Gå til innhold

Mannen min spiser til det er tomt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
17 minutter siden, a l'orange skrev:

Min utheving; 1. Det var for å vise kvinner hvor sultne det er mulig å bli. 2. Da har du i såfall misforstått meg grovt...

...hvilket du ved nærmere etterlesning gjør i hele innlegget ditt, til det er så påfallende at jeg tror du gjør det med vilje.

Du skriver på en utrolig...sleip og ubehagelig måte. Jeg ønsker ikke å kommunisere med deg mer.

Ok. Du får bare synes det. Jeg synes jeg stadig kommer med forslag til løsning, men det er klart; Om man helst ikke vil endre noe, så fremstår selv forslag til løsning som et problem.

Jeg forstår at vi som kritiserer dere som har problemer oppfattes som de med egentlige problemer. Fair enough, men da kan dere faktisk ikke vente at ting skal endre seg.

Det blir litt syforening-gneldring over dumme menn, det her. Jeg kjenner kvinner som har holdt på sånn i et helt liv, fremfor å gjøre noe med ting, og jeg skal ikke stoppe dere. Men kom ikke og si at ingen har forsøkt å komme med forslag som virker :) 

Som man roper i skogen så får man svar.

Jeg valgte med vilje å svare med samme mynt til deg, du skriver utrolig nedverdigende ovenfor kvinner når du skriver at kvinnene står der med noen salatblader på slankekur og forventer at mannen skal spise like lite. Du drar det hele ut av kontekst, og du viser et forferdelig kvinnesyn der du forhelliger mannen og mener at han skal gå gjøre som han vil. Respekt går begge veier. Mannen til ts viser null respekt ovenfor sin kone når han gjentatte ganger kjører på og viser at han gjør som han vil, selv om hun flere ganger prøver å kommunisere med han i fellesskap. 

Du bruker også en forferdelig ekkel hersketeknikk når du skriver at det er syforening-gneldring over dumme menn. Igjen; ditt syn på kvinner som ikke tolererer at mannen kjører et griskt egoløp (sånn som i ts sitt tilfelle). Du setter kvinner i en fordummende bås og du fremelsker menn (noe jeg har sett du gjør i alle tråder her på forumet). Kvinner er tydeligvis til for å behage og oppvarte mannen i følge ditt syn.

Og du; du kan ikke bestemme hvem som skal svare deg. Du er på et forum. 

Anonymkode: 73809...538

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du drar det hele ut av kontekst, og du viser et forferdelig kvinnesyn der du forhelliger mannen og mener at han skal gå gjøre som han vil.

Merkelig hvordan man kan lese innlegg så forskjellig. Det er ikke inntrykket jeg får i det hele tatt.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker også en forferdelig ekkel hersketeknikk når du skriver at det er syforening-gneldring over dumme menn. Igjen; ditt syn på kvinner som ikke tolererer at mannen kjører et griskt egoløp (sånn som i ts sitt tilfelle). Du setter kvinner i en fordummende bås og du fremelsker menn (noe jeg har sett du gjør i alle tråder her på forumet). Kvinner er tydeligvis til for å behage og oppvarte mannen i følge ditt syn.

Igjen, merkelige greier. 

Jeg reagerer også på måten kvinner i denne tråden omtaler menn på. 

Anonymkode: 06de6...bda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har vokst opp forskjellig. Jeg er vant med at rester etter middag fint kan spises uten at man må be noen om lov til det. 

Jeg kom som regel sent hjem da jeg var tenåring og da spiste jeg restene. Måtte aldri be om lov og fikk da heller aldri kjeft for at jeg spiste den tilgjengelige maten.

Her misforsto du. Jeg mente at når tenåringene lager til omelett, salat, lager en boks av restene fra middagen, smoothie el kjøpt seg noe ekstra som de har tenkt å ta med seg til lunsj dagen etter. Det er ingen andre i huset da som forsyner seg med dette. En kan da se at det er laget til et formål.

Restemat er ikke lik at ingen spiser det, det er bare hvis det er uttrykt at det også er morgendagens middag.

Anonymkode: 4e04a...2b8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jo ikke noe med kvinne/mann problematikken. Det handler om at hvis noen har laget et måltid til senere, kjøpt inn til noe spesielt, eller laget en rett/bakt en kake så er det tydeligvis noen som mener at de har full rett til å spise den hvis de er sulten. De synes ikke det er urimelig fordi de er med på å betale for maten. Vi skal tydeligvis bare være takknemlig for at de liker maten vår!!

som sagt tidligere, jeg har ikke opplevd at noen tar seg til rette på denne måten, men jeg synes det er fascinerende at noen på alvor kan mene at det er en selvfølge å bare forsyne seg av det noen har laget.

Og nei, jeg snakker ikke om vanlig restemat. Den kan spises hvis det ikke er sagt at det også er middag til dagen derpå.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

som sagt tidligere, jeg har ikke opplevd at noen tar seg til rette på denne måten, men jeg synes det er fascinerende at noen på alvor kan mene at det er en selvfølge å bare forsyne seg av det noen har laget.

Hvis man bor sammen og deler kjøleskapet som samboere er det da ikke så rart at man spiser maten som er der?

Noe annet hvis man bor i et kollektiv, men den dagen jeg må be kjæresten min om tillatelse til å spise mat fra kjøleskapet, den dagen tror jeg at jeg heller blir singel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her misforsto du. Jeg mente at når tenåringene lager til omelett, salat, lager en boks av restene fra middagen, smoothie el kjøpt seg noe ekstra som de har tenkt å ta med seg til lunsj dagen etter. Det er ingen andre i huset da som forsyner seg med dette. En kan da se at det er laget til et formål.

Restemat er ikke lik at ingen spiser det, det er bare hvis det er uttrykt at det også er morgendagens middag.

Ok, min feil.

Jeg synes allikevel det er helt merkelig at så mange kvinner behandler mennene sine som små barn. De skal bestemme hvor mye de har lov til å spise, det er helt bahvendt i mine øyne.

Hva angår rester tenker jeg slik: Hvis det er umerket og ikke lagt i fryseren kan jeg spise det. Jeg har helt ærlig aldri tenkt over at det skal være feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, a l'orange skrev:

Og dermed finnes det flere grupperinger av mer eller mindre enige mennesker her inne, men de som til enhver tid er mest enig med meg er de som har fokus på personlig ansvar.

Nettopp. 

Mennesker som inntar offerrollen er mennesker jeg ikke liker å omgås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er da ikke at mannen spiser eller at han "ikke får mat",  men at han spiser den maten som er tiltenkt neste dags middag etter at han er ferdig med å spise dagens middag. Hva er galt med brødskiver til kvelds, liksom? Eller med at han lager en varmrett til kvelds som HAN kan spise og som HAN kan ta med restene av som lunch hvis han absolutt ikke vil spise brødskiver?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bor sammen og deler kjøleskapet som samboere er det da ikke så rart at man spiser maten som er der?

Noe annet hvis man bor i et kollektiv, men den dagen jeg må be kjæresten min om tillatelse til å spise mat fra kjøleskapet, den dagen tror jeg at jeg heller blir singel.

Bare til å spise maten som er der. Har jeg derimot laget klar middagen til i morgen, noe som en ser er tilrettelagt for noe spesielt, eller det er sagt at restene av lapskausen er middag til dagen etter synes jeg det er respektløst å spise den.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Cata skrev:

Problemet er da ikke at mannen spiser eller at han "ikke får mat",  men at han spiser den maten som er tiltenkt neste dags middag etter at han er ferdig med å spise dagens middag. Hva er galt med brødskiver til kvelds, liksom? Eller med at han lager en varmrett til kvelds som HAN kan spise og som HAN kan ta med restene av som lunch hvis han absolutt ikke vil spise brødskiver?

Dette legger TS opp til selv, når hun ikke krever at han lager mat i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare til å spise maten som er der. Har jeg derimot laget klar middagen til i morgen, noe som en ser er tilrettelagt for noe spesielt, eller det er sagt at restene av lapskausen er middag til dagen etter synes jeg det er respektløst å spise den.

Hvordan kan man se at noe er tiltenkt noe spesielt hvis det ikke er merket på noe vis?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg og samboer spør alltid om det er den andre personen som har lagd maten. Dette fordi at den andre personen tross alt har brukt tid på den og ser kanskje frem til å spise den senere. Jeg spør han også om jeg kan låne PC-en hans om det er nødvendig, eller telefonen. For meg er det ganske logisk at man viser respekt for hverandre ved å spørre. 

