Gå til innhold

Nordisk utseende

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva som må til for å ha et "nordisk utseende"?

Anonymkode: 2b181...e5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hva må til for å ha et "latino utseende"? Går jo for det samme.. å se ut som at man har sin opprinnelse i det landet. Et veldig stereotypisk nordisk utseende er jo blondt hår, blå øyne, lys og litt sånn rosa/fersken hud. Men det blir jo veldig stereotypisk da mange også har grønne, brune, grå øyne, brunt hår, rødt hår, fregner, etc.. 

Anonymkode: 1214b...d05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man er pen ;)

Anonymkode: d9305...a03

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på det? 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norsk/nordisk utseende vil si å ha lys hud, lyse øyne og blond hårtype (lys til svart). Nordmenn tilhører den nord-europeiske befolkningen, og skiller seg lite ut fra andre skandinaver i bygning og utseende. I likhet med andre nordiske folk tilhører nordmenn en gruppe ekstremt lyse folkeslag som finnes gruppert rundt Østersjøen. Undersøkelser har vist at nordmenn er nærmest genetisk beslektet med sentral-europeere og tyskere. Etnisk norske sørlendinger skal være nærmest beslektet med nederlendere og dansker. Begrepet rase er ikke alment brukt på norsk, men folkeslaget nordmenn kan også defineres som en gruppe av arten mennesker som har "rasemessige", dvs fysiologiske fellestrekk. 

Jeg har for eksempel mørk blondt hår og brungrønne øyne og kan følge slektslinjen tilbake til Harald Hårfagre. Har aldri blitt tatt for å være noe annet enn av nordisk (avstamning). 

Anonymkode: 386a0...05f

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk/nordisk utseende vil si å ha lys hud, lyse øyne og blond hårtype (lys til svart). Nordmenn tilhører den nord-europeiske befolkningen, og skiller seg lite ut fra andre skandinaver i bygning og utseende. I likhet med andre nordiske folk tilhører nordmenn en gruppe ekstremt lyse folkeslag som finnes gruppert rundt Østersjøen. Undersøkelser har vist at nordmenn er nærmest genetisk beslektet med sentral-europeere og tyskere. Etnisk norske sørlendinger skal være nærmest beslektet med nederlendere og dansker. Begrepet rase er ikke alment brukt på norsk, men folkeslaget nordmenn kan også defineres som en gruppe av arten mennesker som har "rasemessige", dvs fysiologiske fellestrekk. 

Jeg har for eksempel mørk blondt hår og brungrønne øyne og kan følge slektslinjen tilbake til Harald Hårfagre. Har aldri blitt tatt for å være noe annet enn av nordisk (avstamning). 

jeg er også i slekt med hårfagre 😃 Da er vi nok hundremillionmenninger 😃

Anonymkode: 1cbfe...758

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Et nordisk utseende handler om mer enn bare fargetoner i hud, øyne og hår. Jeg er fra Russland og folk her gjenkjenne fort at jeg er "slavisk" selv om jeg har lyst hår, lys hud og lyseblå øyne. Det er noe med sammensetningen av "facial features" også. 

Anonymkode: 6f756...91a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et nordisk utseende handler om mer enn bare fargetoner i hud, øyne og hår. Jeg er fra Russland og folk her gjenkjenne fort at jeg er "slavisk" selv om jeg har lyst hår, lys hud og lyseblå øyne. Det er noe med sammensetningen av "facial features" også. 

Anonymkode: 6f756...91a

ja, høye kinnbein og litt skrå øyne er vel typisk gir slaviske og østeuropeiske folk.

AnonymBruker
Skrevet

Blå øyne, lyst hår, lys hud, høyde.

I tillegg er det noen ansiktstrekk som er ganske "myke". Nordiske kvinner har ofte en mindre markert kjevelinje og liten nese. 

Jeg har venninner fra Russland/Øst-Europa og de ser ofte litt "hardere" ut.

