Gå til innhold

Snus for og bli rolig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 18.

Jeg har tenkt litt på og kanskje teste ut snus, tenkte å hovedsak nikotin og tobakksfri ettersom det er mindre risk for div ting og ikke like avhengighetsskapende.

Jeg sliter med angst, og blir urolig med å gå ute alene om kvelden. Og rundt store forsamlinger pluss at jeg fort blir stresset og deprimert mm når jeg ikke har kjæresten i nærheten. Har mangel på venner så sitter mye alene om han ikke er med meg, og kan sitte og stresse og gråte i mange timer. En vond fortid gjør at jeg kan få Flash backs og blir stresset og utrolig sliten og lei meg.

Men jeg vil ikke ha noe som er avhengighetsskapende, selvom det bare blir en når jeg evt er noe nedfor.

hva kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen, det å begynne med snus for å bli rolig er seriøst en av de dårligste valgene jeg har tatt i hele mitt liv, og det har vært en del av dem. 

Snakk med legen rett og slett, spør om å bli henvist til en psykolog som kan hjelpe deg med disse tankene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke begynn med snus. Det er avhengighetsskapende og beroligende bare i begynnelsen.

Etterhvert vil du ikke merke noe beroligende, du blir bare avhengig.

Jeg snuser selv og fy pokker så vanskelig det er å slutte. Jeg klarer det ikke. Da må jeg vet være dødssyk og i koma før jeg klarer det.

Anonymkode: 705a8...8d1

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, dillyduzit skrev:

Snakk med legen, det å begynne med snus for å bli rolig er seriøst en av de dårligste valgene jeg har tatt i hele mitt liv, og det har vært en del av dem. 

Snakk med legen rett og slett, spør om å bli henvist til en psykolog som kan hjelpe deg med disse tankene. 

Har vært hos psykolog før, uten nytte :/

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke begynn med snus. Det er avhengighetsskapende og beroligende bare i begynnelsen.

Etterhvert vil du ikke merke noe beroligende, du blir bare avhengig.

Jeg snuser selv og fy pokker så vanskelig det er å slutte. Jeg klarer det ikke. Da må jeg vet være dødssyk og i koma før jeg klarer det.

Anonymkode: 705a8...8d1

Åå, Hmm. Trodde det var beroligende heletiden!

AnonymBruker
Skrevet

Snus er IKKE beroligende.

Anonymkode: 7b1ba...122

AnonymBruker
Skrevet

Ja jo, du kan jo prøve feks Kick Up (tobakk og nikotinfri, men med litt koffein og sånn).

Anonymkode: 0637d...819

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke anbefale det og det skaper flere problemer enn det løser. Du blir ikke mer rolig av snus og det er en krykke som egentlig ikke fungerer i lengden. Jeg bruker snus sjøl og hadde jeg visst hva det førte med seg å begynne så hadde jeg aldri puttet det i munnen. Selv om det ikke er nikotin i det så kan du bli psykisk avhengig og den avhenigheten er den vanskeligste å få bukt med. Anbefaler deg virkelig å prøve å finne andre løsninger på uroen.

Anonymkode: 302cd...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snus er beroligende, om du bruker det med måte. Jeg bruker det om kveldene, aldri på dagen. Etter trening, yoga, mat, er det nesten kveldens høydepunkt å putte en pris i munnen. Jeg bruker også brukte, vil ha mer virkning bruker jeg ny. 

Har brukt det i 4 år. Og jeg bruker det på fest, i stedet for å drikke. 

Men ikke bruk mye. Da blir du dårlig. 

Anonymkode: 238b9...1df

Skrevet (endret)

IKKE begynn å snus!! Jeg har brukt snus i over 10 år - og det er kun den første måneden det er beroligende. Nå er det en pest og en plage. Det er svindyrt (må bruke veldig mye for å få effekt) og man blir veldig fort avhengig. Det er IKKE løsningen, det skaper bare flere problemer. Snakk med fastlegen din om problemene dine, kanskje du kan prøve en annen psykolog? IKKE begynn å snus. Bare ikke gjør det - du kommer til å angre som bare det.

Endret av boblevann
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...