Gå til innhold

Kalorier vektøkning.

Anbefalte innlegg

Gjest førstedamen
Skrevet

Hvordan i alle dager kan jeg vite hvor mye kalorier ol jeg får i meg hver dag? Har alltid veid lite og alltid prøvd å gå opp i vekt. Spiser sunn hjemmelaget middag hver dag, glad i frukt å grønt. Har akkurat innført kveldsmat i huset også. Men hvor mange kalorier er det i en hjemmebakt hamp brødskive med gulost og tomat? Eller i en porsjon hjemmelagde kjøttkaker,  potet, surkål, rødkål og hjemmelaget brunsaus? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må veie matvarene og telle etter det. Bruk app som f.eks lifesum. 

Hvis du teller kalorier i hjemmelagde kjøttkaker teller du da kaloriene i mendgen kjøttdeig du bruker og i egg og i melk f.eks om det er det du bruker. 

Anonymkode: bdf1c...034

• Liker 2
Skrevet

Hva er årsaken til at du er undervektig?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, førstedamen skrev:

Hvordan i alle dager kan jeg vite hvor mye kalorier ol jeg får i meg hver dag? Har alltid veid lite og alltid prøvd å gå opp i vekt. Spiser sunn hjemmelaget middag hver dag, glad i frukt å grønt. Har akkurat innført kveldsmat i huset også. Men hvor mange kalorier er det i en hjemmebakt hamp brødskive med gulost og tomat? Eller i en porsjon hjemmelagde kjøttkaker,  potet, surkål, rødkål og hjemmelaget brunsaus? 

Vei maten din, da vel. Hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: 91bba...96f

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet

Veie og regnet ut hvert måltid blir jeg aldri å gidde. Har prøvd det og det tok for mye tid rett og slett. Får sjekke den appen. Er ingen grunn til at jeg har lite vekt. Har aldri drevet med trening annet enn tur med hunden (så lite muskler på kroppen). Nå har jeg begynt å trene, men matlysten har ikke steget (trent i over 5 mnd nå) og generelt har jeg ikke fett på kroppen heller, er bare født sånn. 

Gjest førstedamen
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vei maten din, da vel. Hvor vanskelig kan det være?

Tenkte kanskje det fantes en applikasjon eller andre smarte enklere måter å gjøre det på. Var det virkelig et så merkelig spørsmål? 😂

Skrevet

Lifesum.

Jeg ville også ha vurdert å få en henvisning til ernæringsfysiolog. Der kan du få gode råd og veilending til kostholdet ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

Tenkte kanskje det fantes en applikasjon eller andre smarte enklere måter å gjøre det på. Var det virkelig et så merkelig spørsmål? 😂

Ja. Det er enkelt å regne ut kalorier i maten din.

4 minutter siden, førstedamen skrev:

Veie og regnet ut hvert måltid blir jeg aldri å gidde.

Neivel. Da får du sitte der og lure da. Herregud, så tåpelig!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, førstedamen skrev:

Er ingen grunn til at jeg har lite vekt.

Jo, du spiser for lite. Så enkelt er det faktisk.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

En app som du tar bilde av maten og automatisk får opp antall kalorier f.eks? Finnes ikke det gitt. 

Skal du ha resultater og oppnå noe her i livet må du som regel gjøre noe for det. Enten det er å telle kalorier, eller noe annet stort. 

Er du ikke villig til å bruke bitte litt tid er det kanskje ikke så viktig for deg heller... Når det er sagt er det ikke veldig vanskelig å legge på seg, det er bare å spise litt mer enn du gjør til vanlig. Spis noe kaloririkt som nøtter og lignende. 

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er enkelt å regne ut kalorier i maten din.

Neivel. Da får du sitte der og lure da. Herregud, så tåpelig!

Fintat du synes det er så enkelt da. Du er vel heller ikke alene om det, men jeg er bare ikke noe matte menneske. Enkelt og greit. Og løpe rundt å lese av kalori innhold på alt man har i en rett, for så å veie det og så regne ut, det tar faktisk litt tid også. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Fintat du synes det er så enkelt da. Du er vel heller ikke alene om det, men jeg er bare ikke noe matte menneske. Enkelt og greit. Og løpe rundt å lese av kalori innhold på alt man har i en rett, for så å veie det og så regne ut, det tar faktisk litt tid også. 

Det er faktisk ekstremt enkelt. Du kan bruke apper om du ikke vil regne selv. Alt du trenger er å bruke kjøkkenvekta di.

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du spiser for lite. Så enkelt er det faktisk.

Ja men da har jeg isåfall gjort det gele livet, og det gjør det jo ikke noe lettere å forandre på det. 

Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Ja men da har jeg isåfall gjort det gele livet, og det gjør det jo ikke noe lettere å forandre på det. 

Selvsagt, du må bare spise mer? Hva er vanskelig med å putte mat i munnen, bare litt mer enn det du gjør?

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, debattanten skrev:

En app som du tar bilde av maten og automatisk får opp antall kalorier f.eks? Finnes ikke det gitt. 

Skal du ha resultater og oppnå noe her i livet må du som regel gjøre noe for det. Enten det er å telle kalorier, eller noe annet stort. 

Er du ikke villig til å bruke bitte litt tid er det kanskje ikke så viktig for deg heller... Når det er sagt er det ikke veldig vanskelig å legge på seg, det er bare å spise litt mer enn du gjør til vanlig. Spis noe kaloririkt som nøtter og lignende. 

Haha, ja en sånn applikasjoner hadde jo vært perfekt. Nei tenkte vel mer om noen kanskje hadde en hjemmeside med vanlige retter og innhold, eller en applikasjon ja, og det fant jeg jo nå med litt hjelp! 😁

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig enkelt. Spis mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får du spise annerledes da, dersom du synes det er vanskelig å spise mer.

Anonymkode: 37da8...c81

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
Akkurat nå, debattanten skrev:

Selvsagt, du må bare spise mer? Hva er vanskelig med å putte mat i munnen, bare litt mer enn det du gjør?

Jeg spiser som sagt 2 skiver til frokost, 5 om dagen frukt og grønt, sunn middag (stor posjon) og har begynt med 2 skriver til kvelds. I tillegg spiser jeg mellom 50 og 100 gram Freia sjokolade hver eneste dag. Slenger gjerne innpå kake, vaffel, is ol itillegg til maten. Går fortsatt ikke opp et gram. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Jeg spiser som sagt 2 skiver til frokost, 5 om dagen frukt og grønt, sunn middag (stor posjon) og har begynt med 2 skriver til kvelds. I tillegg spiser jeg mellom 50 og 100 gram Freia sjokolade hver eneste dag. Slenger gjerne innpå kake, vaffel, is ol itillegg til maten. Går fortsatt ikke opp et gram. 

Alle som er undervektige undervurderer inntaket sitt.

Spis mer fett. Nøtter, smør, olje, majones, avokado osv osv. Skjerp deg.

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du spise annerledes da, dersom du synes det er vanskelig å spise mer.

Anonymkode: 37da8...c81

Ja kanskje det. Hverken gammel hus kost eller kaloridietten har fungert. Begynne å bare ete rent fett kanskje 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...