Vi går faktisk så langt at vi kan spørre om visse ingridienser er tenkt til noe spesielt, om en av oss har kjøpt noe vi ikke bruker å kjøpe til vanlig. Det er ikke som om det koster oss noe å spørre 

Det kan hende det henger litt sammen med at vi begge misliker å lage mat. Dersom jeg spiser hans middag blir han nødt til å lage noe annet, og det er ikke sikkert han føler for å gjøre. (Vi jobber ulike tider så spiser ikke alltid middag sammen)

Ok, min feil.

Jeg synes allikevel det er helt merkelig at så mange kvinner behandler mennene sine som små barn. De skal bestemme hvor mye de har lov til å spise, det er helt bahvendt i mine øyne.

Hva angår rester tenker jeg slik: Hvis det er umerket og ikke lagt i fryseren kan jeg spise det. Jeg har helt ærlig aldri tenkt over at det skal være feil.

TS ville vel ikke bestemme hvor mye mannen skulle spise. Hun ville bare at han ikke skule spise neste dags middag.

Når det gjelder restekultur så kommer jo dette helt an på par og familie. Om dama di syns det er moro å lage mat + at hun liker at rester blir spist opp, så er jo det helt innafor at du gjør nettopp det. 

Anonymkode: 25582...b70

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om dere er enige i at det er middag til dagen etter? Selv om du vet at han har laget seg en omelett til han kommer hjem fra trening? Selv om han har kjøpt inn snacks til fotballkampen med gutta dagen etter? Selv om du vet at det er siste rest av favorittpålegget hans? 

Ikke rart enkelte er evig single.... 

Anonymkode: 11081...61d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Selv om dere er enige i at det er middag til dagen etter? Selv om du vet at han har laget seg en omelett til han kommer hjem fra trening? Selv om han har kjøpt inn snacks til fotballkampen med gutta dagen etter? Selv om du vet at det er siste rest av favorittpålegget hans? 

Ikke rart enkelte er evig single.... 

Jeg har vært i et stabilt forhold i årevis, siden du skal begynne med nedrige personangrep.

Jeg har bare aldri opplevd å bli sint fordi kjæresten min spiser maten jeg lager.

TS kan da umulig ha sagt ifra om at maten er til dagen etterpå hvis mannen hennes til stadighet spiser opp restene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det gjelder restekultur så kommer jo dette helt an på par og familie. Om dama di syns det er moro å lage mat + at hun liker at rester blir spist opp, så er jo det helt innafor at du gjør nettopp det. 

Jeg er kvinne.

Jeg tror at TS fokuserer på dette problemet fordi det er noe feil med hele forholdet deres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi går faktisk så langt at vi kan spørre om visse ingridienser er tenkt til noe spesielt, om en av oss har kjøpt noe vi ikke bruker å kjøpe til vanlig.

Anonymkode: 25582...b70

Dette er jo kjernen i det. 

Man ser og vet at noe ikke vanligvis står i kjøleskapet. Her ropes det stadig "har du kjøpt roastbeefen til noe spesielt?", "er det greit at jeg tar resten av brødet?", "kan jeg ta med middagsrestene, eller er det noen som vil dele?", "bør vi spare kakerestene til besøket i morgen, eller kan jeg ta et stykke nå?". 

For her har både foreldre og tenåringer lært seg folkeskikk. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo kjernen i det. 

Man ser og vet at noe ikke vanligvis står i kjøleskapet. Her ropes det stadig "har du kjøpt roastbeefen til noe spesielt?", "er det greit at jeg tar resten av brødet?", "kan jeg ta med middagsrestene, eller er det noen som vil dele?", "bør vi spare kakerestene til besøket i morgen, eller kan jeg ta et stykke nå?". 

For her har både foreldre og tenåringer lært seg folkeskikk. 

Det koker da ikke ned til folkeskikk. Folk er ulike og noen har ikke vokst opp med at de må spørre om å få ta tilgjengelig mat. 

Det er ikke høflighet dette dreier seg om, det er forskjellige måter å leve sammen på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...