Gå til innhold

Mannen min spiser til det er tomt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en av oss hadde blitt sulten og spist restematen i en annen anledning enn tiltenkt vet jeg med sikkerhet at ingen av oss hadde laget en sak av det. Såpass raus må det gå ann å være med hverandre. 

Jeg kjenner jeg er takknemlig jeg slipper 1) restriksjoner over mat 2) lage all middagsmat

Anonymkode: 6a38c...844

I TS sitt tilfelle handler det om at mannen fortsetter å gjøre det mange ganger og tar ikke til seg tilbakemeldinger. Han lager heller ikke mat selv. Når TS da ikke har tid eller lyst til å lage middag, så klager mannen fordi han selv spiste opp maten

Anonymkode: 25582...b70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Athene skrev:

Vi lager normalt to til to personer - riktignok ferskvare, så ber om 150 gram per filet, mulig det er litt større enn i ferdigpakkene? 

Og vi er to normalvektige mennesker, med høyt aktivitetsnivå. 

I ferdige pakker er porsjonsstykkene ofte på 125 gram. Dette er i underkant av hva som regnes som en vanlig porsjon. Å spise to porsjonsstykker er helt kurant for aktive voksne.

Ellers ser jeg at noen undervurderer hvor mye mat som trengs hvis man for eksempel skal opp i vekt grunnet muskelbygging. Jeg kjenner dem som bruker olje i proteinshake og som drikker over 1000 kalorier i løpet av en treningsøkt for å klare å gå opp i vekt. Mange må spise mye mer enn de egentlig ønsker for å unngå vektnedgang. Da er ikke fem porsjonsstykker med fisk på en dag spesielt mye.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I TS sitt tilfelle handler det om at mannen fortsetter å gjøre det mange ganger og tar ikke til seg tilbakemeldinger. Han lager heller ikke mat selv. Når TS da ikke har tid eller lyst til å lage middag, så klager mannen fordi han selv spiste opp maten

Anonymkode: 25582...b70

For noe tull! Dere skriver masse om hva trådstarter har sagt, uten at hun har det. Eneste hun har sagt er at hun slutter tidligere på jobb, og at om hun vil ha mat tidlig så må hun lage mat. Hun har aldri skrevet at han ikke kan lage mat eller at han ikke handler. Dere dikter og styrer noe voldsomt i denne tråden for at det skal passe inn med deres liv.

Slutt å henvise til trådstarter!

Anonymkode: 4ac6f...f5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
17 timer siden, Erazor skrev:

I ferdige pakker er porsjonsstykkene ofte på 125 gram. Dette er i underkant av hva som regnes som en vanlig porsjon. Å spise to porsjonsstykker er helt kurant for aktive voksne.

Ellers ser jeg at noen undervurderer hvor mye mat som trengs hvis man for eksempel skal opp i vekt grunnet muskelbygging. Jeg kjenner dem som bruker olje i proteinshake og som drikker over 1000 kalorier i løpet av en treningsøkt for å klare å gå opp i vekt. Mange må spise mye mer enn de egentlig ønsker for å unngå vektnedgang. Da er ikke fem porsjonsstykker med fisk på en dag spesielt mye.

Men hva har dette med saken å gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ricecrispies skrev:

Men hva har dette med saken å gjøre..?

Det er en kommentar til alle som mener noe om hva som er «normalt» å spise uten å reflektere over at ikke alle er like.

Sitat fra tråden her: «Det finnes ikke noe menneske som trenger 5 laksefileter eller en 3/4 form lasagne. Det er bullshit. Dette matinntaket er SYKT, og vitner om at det er noe galt i psyken på mannen, eller at han har et annet slags skrudd forhold til mat som han løser på en svært dårlig måte.»

Jo, det finnes mennesker som trenger både så mye og mer mat på en dag uten at det er noe galt med dem. Det vil ikke si at alle som spiser så mye faktisk har behov for det, men å si at ingen har det, er ignorant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Erazor skrev:

Det er en kommentar til alle som mener noe om hva som er «normalt» å spise uten å reflektere over at ikke alle er like.

Sitat fra tråden her: «Det finnes ikke noe menneske som trenger 5 laksefileter eller en 3/4 form lasagne. Det er bullshit. Dette matinntaket er SYKT, og vitner om at det er noe galt i psyken på mannen, eller at han har et annet slags skrudd forhold til mat som han løser på en svært dårlig måte.»

Jo, det finnes mennesker som trenger både så mye og mer mat på en dag uten at det er noe galt med dem. Det vil ikke si at alle som spiser så mye faktisk har behov for det, men å si at ingen har det, er ignorant.

På en dag ja, han spiste dette som ett av sine 4 måltider om dagen. Vi snakker ikke om en helt vanlig mann her ikke et toppidrettsutøver. For å ta runde tall, la oss si en filet er 100 g. og 100 g. gir 200 kal så er det snakk o  1000 kalorier bare i laksen så kommer tilbehøret kinoa, brokkoli og spinatblanding i tillegg. Nei jeg står for det jeg sa, han trenger ikke så mye mat i ett måltid

Anonymkode: 035dc...b73

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, a l'orange skrev:

Vi har forlengst forstått at msnge av dere mener at mennene deres spiser for mye. Så lenge de ikke går opp uønsket mye i vekt, så spiser de ikke for mye. Da er det noe annet dere irriterer dere over. Finn ut hva det er, i stedet for å gnåle om feil ting!

