AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Hei dere! Et lite, kanskje dumt, spørsmål.. Jeg tok celleprøve fra livmorhalsen i januar, og fikk beskjed om at jeg hadde celleforandringer, og skal derfor komme tilbake i august for å ta ny prøve. Men, betyr dette at jeg har HPV? Eller kan man ha celleforandringer uten HPV? Jeg hadde aldri hørt om den kjønnssykdommen før Thea Steen startet den kampanjen hennes.. Anonymkode: 7d523...0ee
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 HPV er vel langt på vei årsaken til celleforandringer, så jeg vil tro det. Men hos de fleste går både celleforandringene og HPV-infeksjonen tilbake av seg selv. Derfor tester de jo ikke kvinner under 26 år, fordi så mange får viruset + celleforandringer. Anonymkode: 6dfe9...a9e
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Mest sannsynlig pga. HPV, ja. Jeg fikk påvist milde celleforandringer da jeg var 20, et halvt år etterpå hadde det gått over. Dette er noen år siden nå, og ikke hatt positiv prøve siden. Heldigvis. I utgangspunktet skal prøven tas hvert tredje år, men jeg tar det nå hvert år for å være sikker. En celleprøve kan i svært få tilfeller ikke plukke opp evt. celleforandringer. Så når jeg vet at jeg har HPV-virus i kroppen, selv om det ikke er "aktivt"/gir celleforandringer, kan det være greit å være på den sikre siden. Anonymkode: d2551...b6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå