Gå til innhold

Bussbilbelter som er for korte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen klare unntaksregler der om en blir stoppet i kontroll? 

Anonymkode: 44494...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vitne til en sykelig overvektig som slapp bot, fordi kontrolløren tok hensyn til det. 

Anonymkode: 3b9aa...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en forlenger til beltet. Problem solved. 

Anonymkode: 7a6ec...096

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i forlenger? Belter kommer i forskjellige lengder på bussene og noen er skikkelig korte, burde det ikke være noe sjåførene kunne låne ut ved behov? 

Anonymkode: 44494...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeehhh hva med å slanke deg litt da?

Anonymkode: f983f...0c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema vil jeg tro har.  Hvis du vet du trenger det så ta med et eget. Bussturen tar som regel lang nok tid om ikke sjåføren skal dele ut forlengere også,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjåførene har forlengere. 

Anonymkode: 65804...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Hvor får man tak i forlenger? Belter kommer i forskjellige lengder på bussene og noen er skikkelig korte, burde det ikke være noe sjåførene kunne låne ut ved behov? 

Anonymkode: 44494...969

Noen busser har forlengere tilgjengelig, men problemet er visstnok at folk stjeler dem. Dermed slutter busselskapene å tilby dem, og sikkerheten må ta støyten. :( 

På 6.4.2017 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Eeeeehhh hva med å slanke deg litt da?

Anonymkode: f983f...0c2

Og hva skal man gjøre til man har fått slanket seg ned til bussbeltestørrelse? Holde seg hjemme? Dust. 

Anonymkode: 12fce...513

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med folk som må stå på bussen? De får jo ikke bruke belte. :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Perelandra skrev:

Hva med folk som må stå på bussen? De får jo ikke bruke belte. :klo:

Nå kjenner jeg ikke detaljene i regelverket, men bybusser (buss gruppe M3 klasse I) er unntatt fra regelverket om setebelter, og det er vel på disse ståplasser er mest utbredt. Problemet er vel at noen busser beregnet for høyere hastigheter også er registrert med tillatte ståplasser, og da slår paradokset inn for fullt.

Men det er jo like viktig for sikkerheten til de sittende å bruke setebelte selv om noen stakkarer må stå usikret i midtgangen. Ståplasser i andre busser enn bybusser skulle absolutt ikke vært lov, men det er visst et EU-regulativ som slår inn her.

Anonymkode: 12fce...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kjenner jeg ikke detaljene i regelverket, men bybusser (buss gruppe M3 klasse I) er unntatt fra regelverket om setebelter, og det er vel på disse ståplasser er mest utbredt. Problemet er vel at noen busser beregnet for høyere hastigheter også er registrert med tillatte ståplasser, og da slår paradokset inn for fullt.

Men det er jo like viktig for sikkerheten til de sittende å bruke setebelte selv om noen stakkarer må stå usikret i midtgangen. Ståplasser i andre busser enn bybusser skulle absolutt ikke vært lov, men det er visst et EU-regulativ som slår inn her.

Anonymkode: 12fce...513

Jeg bor i Akershus og tar ofte buss til og fra Oslo. Det er påbudt å bruke setebelter, men samtidig kan det ofte være så fullt på bussene at folk må stå. Jeg synes det er et stort paradoks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Coolaid
På 6.4.2017 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Eeeeehhh hva med å slanke deg litt da?

Anonymkode: f983f...0c2

Hvor idiot er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er for stor for bilbeltet burde vel det gi et lite hint om at man kanskje er litt for stor? No offence, alle har sine grunner til å være for store, men bilbelte er viktig. Ikke bare for deg, men også for andre på f.eks. en buss. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.4.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Noen busser har forlengere tilgjengelig, men problemet er visstnok at folk stjeler dem. Dermed slutter busselskapene å tilby dem, og sikkerheten må ta støyten. :( 

Og hva skal man gjøre til man har fått slanket seg ned til bussbeltestørrelse? Holde seg hjemme? Dust. 

Anonymkode: 12fce...513

Gå feks? 

Anonymkode: e0827...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gå feks? 

Anonymkode: e0827...605

Ja sikkert morsomt å gå den strekningen som for en buss tar over 20 min. 

Anonymkode: ccd69...784

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cicero

Du får vel neppe bot av å være for tjukk for beltet. Samme som at folk ikke får bot for å stå i bussen når det ikke er ledige plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill deg en forlenger i posten, ha den i vesken :) 

Som mange sier så har de fleste busselskap sluttet å tilby forlengere fordi folk stjal dem.. Da må man rett og slett ta litt ansvar selv og gå til anskaffelse av en forlenger. 

Hadde ikke vært så dumt om folk sluttet å mase om boten hele tiden og heller tenkt "Hva skjer med den 6 åringen som sitter ved siden av meg hvis jeg som veier over 100kg blir kastet mot henne i en kollisjon?". Hvis du er overvektig bør du absolutt kjøpe deg en setebelteforlenger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...