Fordi han kun overspiser på denne måten når han liker maten. Har vi ikke middagsrester gidder han ikke spise kvelds, har vi det kan han spise i det uendelige til kvelds. Brødskiver er kjedelig og han gidder ikke lage egen mat. 

Anonymkode: 035dc...b73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Å dele 4 laksefileter på 3 voksne mennesker vil jeg si er lite. Jeg hadde aldri ville servert så lite mat til gjester for eksempel. At noen gjerne deler det siste stykke betyr jo at de gjerne ville forsynt seg enda en gang.

Anonymkode: f6b44...792

Man serverer selvfølgelig mer enn bare laksen, f.eks. salat, poteter, saus, wokede grønnsaker... Vi lager også mer når vi har gjester, men til en vanlig middag holder det med 1 filet per person hos oss. At noen tar en halv filet betyr gjerne at de vil ha en halv filet - det er ikke alle som hadde orket to heller, og det å ikke ta mer enn man faktisk klarer å spise opp er både miljøvennlig og reduserer unødig matsvinn + er økonomisk :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes mannen din kan lage seg varmmat som han kan ha til kvelds og lunch neste dag. Neste dag når han skal plukke med seg den deilige lunchen sin, så ser han at TS har spist den opp. Da blir han selvsagt kjempeglad fordi TS liker maten han lager. Og så lager han seg en ny lunch. Det tar jo tross alt bare 10 minutter, forutsatt at ikke TS har tømt kjøleskapet for brukendes ingredienser. Men det skulle jo bare mangle. Hun har jo også betalt for maten. Sånn, ja. Der var lunchen klar i boksen sin. Må bare en tur på do før jobb. Opss... Der fikk fant visst TS en deilig rett på kjøkkenbordet. Da slipper hun å smøre seg kjedelig brødmatpakke. Så bra! Hadet, elskling! Hadet! 👋

Anonymkode: 94716...c9a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug
8 timer siden, a l'orange skrev:

Vi har forlengst forstått at msnge av dere mener at mennene deres spiser for mye. Så lenge de ikke går opp uønsket mye i vekt, så spiser de ikke for mye. Da er det noe annet dere irriterer dere over. Finn ut hva det er, i stedet for å gnåle om feil ting!

Denne tråden ble så lang at jeg har gitt opp å lese gjennom hele, så det er mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her, men problemet er vel ikke at disse KG-mennene spiser for mye? Det er vel at de spiser opp middagsmaten og sørger for merarbeid for kona og økte utgifter på middagsbusjettet? Det er ikke snakk om at noen skal være nødt til å gå sultne, bare om at de kan spise noe annet enn middag til kvelds og lunsj. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor noen synes det er urimelig å kreve at familiemedlemmene klarer seg med middag én gang for dagen. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må jo begynne å lure på hvordan resten av forholdet er, når ts og mannen ikke kommer til enighet og forståelse for hverandre på det punktet med middagsmaten....

Anonymkode: 2aa54...304

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest antbug
4 minutter siden, a l'orange skrev:

Ja, det er sånn jeg også har oppfattet det, men da er det - som jeg skrev og som du siterer - på tide å løse det egentlige problemet, som ikke er at mennene spiser for mye, men at de mangler respekt for andre.

Det er et problem som ikke løses ved å spise mindre.

Ok, der er vi enige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, a l'orange skrev:

Hva slags voksne forbilder har dere egentlig?

Og har dere vokst opp under slike tilstander at man ikke får mat dersom man ikke betaler for den, drar den med hjem og lager den, setter hengelås på døren så ingen andre skal ta av den, siden slike metoder er det første dere tenker på?

Det høres ut som det verste bofellesskapet. Tror det finnes en egen tråd her på KG, om hvordan man ruster seg best mulig til krig i sitt eget hjem.

Ja, det er sånn jeg også har oppfattet det, men da er det - som jeg skrev og som du siterer - på tide å løse det egentlige problemet, som ikke er at mennene spiser for mye, men at de mangler respekt for andre.

Det er et problem som ikke løses ved å spise mindre.

Det er vi flere som mener, men det er ingen av de som svarer på dette. Alle andre problemer - bortsett fra at mannen spiser mye - forsøkes feid under teppet.

Igjen.

Og igjen.

Og igjen.

Fei fei fei fei fei..

Jeg tror du leser denne tråden som djevelen leser bibelen... Jeg skjønner rett og slett ikke hva du skriker og bærer deg for, INGEN har sagt at mannen ikke skal få spise seg mett! Den eneste som diskuterer det er deg, når du nå snakker om stråmenn.... 

Hvor står det at de som sliter med sånne partnere ikke tar opp problemet og prøver å feie det under teppet? (bortsett fra hun ene som har en partner med forhistorie..) Det er heller ikke så enkelt å si at den oppførsel automatisk gjør mannen til et dårlig menneske og partner på alle områder. Heldigvis, kan man si, er det ikke så enkelt. 

Anonymkode: e84a7...788

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...