AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #1 Skrevet 5. april 2017 I går ble jeg hjemme med egenmelding siden jeg hadde så fryktelig vondt i hodet. Verken Ibux eller Paracet hjalp. Jeg har sjeldent hodepine, med mindre jeg har feber. Ikke har jeg migrene heller. Jeg orket ikke gjøre noe og orket ikke stå opp. Når jeg måtte reise meg pgq jeg måtte på do så ble jeg skikkelig svimmel. Men i dag har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ringte inn syk med bare hodepine. Synes det er så vanskelig å avgjøre slik, men jeg har en jobb hvor en bør være konsentrert, noe jeg ikke var. Føler på en måte jeg skulder jobben en unnskylding siden jeg ikke var "ordentlig" syk med Feks influensa eller omgangsyken. Anonymkode: 67901...97d 1
kakaobønne Skrevet 5. april 2017 #2 Skrevet 5. april 2017 Hvis du har så vondt i hodet burde du kanskje ta en tur til legen for en sjekk? 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #3 Skrevet 5. april 2017 11 minutter siden, kakaobønne skrev: Hvis du har så vondt i hodet burde du kanskje ta en tur til legen for en sjekk? Hvorfor? Det er ikke alt man trenger å gå til legen for. Noen ganger er en hodepine bare en hodepine (selv om den kan være kraftig og redusere arbeidsevnen). Hodepine blir gjerne sett på som trivielt, men det er et vidt begrep som omfatter mangt. Jeg synes ikke det er noe i veien med at man tar en egenmeldingsdag på grunn av sterk hodepine som gjør en ute av stand til å arbeide (optimalt). Anonymkode: 9264c...5ab 4
kakaobønne Skrevet 5. april 2017 #4 Skrevet 5. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Det er ikke alt man trenger å gå til legen for. Noen ganger er en hodepine bare en hodepine (selv om den kan være kraftig og redusere arbeidsevnen). Hodepine blir gjerne sett på som trivielt, men det er et vidt begrep som omfatter mangt. Jeg synes ikke det er noe i veien med at man tar en egenmeldingsdag på grunn av sterk hodepine som gjør en ute av stand til å arbeide (optimalt). Anonymkode: 9264c...5ab Hodepine kan være et symptom på så mangt - men stort sett er det "bare" vanlig spenningshodepine. Men dersom man får dårlig samvittighet for å bruke egenmelding samtidig som man ikke er i form til å dra på jobb, vel, da kan det være lurt å dra til legen for å få bekreftet/avkreftet eventuell annen sykdom.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #5 Skrevet 5. april 2017 Det synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for. Når jeg har skikkelig vondt i hodet, vet jeg at det til slutt ender opp med at jeg ikke ser klart. Da vet jeg sjelden hvor jeg er eller hva jeg gjør der, og jeg har heller ikke migrene. Anonymkode: 2bdbb...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #6 Skrevet 5. april 2017 3 minutter siden, kakaobønne skrev: Hodepine kan være et symptom på så mangt - men stort sett er det "bare" vanlig spenningshodepine. Men dersom man får dårlig samvittighet for å bruke egenmelding samtidig som man ikke er i form til å dra på jobb, vel, da kan det være lurt å dra til legen for å få bekreftet/avkreftet eventuell annen sykdom. Hodepine er noe "alle" opplever noen ganger i livet. Noen enkelttilfeller med hodepine krever ikke som regel ikke legetilsyn (med mindre det er av en karakter man ikke har hatt før, man har tilleggssymptomer eller at det har oppstått etter traume/skade). Jeg synes ikke man skal belaste helsevesenet på bakgrunn av dårlig samvittighet over kollegaene sine. Dersom man er reellt bekymret for akutt hodepine kan man ta en telefon til legevakten, så kan de forhøre seg litt mer om hodepinens karakteristikk og gi videre råd. Jeg har imidlertid ikke oppfattet TS som særlig bekymret. Anonymkode: 9264c...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Tror det hadde vært rimelig travelt hos legevakten om alle skulle dit hver gang de hadde litt vondt i hodet Ts, en egenmeldingsdag er helt ok når du har vondt i hodet og ikke er i form. Måten du skriver på gir meg følelsen av at du sjelden er borte fra jobb og at du har stor ansvarsfølelse! Bra du ble hjemme og tok vare på deg selv! Anonymkode: af56a...d83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå