Gå til innhold

Selge bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal selge en bruktbil jeg kjøpte for ikke lenge siden. Er det mindre "styr" å selge til en forhandler? Man kan vel uansett få en bedre pris av å selge privat. Har aldri gjort det før, og det er så mye å tenke på etter hva jeg har lest på NAF sine sider. Uansett, når man skal få betaling, hva er lurest da?

Anonymkode: a6156...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selger du den til forhandler, slipper du alt av papirarbeid og styr, det tar de, men igjen, de tar seg godt betalt. Her kunne de ta 100k for min bil, mens den selges privat for rundt 140k (på finn), forhandlere selger den for ca. 150k.. Så ville sett på listepris, hva andre selger bilen for, og hentet inn tilbud fra forhandlere, så hadde jeg vurdert om "styret" var verdt det..

Anonymkode: 1d2d8...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forhandlere tar oftest bare bruktbiler som ikke er særlig gamle, og uansett bare om du kjøper en ny eller gammel ny samtidig. Ellers må du selge privat. Og ja, det er et styr.

Anonymkode: c4c77...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Skal selge en bruktbil jeg kjøpte for ikke lenge siden. Er det mindre "styr" å selge til en forhandler? Man kan vel uansett få en bedre pris av å selge privat. Har aldri gjort det før, og det er så mye å tenke på etter hva jeg har lest på NAF sine sider. Uansett, når man skal få betaling, hva er lurest da?

Anonymkode: a6156...45c

Ikke noe stress. Annonse finn.no. Eierskifte melding  (salgsmelding ) Se vegvesen no. Der finner du mer informasjon.

Noen nye eiere vil ha bilen garantert fri for økonomiske heftelser. Oppgi tekniske feil du vet om. Dette plikter du. Har du gjort dette gir du ingen garanti videre . På eldre biler kan ny feil komme I morgen. 

Der finnes standard kontrakt hos fordbrukerrådet.no . Dette om selger kjøper absolutt vil dette. 

Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...