Gå til innhold

oppsagt :/ veien videre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjekk med arbeidsmiljøloven om 1 måneds oppsigelsestid er rett i ditt tilfelle. Er du fast ansatt og ferdig med prøvetid, er det vanlige at arbeidsgiver sier opp med 3 mnd varsel, og da regnet fra den 1. i måneden etter oppsigelse. Dvs hvis man har fått oppsigelse 5. april, regnes 3 mnd fra 1. mai slik at du skal ha jobb og lønn ut juli. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdyper etter finlesing av loven. Hvor lang oppsigselsetida er, kommer både an på om det foreligger en tariffavtale og hvor lenge du har vært ansatt i bedriften. Jeg håper du får råd hos NAV ang om man kan være sykemeldt samtidig som man har delvis dagpenger. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Eneri skrev:

Sjekk med arbeidsmiljøloven om 1 måneds oppsigelsestid er rett i ditt tilfelle. Er du fast ansatt og ferdig med prøvetid, er det vanlige at arbeidsgiver sier opp med 3 mnd varsel, og da regnet fra den 1. i måneden etter oppsigelse. Dvs hvis man har fått oppsigelse 5. april, regnes 3 mnd fra 1. mai slik at du skal ha jobb og lønn ut juli. 

Njæh, tre måneder er oftest ved tariffavtale eller om man har jobbet i bedriften i mange år. 

Anonymkode: e3f79...be6

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg postet før jeg leste rettelsen, beklager :)

Anonymkode: e3f79...be6

Skrevet
På 5.4.2017 den 12.37, Dove skrev:

Jeg skal love deg at den typen utvelgelseskriterier ville blitt dømt usaklige i en norsk rettssal. 

Man bruker selvsagt ikke slike begrunnelser, offisielt :)

Men at det er slike ting det egentlig handler om bør man ikke tvile på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...