Anonymkode: a012c...9bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg er norsk og lys, men har stor nese og liten hake. Er lav og storbryster 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at ansiktstrekk ofte sier mer om hvor man kommer fra enn det farger nødvendigvis gjør. 

Anonymkode: c0b3a...02e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at ansiktstrekk ofte sier mer om hvor man kommer fra enn det farger nødvendigvis gjør. 

Jeg har brune øyne og mørkt hår, har helt normal lys hudtone for å være norsk. Synes jeg ser norsk ut i trekkene mine også, og har aldri blitt tatt for å ikke være det i Norden. Men er jeg i Spania, Italia, Kroatia og andre lang lengre syd i Europa så blir jeg uten unntak tatt for å være spansk. Så kanskje sydeuropeere automatisk tenker at nordisk utseende er synonymt med blå øyne og blondt hår? 

Skrevet

Det er vel det nazistene kalte den ariske rase? 

Gjest Bruker115236
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er også i slekt med hårfagre 😃 Da er vi nok hundremillionmenninger 😃

Jeg og. Tror de fleste er det når de følger slektslinjen😅

Men tilbake til tema. Enig med brukeren over som nevner trekk er viktigere enn hårfarge og hudtone. Scandinavere har myke trekk med små neser og smal kjeve. Heller ikke så stor munn.

Samtidig har spesielt nordmenn fått en del gener fra sør- og mellom-europa pga handel opp igjennom årene.

AnonymBruker
Skrevet

Falsk bleket"blondt" (!)hår, høye, firkantede ansikter og samme med kroppene. Sorry det er sannheten.

Anonymkode: 864bd...f22

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Jeg og. Tror de fleste er det når de følger slektslinjen😅

Men tilbake til tema. Enig med brukeren over som nevner trekk er viktigere enn hårfarge og hudtone. Scandinavere har myke trekk med små neser og smal kjeve. Heller ikke så stor munn.

Samtidig har spesielt nordmenn fått en del gener fra sør- og mellom-europa pga handel opp igjennom årene.

Nei, det har firkantede ansikter. Det er slående sikkert. Ikke spesielt små neser.  95 %har IKKE blondt hår av de som "liksom "har det. De er bleket !! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått høre at jeg ser veldig nordisk ut, men blandet med russisk. Er 174 cm, askeblondt hår, høye skinnben, blå øyne og "stiv/streng i maska". Det er visstnok dette strenge ansiktet som gjør at mange tror jeg har russiske aner.. da jeg var på ferie i England, kom det opptil flere ganger russiske personer og snakket russisk til meg. Når jeg har vært andre steder å reist har folk pratet enten russisk eller norsk til meg.

Jeg tror generelt at hele fenno skandinavias befolkning bærer preg av å ha de samme trekkene, dette pga urbanisering og masseinnvandringene vi hadde på 18 og 1900- tallet.

Anonymkode: dfed1...9a5

Gjest Bruker115236
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har firkantede ansikter. Det er slående sikkert. Ikke spesielt små neser.  95 %har IKKE blondt hår av de som "liksom "har det. De er bleket !! 

Les hva jeg skriver før du siterer meg.

Og jo, nordiske mennesker har små rette neser i forhold til mennesker fra andre land. Dette er et av våre mest karakteristiske trekk når folk beskriver en med nordisk utseende. Vi har og smale lepper  og smal kjeve. Tror de fleste nordmenn heller mot rundt og ovalt ansikt enn firkantet. Jeg kjenner i hvert fall ytterst få, om noen (?), med firkantet ansikt.

Screenshot_20170406-235805.png

Endret av Bruker115236
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alle norske jenter ser like ut. I Finland og Polen så ser jeg to typer utseendet. I Finland er det de som har litt mer synlig kjeve, brei nese og små øyne, og de som er mer flat i hele ansiktet. I Polen ser jeg de som har typisk øst-europeisk utseende og de som har brunt hår og veldig brun hud, typ Italia.

Anonymkode: 91f2f...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...