Gå til innhold

Nordisk utseende

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

95 %har IKKE blondt hår av de som "liksom "har det. De er bleket !! 

Anonymkode: 864bd...f22

At mange bleker håret har lite med saken å gjøre.

Naturlig blonde mennesker har ofte helt lyst år som barn og ungdom, og mørkere som voksen. De er like fullt "blonde" - det er bare i moderne tid, med blekemidler, at "blondt" er blitt synonymt med helt lyst. Blond inkluderer mørk blond.

Anonymkode: a012c...9bc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommuneblondt hår, blå,grå øyne. litt kraftig bygd, mellom 1,60-175 høy er typisk nordisk for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått høre at jeg ser veldig udefinerbar ut. :fnise: Har mørkebrunt hår, veldig mørke øyenbryn, olivenfarget hud (men lys), grønne runde mandelformede øyne, markerte kinneben og generelt litt markert ansikt, samtidig som det er ganske lite og smalt og og har runde former. Liten rund, runde kinn hake, rund kjeve og ikke særlig stor osv. Litt høy, men veldig smal og petit bygget. Har typisk fint/tynt nordisk hår da... 

Men det er aldri noen som klarer å gjette hvor jeg er fra, mange sier jeg ser fransk ut, men med nordiske trekk, men det er nok heller grunnet fargene mine enn utseende (fransk altså). 

Anonymkode: 9c707...7ea

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At mange bleker håret har lite med saken å gjøre.

Naturlig blonde mennesker har ofte helt lyst år som barn og ungdom, og mørkere som voksen. De er like fullt "blonde" - det er bare i moderne tid, med blekemidler, at "blondt" er blitt synonymt med helt lyst. Blond inkluderer mørk blond.

Anonymkode: a012c...9bc

Ja, jeg hadde nesten hvitt hår frem til jeg var i åtteårsalderen, så ble det gradvis mørkere. Nå er det mørkeblondt/kommuneblondt... lite kledelig, derfor striper jeg det :)

Anonymkode: 1cbfe...758

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Jeg og. Tror de fleste er det når de følger slektslinjen😅

Men tilbake til tema. Enig med brukeren over som nevner trekk er viktigere enn hårfarge og hudtone. Scandinavere har myke trekk med små neser og smal kjeve. Heller ikke så stor munn.

Samtidig har spesielt nordmenn fått en del gener fra sør- og mellom-europa pga handel opp igjennom årene.

Jeg har litt hardere trekk, da jeg farget håret mitt mørkebrunt/nesten svart ble jeg tatt for å være bosnier :)

Anonymkode: 1cbfe...758

• Liker 1
Skrevet

De fleste vet vel at de færreste har lysblondt hår naturlig.  De fleste blonde i Norge er mørkblonde, men mange kler å lysne det.  Jeg er mørk blond men kler best brunt, sikkert fordi jeg ikke har veldig typisk nordiske trekk. Mørkt hår fremhever annerledesheten min bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...