muslimene tar nok ikke over. I Irak er det faktisk en haug men mennesker som har snudd rygge til Islam og gått tilbake til en gammel kurdisk "religion" kalt for Zardashty. 

Muslimer er mennesker de også. De som er i media er der fordi media vil at de skal være der. Media styrer tankene til innbyggere mer enn man skulle tro.

Endret av Spiteful
  • Liker 1
Gjest Jessica
Skrevet

Han er dessverre bare ærlig og representerer islam slik det står i Koranen. Jihad, kalifatstyre, dødsstraff for utroskap eller for å tre ut av troen.  Reaksjon på sosial kontroll og demokrati sørger ofte for at disse blir fullstendig gal.

Kvinner er annenrangs individer, sex er til mannens fordel og kvinner er mannens slave . Han kan Pule på 3 til men ikke flere siden islam bare tuller 4 sex partnere av gangen. Kvinnen kan bare ha en men mannen 4.  Ingen nedre grense på alder men kanskje rundt 15 på jenta?. Mannen kan være opptil 100 år men helst ikke eldre for det blir litt ekkelt ikke sant ? En 101 åring som koser seg med et barn? 

Det som overrasker meg er alle de som blir sjokkerte nå. Mange år etter at denne gutten kom fram som en stolt islamist. Hurra 

Gjest Jessica
Skrevet
15 minutter siden, Spiteful skrev:

Slapp av. Muslimene tar nok ikke over. I Irak er det faktisk en haug men mennesker som har snudd rygge til Islam og gått tilbake til en gammel kurdisk "religion" kalt for Zardashty. 

Muslimer er mennesker de også. De som er i media er der fordi media vil at de skal være der. Media styrer tankene til innbyggere mer enn man skulle tro.

Hvor naiv går det an å bli ? Eller var du ironisk nå? Vær så snill si du glemte å legge til ironi flagget.

AnonymBruker
Skrevet

Ubaydullah er en klovn. Han bor blant kuffar og drar godt nytte av velferdstilbud her for sin kroniske sykdom. 

Han sier det ville vært helt greit om det samme skjedde i Norge som i Paris. At muslimterrorister går inn på en nattklubb/konsertscene og slakter ned 130 mennesker kun fordi de er kuffar. Om det samme skjedde i Norge kunne det kanskje vært noen av de som ga han medisinsk behandling som ble plaffet ned. Sine egne landsmenn. Ikke bare er han frekk som faen og feig. Men også landsforræder. Og burde blitt behandlet som landsforræderne etter 2. verdenskrig. 

Anonymkode: 3986e...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Spiteful skrev:

Det er ikke lenge siden yezidiene i Irak ble slaktet, voldtatt, tvangskonvertert og massehenrettet av IS, husker fremdeles scenene fra når de ble reddet fra fjellet de flyktet til. Desperate utsultede menn, kvinner og barn. 

I Syria har de kristne assyrerne fått gjennomgå på samme måte. Kunstverk fra oldtiden er sprengt i fillebiter og landet er ødelagt.

Shia og sunnier kriger mot hverandre i Yemen, Iran henretter homofile, Saudi Arabia kapper hodet av folk for trolldom blant annet. 

Frankrike er nesten ikke til å kjenne igjen, og mange rundt omkring i verden fikk nesten sjokk når de fikk innblikk i lovløse no go zoner i Sverige.

I følge HDI listen fra 2016, Human Development Index, som er en slags måleskala for menneskelig utvikling, så er det første muslimske landet på 30 plass...

Jeg tror vi i vesten må ta denne skremmende utviklingen på alvor. Det at vi har frihet og demokrati er ikke en selvfølge. Tvert imot er det resultatet av den historien vi har hatt i Europa tidligere, som mange nordmenn ikke lenger helt klarer å se sammenhengen mellom.

Så jeg er uenig at det er media som styrer tankene våre. Jeg ser det selv med egne øyne også. Som f.eks da jeg i fjor sommer fikk en spydig kommentar og et nedlatende blikk av en gjeng muslimske menn i kjortel, fordi jeg som kvinne satt alene utenfor hotellet jeg var på i Oslo, og tok en røyk på kveldstid. 

Anonymkode: 238be...fb1

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Jessica skrev:

Hvor naiv går det an å bli ? Eller var du ironisk nå? Vær så snill si du glemte å legge til ironi flagget.

Jeg er halvt ironisk. Jeg nekter å gå rundt åvære redd for at ekstremister skal drepe meg. Dessverre merker jeg jo at terrorangrepene kommer nærmere og nærme Norge...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er rimelig sikker på at min muslimske kjæreste og mine mange muslimske venner/bekjente ikke er enige med denne klovnen.

Det kalles en ekstremist av en grunn, dette er ikke normalen for muslimer.

Anonymkode: 9d3be...acd

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Spiteful skrev:

Det er vanskelig å si enten eller, med det vi ser og vet er at i vestlige lokalsamfunn hvor muslimer er av et visst antall så følger også levesettet med, det er ikke nødvendigvis noe galt i seg selv, men problemet er at en betydelig andel av muslimer som kommer til Europa kommer fra dysfunksjonelle samfunn preget av splid og mistro og disse holdningene kommer med på lasset dersom de ikke eksponeres tilstrekkelig for impulser utenfra. Resultatene ser man som verst i f.eks Malmø og Brussel, men omtrent alle europeiske land med muslimsk innvandring har slike "særetniske" utfordringer.

Utviklingen beror på hvordan man møter disse utfordringene, om man trekker grenser eller gir etter, for der man innfører særregler så er det i all hovedsak i favør muslimsk skikk og bruk. Tomme for tomme altså. Der man i dag debatterer og tillater fillesaker (hijab), så kan det om noen år være mer alvorlige saker (flerkoneri, kjønnssegregrering etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...