monja Skrevet 18. desember 2004 #1 Skrevet 18. desember 2004 Hva må være på bordet til frokosten 1. juledag?
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #2 Skrevet 18. desember 2004 På bordet til forkost på 1. juledag har vi: -ribbe -julepølse/sossiser -medisterkaker -diverse typer sild -diverse typer kjøttpålegg (skinke, sylte o.l.) -kokt egg -eggerøre og laks -ost som har vært lagret siden forrige 1. juledag -loff, brød og lefse som tilbehør. Det er iallefall det jeg kommer på...
Gjest Sesselja Skrevet 18. desember 2004 #3 Skrevet 18. desember 2004 Vi skal ha: - Extra Mature Cheddar, tilsendt av svigermor fra England - Hjemmebakt brødbakst (boller, aniskringler etc) - Eggerøre - Grønt (tomat, agurk, paprika, druer, etc) - Mango chutney - Lemon curd (om jeg gidder lage...) - Smøreost - Diverse kjekstyper
Gjest Leola Skrevet 18. desember 2004 #4 Skrevet 18. desember 2004 Vi har ikke noen gedigne julefrokoster - spiser det vi har i kjøleskapet, tenker jeg. Ungene sover til langt på dag så det blir vel bare jeg og mannen som spiser frokost sammen - lager sikkert en omelett.
Arkana Skrevet 18. desember 2004 #5 Skrevet 18. desember 2004 Vi har et digert koldtbord som vi spiser til frokost og kvelds gjennom jula, det er så koselig å samles til frokost i julen. Da har vi: - forskjellig kjøttpålegg (spekeskinke, sylte, kokt juleskinke, bayonneskinke, fenalår og noen gode salamier) - forskjellige oster (blåmuggost, brie, st. albray, kremoster ++) - julepostei - røkelaks - sild - hjemmelaget potetsalat - hjemmelaget rødbetesalat - hjemmelaget majones - forskjellige grønnsaker (paprika, tomat, agurk, selleri ++) - baguetter/brød/kjeks
rutti Skrevet 18. desember 2004 #6 Skrevet 18. desember 2004 vi har hjemmelaget rekesalat, potetsalat, eggost, aspikk, gomme, masse gode skinker og sånn:)
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #7 Skrevet 18. desember 2004 Juleansjos, røkelaks, ost, syltetøy,sylte, fårerull og sursild.
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2004 #8 Skrevet 18. desember 2004 vi har hjemmelaget rekesalat' date=' potetsalat, eggost, aspikk, gomme, masse gode skinker og sånn:) [/quote'] Hva er eggost? Og gomme? :klø:
Cilla Skrevet 18. desember 2004 #9 Skrevet 18. desember 2004 Vi har ike noe spesiell juledags frokost, men vi bruker å ha en bedre julelunsj på juleaften, og så spiser vi restene derfra juledagen.
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2004 #10 Skrevet 18. desember 2004 Vi har rester fra julaften (ribbe, kalkun, medisterkaker, julepølser m.m.) og litt annet julepålegg (edamerost, sild, julepostei o.l.) og kanskje litt vanlig pålegg også. Det viktigste er kanskje restene av riskrem Den er myyye bedre dagen etter. Vi sitter stort sett ved bordet hele 1. dag når vi er hos mine foreldre. Så kommer det folk innom i rykk og napp. (Det drikkes alt fra juice og kaffe til øl og akevitt)
Snuppelure Skrevet 18. desember 2004 #11 Skrevet 18. desember 2004 ALT må være der :-) Men aller aller viktigst er den store røde Edamer ost!
monja Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #12 Skrevet 18. desember 2004 Det viktigste er kanskje restene av riskrem Den er myyye bedre dagen etter. Går det an å få til rester av den da?? :o
*tine* Skrevet 18. desember 2004 #13 Skrevet 18. desember 2004 Går det an å få til rester av den da?? :o Nei, det går ikke an
Gjest Lea Skrevet 18. desember 2004 #14 Skrevet 18. desember 2004 Går det an å få til rester av den da?? :o Joda. Det gjelder bare å lage NOK! Og det klarer mamsen hvert eneste år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå